2016-11-09, 18:50
Medlem
Hellre en tölp som Trump som presidenten än en korrumperad krigshetsare som Clinton.

Det finns inte en oroshärd i världen där inte USA varit inne och petat i syltburken för att exportera "amerikansk demokrati", inflytande samt "affärer" för storfinansen de sista 40 åren.

Om Trump skiter i detta och försöker få ordning på USA, bombar IS åt h-e tillsammans med Ryssland kan vi luta oss tillbaka.

Sedan,
Skulle gärna se någon, några, översätta på god engelska, de uttalande som vår statsminister och ledande politiker i Sverige uttalat mot Trump under detta valår.

Bra om Trumps kommande administration vet vilka kappvändare de har att göra med i Sverige. Synd om vanligt folk här hemma naturligtvis men vi vet vilka som är ansvariga.
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alipo
Inga svar på mina frågor märker. Du vet ju vad globalisten HRC anser om TPP, öppna gränser samt frihandel, det var alternativet.
Du vågade inte svara på mina frågor "Vad anser du om öppna gränser och fri migration, frihandel?" Komplicerade frågor, märker jag.

Edit: Hillary Clinton - Podesta mail.
“My dream is a hemispheric common market, with open trade and open borders,"
https://wikileaks.org/podesta-emails/emailid/927

Men jag ville ha Bernie Sanders, inte Hillary Clinton. Du bara antar att jag är ett Clinton-fan. Jag vet redan allt om HRC, det är en crook, men det är också Donald. Ni valde en crook att stå för, jag ogillar dom båda.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Varför hoppas du på att han inte ska åtala en uppenbart korrupt politiker?
Är Trump en åklagare också?
2016-11-09, 18:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Han vill givetvis operera i USA och försöka ta tillbaka mycket av den handeln som försvunnit åt Kina, men han är en finansman, och för att få det att funka så kommer han naturligtvis göra det vanliga och försöka sänka lönerna ännu mer.

Han kan säga att han är emot frihandel hur mycket han vill, hans finansiella bakgrund talar emot det.

Det är ju det enda sättet för honom att genomföra det här på.

USA har då aldrig ens varit i närheten av öppna gränser, det där är trams.

Ta tillbaka jobben från Kina?
Det går inte att försörja sig ens på minimum wage även om man jobbar dygnet runt, stackars hillibillies de förstår nog inte vad det innebär att börja jobba med kinesisk lön. Inlåsta i en fabrik 360 dagar om året betalda med nudlar och ris, men dom tror tydligen att det ska bli som på den gamla goda tiden, 9-5 en timmes lunch 35$ timmen, semester och en fet pension.
Jag har en känsla av att några kommer bli lite besvikna om ett tag.
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Lyssnade du ens på hennes tal eller lyssnar du på dina röster i huvudet om att hon endast talar till tjejer/kvinnor?

Sant, vid ett tillfälle nämnde hon homos och handikappade också....
Medlem
dullabos avatar
Okej. Nog för att jag är glad att vi slipper Killary men tror ni att Trumpen löser alla problem? Han kommer ju vara en marionettdocka ändå.
2016-11-09, 18:52
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Finns det någon video med Anna Hedenmo när hon byter ihop allt eftersom? Jag höll mig till TV4 där Tilde de Paula var rätt underhållande med.

Finns iallafall ett klipp där luften har mera gått ur : https://www.youtube.com/watch?v=Mcu2a_ATEkA

(men om någon har fler, länka för Gud`s skull )
2016-11-09, 18:52
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Är Trump en åklagare också?

Är ni Hillary supportrar dummare än vanligt? Han har sagt att han skall sätta ihop ett team enbart för att granska hennes korruption, så varför ska han helt plötsligt strunta i det nu?
2016-11-09, 18:54
Medlem
badbollen3s avatar
jag tror att han kommer att genomföra muren och riva upp frihandelsavtalen samt riva upp obamacare. eventuellt att han kommer att neka inresetillstånd från "osäkra" länder, där IS finns osv.

att han låser in hillary blir det nog inget av.
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Vad säger ni inavlade WT om eran ledares kommentar?

"Att man lyckas producera två så pass usla kandidater, det skrämmer mig lite grann, säger Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson."

Lär dig vad WT betyder.
Medlem
E-R-N-S-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Svannelunda
Har vi fått några kloka analyser/kommentarer från Sebbe Staxx?
Hahaha!
Sebbe:
"Trump är...Jag e troende nu!"
"Demokrati borde...Jag har skrivit en bok!"
Osv.
Men visst, ett uttalande av denna ARTIST måste ju nästan krävas!
2016-11-09, 18:55
Medlem
Om Hillary hade vunnit hade pengar fortsatt att flöda in i Clinton Foundation, men nu med Trump som president så finns det ingen i hela världen som vill förknippas med detta. Du kan inte längre köpa inflytande för Clinton har inget inflytande att sälja. Inte ens Demokraterna kommer vilja ha med Clinton att göra. De kommer vilja starta om på nytt.

Min gissning är att inte en dollar till kommer flyta in på deras konto, och när åtalet kommer så småningom så läggs hela stiftelsen ner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in