2016-11-09, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hewasright
Finns fler kändisar, men här kommer 16 st iallafall.

http://www.breitbart.com/big-hollywood/2016/11/08/celebrities-leaving-u-s-trump-wins/

Vi får hoppas att de offentliggör sin flytt också, som de borde vara stolta över

Har amerikanska vänner som gärna ställer upp att hjälpa till med flytten

Kanon, nu får man hoppas att dom håller det dom lovat också
2016-11-09, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Men jag ville ha Bernie Sanders, inte Hillary Clinton. Du bara antar att jag är ett Clinton-fan. Jag vet redan allt om HRC, det är en crook, men det är också Donald. Ni valde en crook att stå för, jag ogillar dom båda.
Hade Bernie funnits på valsedeln hade det varit ett annat val för mig, så du vet. Han är en mycket gedigen och bra person. Man jag vill rocka systemet hårt då fanns endast Trump att ta till.
Sanders gillar inte öppna gränser eller frihandel eller NAFTA, kan vara bra att veta.
2016-11-09, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Ja, i natt skrev vi onekligen historia

Jag hade faktiskt gett upp på förhand och tog för givet att "demokraterna" skulle fuska hem det här till varje pris.
Följde rösträkningen på den buggiga decisiondeskhq och gav mer eller mindre upp igen när Hillary drog ifrån i Florida inledningsvis, men det ordnade ju upp sig till slut.

Han fixar det alltså trots att han har alla emot sig. Fullständigt sanslöst.

Att se Birgitta Ohlsson kommentera under valvakan så här i efterhand är så oerhört fantastiskt.
Alla jag avskyr avskyr Donald, och Donald blir snart världens mäktigaste man. Den karamellen kan man suga på länge.11

En bild säger mer än tusen ord http://dadoralive.com/wp-content/uploads/2012/09/William-Wallace.jpg

THE REPUBLIC STRIKES BACK!!!!!!!!
2016-11-09, 18:57
Medlem
Betongsossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Är ni Hillary supportrar dummare än vanligt? Han har sagt att han skall sätta ihop ett team enbart för att granska hennes korruption, så varför ska han helt plötsligt strunta i det nu?

Han har sagt det, ja. Men det är en konstig grej av en president att driva. Rättsväsendet och politiker är ofta separerade på goda grunder. Det är ju upp till rättssystemet att ta tag i Clintons påstådda korruption. Om rättsysstemet inte fungerar bör det reformeras men det är inte upp till politiker att agera polis, åklaragare, jury och domare.
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Ta tillbaka jobben från Kina?
Det går inte att försörja sig ens på minimum wage även om man jobbar dygnet runt, stackars hillibillies de förstår nog inte vad det innebär att börja jobba med kinesisk lön. Inlåsta i en fabrik 360 dagar om året betalda med nudlar och ris, men dom tror tydligen att det ska bli som på den gamla goda tiden, 9-5 en timmes lunch 35$ timmen, semester och en fet pension.
Jag har en känsla av att några kommer bli lite besvikna om ett tag.

Det är lite det jag säger, dom kommer inte kunna få tillbaka jobben även om man river NAFTA. Lönerna skulle behöva dumpas till absurda nivåer för att konkurrera med Kina i det här. Det låter väl fint när han säger det, men faktum är att det kommer inte att hända.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dullabo
Okej. Nog för att jag är glad att vi slipper Killary men tror ni att Trumpen löser alla problem? Han kommer ju vara en marionettdocka ändå.

Vi vet inte, men nu kan vi i alla fall säga att vi har gett det ett försök till verklig förändring. Jag tror han kommer lyckas med en del t ex mindre aggressiv utrikespolitik kommer han säkert hålla fast vid, sänka skatterna, avskaffa lite onödiga regulationer och lagar, tvinga länder betala för att få skydd av nato, invandringen kommer garanterat sänkas.

Frågan är ju ifall han lyckas bygga en mur, det är inte omöjligt. Vore fett.
2016-11-09, 18:58
Medlem
Citat:
Är ni Hillary supportrar dummare än vanligt? Han har sagt att han skall sätta ihop ett team enbart för att granska hennes korruption, så varför ska han helt plötsligt strunta i det nu?

Är det någonting som en president i USA gör, alltså sätter ihop ett team (av poliser och åklagare får man förmoda?) för att få en politisk motståndare åtalad och dömd för påhittade brott. Låter mer som Stalins metoder, eller varför inte Putins.
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Finns iallafall ett klipp där luften har mera gått ur : https://www.youtube.com/watch?v=Mcu2a_ATEkA

(men om någon har fler, länka för Gud`s skull )

bästa jag sett på länge hahaha! som sagt mer sånt här
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Jag tyckte mig lägga märke till exakt detta mer eller mindre omgående i talet. Han har liksom växlat om och stigit in i rollen som den nya stjärn-VD:n nu, då kan han inte hålla på och tramsa lika mycket(eller alls). Skulle tro att många kommer att bli förvånade över detta den närmaste tiden.

Absolut, även om vissa spår av hans tidigare pesona lyste igenom när han talade utan manus (stör mig något djävulskt på hans överanvändande av "tremendous" och andra liknande ord) men det är även därför jag ger honom en chans på 1-1½ år innan jag dömer honom som president.

Citat:
Varför hoppas du på att han inte ska åtala en uppenbart korrupt politiker?

Handlar inte om att hoppas på att han inte ska ge sig på en korrupt politiker (ärligt talat hon är inte den mest korrupta i Washington titta på allt skit som Republikanerna har velat genomföra de senaste 8 åren) det handlar om att om han verkligen ska ge sig på korruption så är inte Clinton den enda han behöver ge sig på utan det är de två största partierna i USA och det kommer inte att sluta lyckligt för honom.

Det är bättre att han låter henne försvinna ut och bli ihågkommen som den som förlorade till Trump, det är ett värre öde för henne.

Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
tror inte heller att han kommer att genomföra det. de var ju kompisar förut, och även om de inte är det nu så tror jag inte att han kommer att låta någon utreda email härvan mera, nu när hon är borta i racet. däremot om nya grejor dyker upp så kommer han nog att se till att det granskas till punkt och pricka.

Absolut, om det kommer nya saker så är det en annan femma men då hoppas jag även att han låter det undersökas opartiskt och jag hoppas verkligen han gör ett uttal om Wikileaks och hur de aktivt har påverkat hela racet och därmed även aktivt gått emot sina egna principer om att inte lägga sig i demokratiska val osv.
2016-11-09, 18:59
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alipo
Hade Bernie funnits på valsedeln hade det varit ett annat val för mig, så du vet. Han är en mycket gedigen och bra person. Man jag vill rocka systemet hårt då fanns endast Trump att ta till.
Sanders gillar inte öppna gränser eller frihandel eller NAFTA, kan vara bra att veta.

Nej, det är jag medveten om, men jag tror heller inte Bernie bara säger saker för att få arbetarklassen med sig, utan jag tror att han verkligen vill verka för den. Jag bryr mig inte nödvändigtvis om globalism, vad jag pratar om är att Trump är inte den som lever som han lär.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dullabo
Okej. Nog för att jag är glad att vi slipper Killary men tror ni att Trumpen löser alla problem? Han kommer ju vara en marionettdocka ändå.

Nej, Jag tror inte han är kapabel till att lösa så mycket! Men han är förhoppningsvis BÖRJAN på något nytt och bättre. Slutet på PK korrupta bankirlakejer och hysteriska HBTQ dårar.

Början på en tillnyktring i västvärlden som spårat ur rejält de senaste åren.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
jag tror att han kommer att genomföra muren och riva upp frihandelsavtalen samt riva upp obamacare. eventuellt att han kommer att neka inresetillstånd från "osäkra" länder, där IS finns osv.

att han låser in hillary blir det nog inget av.
Garanterat tomma ord det där med att låsa in Hillary.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in