2016-11-09, 20:44
Medlem
Hegernatarens avatar
Det är fortfarande en glädjens och segerns dag! Framtiden känns oändligt mycket ljusare nu
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Vet inte riktigt vad du syftar på, men visst var det något rörande över den misslyckade rollkaraktär han spelade i valrörelsen.

Men det blir ingen mur och förföljelserna av Hillary Clinton tvärdog vid segern. Drt finns inte en chans att hon kommer att åtalas för något. Spelet är slut och nu forsätter verkligheten.

Clinton var en god förlorare och Trump var en god vinnare.

Ja, men detta är ingen överraskning, det verkade så för dig.

Ber om ursäkt om jag har fel som utgår ifrån att du är en SVT trogen person som tror på allt som sägs.
Där är man i chock nu, vilket jag tycker är väldigt konstigt.

Men det är så när man blundar för verkligheten eller har konstiga uppfattningar som bygger på känslor eller vad det nu är.
Man lever i sin bubbla på något sätt, därför frågar jag, för jag är genuint nyfiken.
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Han var en förolämpning mot människosläktet under valkampanjen, men det var troligen bara en taktik. Han visste att det skulle gå hem att låtsas vara på samma nivå som vissa av väljarna: vara en misslyckad skit som nu minsann skulle ta för sig.

Men direkt efter segern gjorde han klart att det inte skulle bli något blodbad och att barnsligheterna var över. Han har ju trots allt ett väletablerat företagsimperium att slå vakt om.

Med tanke på böcker han ha skrivit tidigare så kan det ha varit taktik, men......

Citat:
Ursprungligen postat av alipo
Eller så har han proffs runt omkring sig som bl.a. skriver hans tal vid viktiga tillfällen, konstigt va?

...å andra sidan. Han fick inte ens sköta sitt eget twitterkonto på slutet och talet var nog skrivet av proffs.

Detta gör mig inte speciellt lugnare. Tänk om han framstår som "egentligen ganska sansad" fram tills han tar över nästa år, då brakar helvetet lös.......
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Frihandelsavtalen kommer han definitivt ge sig på,redan på 80 talet ville han riva upp dessa.

Det där med friahndelsavtal är intressant. Det och öppna gränser är poppis i länder som Sverige. Sägs vara poppis i EU. Men EU och därmed Sverige sätter gärna upp handelshinder mot andra delar av världen. Numera tycks man också åtminstone försöka upprätthålla nåt slgas gräns, om bara så på pappret.

Och när det gäller effekterna av total frihandel, så verkar förespråkarna helt bortse från alla de som drabbas negativt av den totala frihandeln. Bortse helt från de negativa effekterna av de öppna gränserna. Den som har någon som helst invändning mot dessa två idéer bemöts i Sverige med tillmälen och föreläsningar om vad som är gott och fint. Bemöts av pizza-retorik ā la Schyffert: du är dum, du kan ju köpa pizza och lådvin! Att enskilda faktiskt drabbas negativt av båda sakerna tycks vara irrelevant.

Men när folk går och röstar, så är de negativa effekterna inte irrelevanta alls. Inte i USA tycks det. Vilket kanske visat sig igår och i dag i USA. Snart förmodligen också i Sverige. Där borta har folk uppenbarligen förstått att man inte kan äta eller hålla sig varm på vintern eller bota sjukdomar med fina idéer och goda tankar. De enda som kan leva på sån slik skit, är jounarlister och politiker. Kanske håller den insikten på att sjunka in hos svenska jounarlister och politiker att döma av svensk medias valvaka - de fina åsikterna, den egna godheten, de värdegrundade åsikterna är dåliga snuttefiltar och tröstar inte alls när valresultatet i världens största demokrati rullar in, ett valresultat som är helt på tvärs mot allt man trott på, kämpat för.

Och analyserna sen. Herregud. Analyserna. Det är så klart de dumma korkade och efterblivna vita männens fel som inget begriper som i princip blivit lurade att rösta fel. Men, vi vita män tycks, inte bara i Sverige utan även i USA, vara fullt förmögna att förstå när nåt är dåligt för oss.

Och vidare, förmodligen har alla vänsterdårar med smakfullt ignorant värdegrund rätt. Nu när Trump blivigt president, så kommer så klart världen att gå under.

Nu går världen under! Huva och hujeda mig!
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av begsjp
Finns det någon bra sammanfattning av valet?
Trump vann, Clinton förlorade.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av begsjp
Finns det någon bra sammanfattning av valet?

Trump vann.
2016-11-09, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Denna man!

En ny favorit!
Känn stödet Marcus! The (not so)Silent Majority are with you!
Måste erkänna att han växte stort i mina ögon, även om jag alltid gillat karln! En fet-smocka till PK-eliten i natt, go Marcus!
2016-11-09, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Själv är jag mest orolig över hans brist på erfarenhet hur fan ska det gå när han ska förhandla med slipade politiker som Putin?
Det kommer gå mycket bra han är en mycket slipad förhandlare.
2016-11-09, 20:46
Medlem
WrynolfBents avatar
Citat:
Själv är jag mest orolig över hans brist på erfarenhet hur fan ska det gå när han ska förhandla med slipade politiker som Putin?
Han anses vara en otroligt duktig förhandlare och författare till boken The art of the deal. Han har förhandlat med både politiker och affärsmän längre än de flesta, dessutom har han bevisligen klarat sig ganska skapligt.
Medlem
E-R-N-S-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Det är något friskt över det här, folket som inte låter sig hunsas. Det är nästan så att man känner någon slags lättnadskänsla och frihetskänsla idag. Jag är också oerhört nöjd med Trumps tal, hur han lugnade ner stämningar nästan direkt. Nu kan han börja jobba konstruktivt.
Bra sagt/skrivet! Allt som hotar den "gängse", och bevisligen icke fungerande ordningen bör väl vara värt att byta ut mot något helt annat, funkar det inte så försök igen.
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Det är fortfarande en glädjens och segerns dag! Framtiden känns oändligt mycket ljusare nu

Samma sak skulle du säkert ha sagt efter Mussolinis oblodiga statskupp, eller Hitler maktövertagande.

Jo, en ljusare framtid, frågan om är bara för vilka........
Medlem
Xkcds avatar
Citat:

Helt ärligt tror jag det går bättre än för andra, affärsvärlden är nog betydligt tuffare. Däremot finns det mycket lagar och byråkrati som kommer med posten som han inte känner till. Mycket hänger på vilka rådgivare och personer som utnämns till diverse poster framöver! Vilken dröm det vore med Trey Gowdy som AG

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in