2016-11-10, 20:07
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VIRTUALCLOWNPANDA
Vad exakt tycker du NATO är bra för?

Förutom att hetsa mot Ryssland och destabilisera MÖ då.

Om du tror att det är något som gynnar Sverige så får du gärna upplysa med om hur det gynnar oss.

För jag kan inte se något positivt med att Ryssland känner sig trängda för att NATO omringar dom med militärbaster, missile defense m.m.

Kan heller inte se något positivt i att dom är nere och krigar för "fred" och destabiliserar stora delar av MÖ. Vilket ledde oss till flyktinginvasionen som får stora delar av europa att gå på knäna och som har orsakat väldigt många européer stort lidande tack vare våldtäkt, misshandel, nedskärningar på välfärden m.m.

Hur exakt kan du tycka att denna organisation för något gott med sig?
Jag är ingen förespråkare av NATO. Jag ifrågasatte bara hur den något mentalt förhindrade korvbenke inte kunde greppa hur händelser inom NATO påverkar även Sverige.

Med det sagt så är jag inte heller helt främmande för samarbetet mellan NATO och Sverige. Jag tycker att det hittills fungerat jättebra de senaste ~70 åren, och bör fortsätta så som det tidigare har var
2016-11-10, 20:11
Medlem
VIRTUALCLOWNPANDAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Jag är ingen förespråkare av NATO. Jag ifrågasatte bara hur den något mentalt förhindrade korvbenke inte kunde greppa hur händelser inom NATO påverkar även Sverige.

Med det sagt så är jag inte heller helt främmande för samarbetet mellan NATO och Sverige. Jag tycker att det hittills fungerat jättebra de senaste ~70 åren, och bör fortsätta så som det tidigare har var

Okej?

Kan inte komma ihåg att jag frågade om du förespråkade NATO eller inte.

Det jag undrade vad var du tycker är bra med NATO och vad för gott det för med sig.

Dock tycker jag det är lite konstigt att du påstår dig att inte vara NATO förespråkare samtidigt som du tycker NATO har fungerat jättebra de senaste 70 åren och bör fortsätta på samma inslagna bana.

Så för att du inte ska missuppfatta:

1. Vad är det som är bra med NATO?
2. Vad för gott för NATO med sig enligt dig?
3. Läs mitt förra inlägg och återkom gärna med hur du ser på de saker jag tog upp.
4. Hur gynnar NATO Sverige specifikt?
2016-11-10, 20:12
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
Tycker det är komiskt att man målar ut Hillary Clinton som den värsta banditen som någonsin gått på denna jord. Clinton är (övre) medelklass, liberal, var feminist med fula glarror och vida jeans på 70-talet, sen försökte hon bli en parrant First lady i dräkt; hon har fört enganska lam mittenvägspolitik som kryddats av lite krigshets... En politik som mest riktat sig till antingen svart eller vit medelklass i de klassiskt liberala områdena, östkusten, californien etc. Visst. Lamt. Men som det brukar se ut i Vita huset.
Detta kan man tycka är för djävligt. Men låt oss nu se på den andra kandidaten som detta jätteland blyckats krysta fram. Detta "raka rör"alternativ. Denna sanningssägare. Denne "folkets man"... Tyvärr börjar redan nu både hånskratta och spy samtidigt. Folkets man? Han är ju elitens man! Han är de allra rikaste enprocentarnas man!
Han är sexist, fattig-hatare, whitetrashhatare, böghatare, "jag är crack addict"hatare, "jag är fattig och behöver en sjukförsäkring ändå"hatare. Fyll på listan med alla hans citat... Allt detta hat och alla dessa citat kan summeras i att han ger fullständigt FAN i "den fattige vite mannen som så länge negligerats av Clinton-USA (vilket han/hon verkligen HAR blivit!). Han ger FAN i dig och mig och alla andra.
Förutom DE.ALLRA.RIKASTE.
OCH DETTA ÄR SÅ JÄVLA PROVOCERANDE.
Senast redigerad av TjuvenFerdinand 2016-11-10 kl. 20:36.
2016-11-10, 20:17
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
Citat:
Jaha? Okej?

Du påstod att folk röstar på Trump för att dom är SDare och vill vara så anti-pk som möjligt.

Jag förklarade att det fanns flera andra anledningar till varför folk tycker Trump är bra och bryr sig om vad som händer även här i Sverige. Jag gav också anledningar till varför.

Tyckte du behövde lära dig lite om varför folk tycker som dom tycker.

Jag kan inte komma ihåg att jag ens bad om din åsikt.

Men eftersom du var så vänlig och delade med dig ändå så kan du ju gärna förklara varför du tycker som du tycker istället för att i stort sätt bara säga "jag hatar Trump" på 20 olika sätt utan att en enda gång säga varför.

Nej du jag skrev att MÅNGA verkar hålla på Trump för att de inte vill vara pk, och du reagera spm pavlovs jycke på detta, så vad säger det?
Visst finns det en massa människor som tycker om Trump men dom som har verklig anledning att göra det, det är den delen av snorrika oljerepublikaner och den delen är som vi vet inte särskilt omfattande jfrt med resten av USA.
Varför jag inte gillar Trump? Det borde framgå bland annat för att jag är besviken på att inte saunders nådde längre. Sedan har vi ju en miljon olika citat som jag kan strössla med men dom citaten kan du geschwint söka upp på Google eller Twitter , nån måtta på lättjan får det väll vara
Medlem
Michael Moore som sa att Trump kommer vinna sa även att det kommer kännas fantastiskt... en vecka... kanske en månad...
Sen kommer de inse att Trump inte kommer göra ett dugg för vita väljare.

Han sa även att han, som är från Michigan, inte litar på polls och att Michigan mycket väl kunde gå till Trump. Trots att Hillary låg +5 i Michigan. Vilket ju hände.

https://www.youtube.com/watch?v=Mc7XIsC6KCg
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Du och resten av pkdårarna är rasister mot vita så då jämnar det ut sig då

Förresten här har du en magiskt bra video https://www.youtube.com/watch?v=xJBjuzB31vY

#PresidentTRUMP
#Maga
#TrumptoWhitehouse
#Hillaryforprison
#Lockherup
#MypresidentTrump
Kommer bli 4 magiska år följt utav ytterligare 4 magiska år efter det med Trump
Tänk valkampanjen 2020

Jag ser framför mig såna här scener runtom i hela landet:
http://4.bp.blogspot.com/-rnEMCNv2WVo/UHvYLSpPK1I/AAAAAAAB1v4/WiBuJ407mhk/s1600/Huge+crowd+gathered+in+Times+Square+to+celebrate+V E-Day,+the+end+of+WWII+in+Europe.May+08,+1945.%C2% A9+Time+Inc.Herbert+Gehr.jpg
2016-11-10, 20:18
Medlem
Xkcds avatar

Att du inte skäms för din okunskap? Jag hoppas du tar dig lite tid (mer än en kvart..) och söker lite. Så kanske du förstår varför miljontals människor inte delar din bild. Sen kan du gott komma tillbaka och be om ursäkt.
2016-11-10, 20:18
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Michael Moore som sa att Trump kommer vinna sa även att det kommer kännas fantastiskt... en vecka... kanske en månad...
Sen kommer de inse att Trump inte kommer göra ett dugg för vita väljare.

Han sa även att han, som är från Michigan, inte litar på polls och att Michigan mycket väl kunde gå till Trump. Trots att Hillary låg +5 i Michigan. Vilket ju hände.

https://www.youtube.com/watch?v=Mc7XIsC6KCg

Är inget större "fan" av More men där har han så klockrent rätt.
2016-11-10, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TjuvenFerdinand
Tycker det är komiskt att man målar ut Hillary Clinton som den värsta banditen som någonsin gått på denna jord. Clinton är (övre) medelklass, liberal, var feminist med fula glarror och vida jeans på 70-talet, sen försökte hon bli en parrant First lady i dräkt; hon har fört enganska lam mittenvägspolitik som kryddats av lite krigshets... En politik som mest riktat sig till antingen svart eller vit medelklass i de klassiskt liberala områdena, östkusten, californien etc. Visst. Lamt. Men som det brukar se ut i Vita huset.
Delta man man tycka är för djävligt. Men låt oss nu se på den andra kandidaten som detta jätteland blyckats krysta fram. Detta "raka rör"alternativ. Denna sanningssägare. Denne "folkets man"... Tyvärr börjar redan nu både hånskratta och spy samtidigt. Folkets man? Han är ju elitens man! Han är de allra rikaste enprocentarnas man!
Han är sexist, fattig-hatare, whitetrashhatare, böghatare, "jag är crack addict"hatare, "jag är fattig och behöver en sjukförsäkring ändå"hatare. Fyll på listan med alla hans citat... Allt detta hat och alla dessa citat kan summeras i att han ger fullständigt FAN i "den fattige vite mannen som så länge negligerats av Clinton-USA (vilket han/hon verkligen HAR blivit!). Han ger FAN i dig och mig och alla andra.

han representerar katitalismen vilket byggt upp landet. klart han e emot att ge fattiga bidrag hans lösning är att göra det bättre flr företagen sa att de kan anställa mer och ta tillbaks jobb som flyttat utomlands
2016-11-10, 20:20
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Okej?

Kan inte komma ihåg att jag frågade om du förespråkade NATO eller inte.

Det jag undrade vad var du tycker är bra med NATO och vad för gott det för med sig.

Dock tycker jag det är lite konstigt att du påstår dig att inte vara NATO förespråkare samtidigt som du tycker NATO har fungerat jättebra de senaste 70 åren och bör fortsätta på samma inslagna bana.

Så för att du inte ska missuppfatta:

1. Vad är det som är bra med NATO?
2. Vad för gott för NATO med sig enligt dig?
3. Läs mitt förra inlägg och återkom gärna med hur du ser på de saker jag tog upp.
4. Hur gynnar NATO Sverige specifikt?
Det var klumpigt skrivet. Jag menar att jag inte förespråkar att vi ska bli medlemmar i NATO. Men jag förespråkar fortsatt samarbete

1. Det är en säkerhetsgaranti mot Ryssland i ett läge då vi har en mycket svag egen militär. De agerar väldigt offensivt mot både Sverige och Finland och i princip alla sina övriga grannar
2. Se 1
3. Det var inte NATO som orsakade problemen i mellanöstern. Invasionen av Irak, ledda av USA, var riktigt illa och har orsakat stora långsiktiga problem. Flera NATO-medlemmar emotsatte sig invasionen. NATO gjorde inget fel vad jag vet.
4. Se 1
Senast redigerad av Mia-Rovy 2016-11-10 kl. 20:23.
2016-11-10, 20:23
Medlem
VIRTUALCLOWNPANDAs avatar
Citat:
Tycker det är komiskt att man målar ut Hillary Clinton som den värsta banditen som någonsin gått på denna jord. Clinton är (övre) medelklass, liberal, var feminist med fula glarror och vida jeans på 70-talet, sen försökte hon bli en parrant First lady i dräkt; hon har fört en fesljummen politik som kryddats av lite krigshets... En politik som mest riktat sig till antingen svart eller vit medelklass i de klassiskt liberala områdena, östkusten, californien etc. Visst. Lamt. Men som det brukar se ut i Vita huset.
Delta man man tycka är för djävligt. Men låt oss nu se på den andra kandidaten som detta jätteland blyckats krysta fram. Detta "raka rör"alternativ. Denna sanningssägare. Denne "folkets man"... Tyvärr börjar redan nu både hånskratta och spy samtidigt. Folkets man? Han är ju elitens man! Han är de allra rikaste enprocentarnas man!

Så mycket fel i ett enda inlägg.

1. Han är inte böghatare (BILD)

2. Obamacare är inte billigt om det är det du tror. Förutspås dessutom en prisökning med 25-30% 2017. Kolla upp fakta innan du formar en åsikt.

Resten orkar jag inte ens argumentera emot utan tycker helt enkelt du får börja presentera lite åsikter som grundar sig i faktiska uttalanden från Donald istället för att sitta och hitta på massa saker som passar dina åsikter. Du kommer aldrig kunna presentera en källa som stöder det du säger för det finns inga för det har aldrig hänt.

Om du nu på fullaste allvar själv tror på det du säger så tycker jag du ska ta en funderare om det är så klokt att basera sina åsikter på saker som bara finns i ditt eget huvud.

Men vad kan man förvänta sig av en avdankad kommunist som är Bernie-supporter.

Kul att du dessutom står på Hillarys sida när fuskade till sig kanditaturen genom att rigga och fuska i primärvalet. Att det sedan är fakta att Bernie var en kontrollerad opposition som spårade ur gör det hela ännu mer komiskt.

Du borde google Bernie Sander + Wikileaks + Podesta emails och läsa igenom det du hittar.
Tror du kommer bli väldigt besviken på Bernie och rosenrasade på Hillary.
Precis som Bernie-fansen i Amerika.
2016-11-10, 20:24
Medlem
Citat:
Är inget större "fan" av More men där har han så klockrent rätt.
Fast Trump har ju redan gjort mycket mer för vita väljare världen över än någon annan politiker sedan...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in