Citat:
Ursprungligen postat av
kimdah2002
Jag har systemkamera, stativ, och riktig belysning men det slår inte min skanner på långa vägar.
Hur fotar du av ett dia med en vanlig systemkamera, du måste i så fall ha ett riktigt ljusbord, makroobjektiv och ett stabilt stativ m.m...
Nej vanligt folk har inte en systemkamera liggandes dom använder mobilen till allt, tyvärr...
Kort så har jag ljsbord, stativ och makro. Det blir klart mycket bättre än alla billiga skannrar.
Förvånansvärt många HAR en systemkamera, det är bara att tugga i sig som ett faktum. De är idag så billiga att de inte längre tarvar två årslöner på banken för att köpa. Sen att många fotar med mobilen på stan är inte det samma som att de inte har en systemkamera hemma som åker med på semestern...
Citat:
Ursprungligen postat av
Cognitive Dissident
Det gör det visst.
Med ett reprostativ så funkar det bra.. dagens kamerahus behöver man ju i regel inte ens byta sökare på för att det ska funka smidigt.
Med det sagt så väljer jag hellre en scanner.
Man behöver inte en reprostativ, det går bra med ett vanligt - förutsatt man inte köpt ren skit för 200 spänn på alibaba. Däremot är det smidigt om det går att få ner i spagat och vinkla mittpinne så man kommer riktigt långt ner om man använder makro.