2016-11-09, 16:19
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Det är nog du som läser in saker som inte finns där. MO är inte anställd av CNN och har således inga "order" från dem.

Har förmodligen felciterat, och han är ju anställd av TV4, men något i den stilen var det.
2016-11-09, 16:19
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vegege
Håller med. Påminner lite om en jubelidiot som försöker bjuda in sig själv till festen.

Och han ÄR inte välkommen, vi har högre krav på detta ställe!
2016-11-09, 16:20
Medlem
Scherings avatar
TV 4 visade nyss ett bra tal av Le Pen. Tyvärr slutade textningen att fungera så de bröt sändningen.
Medlem
Xkcds avatar

Jag förstår vad du säger men jag tror inte någonsin att man som ledare kan kontrollera vad alla som röstat på dig kommer göra. När det gäller lagar osv kring både abort/hbtq tror jag (från vad jag kan utläsa ur hans policy tal, du kan hitta mer info på nätet) att detta kommer lämnas upp till självbestämmande under respektive stat. Visserligen leder det till klyftor mellan områden, men ger naturligtvis möjlighet för de som misstycker att söka sig till liktänkande (från BÅDA håll).

Jag köper HELT din oro kring samarbetet med Ryssland, men jag tror att PRIORITET kommer ligga på Mellanöstern, Terrorism, Kärnvapen, Handel och Fred över HBTQ. Att Ryssland kommer pressa på HBTQ det KAN hända, men jag vet inte varför dom skulle bry sig. Alternativet (speciellt med hänsyn till krigshets och Ryssland) är oändligt mycket värre.
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det är väldigt olyckligt för Trumps legitimitet. Hans legalitet är orubblig, men det ger ändå lite av en fadd smak.

Du kan trösta dig med att vore det inte för de oetiska smutskastningskampanjerna som tredje statsmakten sysslade med hade Trump passerat 80% i popular vote.
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggles
Förövrigt är jag jävligt glad att alla valsystem inte ser ut som de i USA. Det händer ju om och om igen att personen med mindre röster vinner. Al Gore mot Bush, Clinton mot Trump med flera. Trump blir säkert helt ok inte värre än någon annan eller bättre men valsystemet är ju så korrupt.

Det är ju det där att USA är en federation, och då blir det så här.

Men givetvis, nog ser jag ju bristerna även. Skulle kännas surt att som Republikan bo i Californien och känna att aldrig ens röst betyder något.

Sen är det lika klokt att komma ihåg, att EU önskar att bli mer av en federal karaktär..
Medlem
idontneedtoknows avatar
Nu tappade TV4 textningen på le pens tal ang. Trumps seger, i samma stund man kan höra något om islam (förstår inte franska).

Missade jag något viktigt?
Medlem
Riktigt dåligt och fegt agerande av svenska politiker att inte gratulera Trump till vinsten! Svenska politiker rena skämtet. Världen skrattar åt oss herre jesus
2016-11-09, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 223355
Vet någon vart man kan hitta lite highlights, typ när Trumps valvaka får beskedet att det är klart, Trumps reaktion osv? Jobbade o missade massa historiska moment känner jag.
När han fick reda på att han vann Florida.

https://pbs.twimg.com/media/CwzMaELVIAA-twz.jpg:large

Riktigt ALPHA.
Medlem
Stig-Britts avatar
Kommer vi se HRC halv nu eller skjuter hon upp en timme till?
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
TV 4 visade nyss ett bra tal av Le Pen. Tyvärr slutade textningen att fungera så de bröt sändningen.

Vad "lustigt"
Medlem
T.o.m min aktieportfölj har gått up! 1.24% idg, det va inte illa; efter brexit var det mkt värre! -6% vill jag minnas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in