2016-11-09, 22:41
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
De här ser desto gladare ut efter Trumps vinst. Det är nog för att de fått en president som kommer att vara en garant för att de kommer att få det bättre i framtiden.
Nu sprider du konspirationsteorier, det kortet var inte från någons vinst. Har du inga autentiska bilder?? Finns film och bilder på när vänster-ligister uttrycker sina åsikter om Trumps vinst.
Senast redigerad av heis 2016-11-09 kl. 22:45.
2016-11-09, 22:42
Medlem
Citat:
De här ser desto gladare ut efter Trumps vinst. Det är nog för att de fått en president som kommer att vara en garant för att de kommer att få det bättre i framtiden.
Osmakligt inlägg.

Självklart är de glada eftersom de, precis som de flesta andra kommer få det bättre.
Ser du något problem i det?
2016-11-09, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Är folk inte medvetna om att mer än hälften av Trumps röster var kvinnliga?

Varför säger inte Reinfeldt "vita arga kvinnor"?

Totalt så röstade 54% av kvinnorna på hillary, men 52% av vita kvinnorna röstade på Trump.
2016-11-09, 22:44
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Stackare, du kan inte ha varit med om mycket i ditt liv...

Valet, kandidaterna och nu resultatet har hela tiden känts som en surrealistisk Monty Python-sketch. Absurt och sinnessjukt. USA har basically förvandlats till Dödsstjärnan.

Fortsätt skriv! Din bitterhet är ren nektar för mig!
Senast redigerad av naturtvål 2016-11-09 kl. 22:47.
2016-11-09, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caught.on.tape
Jag har många vänner i USA och de har skrämts av detta med massimmigration och asylant-brott som våldtäkter, upplopp och sånt som vi har i EU
De är inte ovissa om vad som händer här tvärtom de får se opixlade videos och bilder från alla typer av sådana situationer med migranter på ett vis som vi inte "får" se här i EU
Så ja det har haft en påverkan -- men är inte den största faktorn i valresultatet

Det låter helt logiskt det du säger! Tyvärr så tystar pk maffian ner det som vanligt.

Den stora vinsten i det här valresultat som jag ser det är:

1. PK gör bort sig ytterligare gång på gång.
Tänker på hur röstandet såg ut i media.
Nu skyller dom blandannat på att felet hos republikanska väljarna är att dom inte berättade vem dom röstade på i undersökningarna under valet, därför visade det fel resultat.
Allt för att försöka städa upp efter sin egna skit.
Vi vet alla att dom visade fel resultat för att det skulle "gå bättre för Clinton".

2. Att globalisering får sig ett slut förhoppningsvis.
Att försöka få alla nationer till att bli mångkulturella små mini Amerika kommer inte fungera med dagens extremism som råder blandannat.
Sandlådan i Mellanöstern är allt för oliktänkande, skev religion och kultur.
Det går inte hand i hand med västvärlden.
(Annan sak om européer och endast amerikaner blandas möjligtvis).
Nu kanske vi slipper muslimer till Europa i framtiden, något jag önskar mig 😀

3. Höger sidan har fått säga sitt och växer mer och mer runt om i världen!!!

Och det ända negativa som jag kan se just nu är miljöfrågorna som jag vill ska tas på allvar av "Donald the man with the plan!"
Senast redigerad av Izna 2016-11-09 kl. 22:50.
2016-11-09, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Totalt så röstade 54% av kvinnorna på hillary, men 52% av vita kvinnorna röstade på Trump.

Det blir 106%. Hur förklarar du det?
2016-11-09, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insdel
Fyfan! Anders Lindberg i SVT aktuellt om valet. Får konvulsioner bara av att se karln.

Han skrev i en Aftonbladet-ledare att spänningen i Östersjöområdet riskerar öka nu med Trump som president. Att det kommer leda till en kapprustning mellan länder i Europa. Man häpnar. Vad vet den här skribenten egentligen om hur världen fungerar ? Han beskriver den politik som USA fört i världen som höjden av freds-skapande och ädla avsikter.

http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/anderslindberg/article23881565.ab

Senaste årens försök att frysa ut och isolera Ryssland och Putin har inte precis sänkt spänningarna.

När nu Trump uttalar en avsikt att skapa goda relationer med Ryssland så får Lindberg det till ökad krigsrisk.
Senast redigerad av alcantario 2016-11-09 kl. 22:48.
2016-11-09, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Osmakligt inlägg.

Självklart är de glada eftersom de, precis som de flesta andra kommer få det bättre.
Ser du något problem i det?

Nej, det kommer att få det sämre. Trump vill sänka minimum wage, sätta upp tullar, sänka skatter kraftigt för de rikaste och stärka försvaret. Ett framgångsrikt koncept för att öka stackarnas välstånd?
2016-11-09, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Är folk inte medvetna om att mer än hälften av Trumps röster var kvinnliga?

Varför säger inte Reinfeldt "vita arga kvinnor"?

Det var förmodligen fler vita män än vita kvinnor som röstade på Trump.
2016-11-09, 22:48
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Det var förmodligen fler vita män än vita kvinnor som röstade på Trump.

Men hälften var fortfarande vita kvinnor.
2016-11-09, 22:50
Medlem
Poo-tee-weets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittarslet
Det var istid här några tusen år sedan. Pyramiderna byggdes på bördigt gräs. ATT klimatet förändras betyder inte att det beror på utsläpp av gaser. Det kan bero på det, visst. Men klimatfrågan har varit en av pk-frågorna, som man inte får ifrågasätta. Samtidigt påverkar de föreslagna lösningarna många människors liv, inte minst genom livsstilskritik där köttätande och bilåkande demoniseras av pk-maffian. Nu kommer nog bilproblemet lösas av den tekniska utvecklingen. Men poängen är att det måste vara möjligt att diskutera alla frågor, även klimatförändringarna. Vi vet också att vetenskapsmännen ibland behöver skriva en avhandling för att forska fram var deras röv sitter. Sen är det såklart trist om utsläppen ökar igen. Men friheten att tycka och tänka vad man vill är mer värd. Och denna frihet har hotats från pk-etablissemangets sida.

Här kan du enkelt visualiserat se hur lång tid det tog för världen att värmas upp den gången, och hur snabbt den värms upp idag: https://xkcd.com/1732/

Se gärna mitt inlägg längre upp.

Problemet är ju just att klimathotet kräver att vi lägger om vår livsstil och kanske ger upp en del bekvämlighet och/eller ekonomiska framsteg. Det är väldigt svårt att göra på egen hand, varför man behöver ekonomiska incitament i form av skatter på saker som är dåliga, samt förbud på vissa saker som man som konsument är omedveten om är skadligt.

Av denna anledning är det oerhört viktigt att stater och mellanstatliga institutioner leder vägen. När alla går sin egen väg får man lätt problem med det som kallas allmäningens dilemma: https://sv.wikipedia.org/wiki/Allm%C3%A4nningens_dilemma

Din sista poäng har jag förståelse för, även om jag inte personligen känner att min yttrandefrihet är särskilt hotad än så länge. Det är dock såklart tråkigt om du känner dig begränsad i vad du får och inte får säga. Klimatfrågan är dock överställd det mesta annat när man ser på konsekvenserna av en felaktig politik.
Senast redigerad av Poo-tee-weet 2016-11-09 kl. 22:53.
2016-11-09, 22:50
Medlem
Citat:
Nej, det kommer att få det sämre. Trump vill sänka minimum wage, sätta upp tullar, sänka skatter kraftigt för de rikaste och stärka försvaret. Ett framgångsrikt koncept för att öka stackarnas välstånd?

Uuuuhhh! Spöket kommer. Boogieman kommer ta dig.

Vi kanske skall avvakta lite innan vi målar fan på väggen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in