2016-11-09, 15:55
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Så du tror att han har blivit en osjälvisk filantrop helt ointresserad av pengar?
Allt handlar om pengar, även svensk politik där många partier tar emot stora anonyma bidrag, tror du folk skänker bort pengar för nöjes skull, din infantila obegåvade pajas.

Hade tänkt bemöta ditt inlägg men så läste jag dina sista ord och känner att nä, livet är för kort för att tampas med ännu en bitter vänster-vriden sak.

Nu ska jag ner i soffan och njuta av valresultatet. Ha det så roligt de kommande 4 åren. Och du kan få en kram på förhand när SD dominerar valet 2018. Så hör av dig.
2016-11-09, 15:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
16.30 är det senaste budet

Tack.
2016-11-09, 15:56
Medlem
Xkcds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggles
Förövrigt är jag jävligt glad att alla valsystem inte ser ut som de i USA. Det händer ju om och om igen att personen med mindre röster vinner. Al Gore mot Bush, Clinton mot Trump med flera. Trump blir säkert helt ok inte värre än någon annan eller bättre men valsystemet är ju så korrupt.

Ja, tyvärr är det så.. Ett av mina föregående inlägg,

Det finns mer än såhär men helt klart finns oegentligheter i valsystemet. Ta till exempel maskinerna som användas för att rösta är elektroniskt styrda, det betyder att mjukvaran är sårbar för angrepp/förprogrammering (många staters maskiner ägs av George Soros företag, som även donerat till Clintons kampanj). Dessutom om du söker på Voter Fraud, Election Fraud får du många fler exempel på hur valet påverkas av tekniska missöden, felaktigheter (vare sig dom är slumpmässiga eller styrda)
2016-11-09, 15:57
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Trots att jag genomgående i den här valrörelsen verkligen inte hållit Trump högre än Clinton så måste jag ändå erkänna att jag finner viss behållning i hur det politiska och mediala etablissemanget fullständigt spårar i känslor och oförståelse inför valresultatet.
Precis samma för mig. Är inte så ledsen över det som jag trodde jag skulle vara just för den totala panik som de som behöver skakas om lite befinner sig i.
Medlem
237s avatar
Tror inte Killary kommer gråta. Hon har haft tid att bryta ihop i och med att hennes egentliga tal ställdes in.

Frågan är bara om talet kommer ha större delen självömkan och beklagande för att "demokratin är i fara" eller om det blir mer "nu går vi samman och jobbar ännu hårdare inför 2020" ...
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Sammanfattningen på SVT:s valvaka förtjänar att postas igen.

https://www.youtube.com/watch?v=s4Dyo4gJhYE&feature=youtu.be

Fan, bäst idag.
2016-11-09, 15:58
Medlem
WrynolfBents avatar
Livestream för det kommande förlorartalet för den som inte vill smutsa ner sin själ på SVT:
https://www.youtube.com/watch?v=b-B6AtuNlMY
Medlem
raxmouses avatar
Tack som fasen alla ni på flashback som höll valvakan till ett bra engagemang med mycket info, jag bläddrade er hela natten efter en förhållandevis lugn natt på mitt håll, jag hade tyvärr inte tillgång till dator så jag kunde inte så hur fåntrattarna i media sket på sig men era reaktioner var priceless så jävla bra ni är!

Tragiskt dock att se hur västvärldens etablissemang tar saker ut kontext och formar det efter deras egen identitet och förväntning över vad som är rätt. "DONALD TRUMP ÄR RAsIST OCH SEXISTISK Å HATA BÖGARNA" eh ja det är därför transor bögar lebbar melanin-rika unga gamla fattiga rika bleka orangea individer enats under honom och hans retorik.

Att dom fina och priviligerade vill ha parallella samhällen har väl stått ganska klart, ingen av dessa individer har någonsin vuxit upp i en ort med pundare alkisar tjuvar horor kriminella, dom är ett gäng självgoda kålsupare som tror dom vet och är bättre än alla andra. Att Trump vill "utvisa invandrare" sägs det ofta men i själva verket handlar det om ett system fel där löner dumpas och kriminalitet frodas, det är FAKTA att dessa inte är "invandrare" utan "illegala invandrare", lägger ingen värdering i deras tidigare position men så är det sakligt. 11 miljoner människor förtjänar ett bättre system när dom hamnat i en situation som gör dom illegala, Donald Trump vill ta kontrollen över gränsen och det är fullt logiskt.

Det är också logiskt att Apple borde tillverka sina mobiler i USA och inte i Kina, men dessa tillverkas i Kina eftersom skatten på arbete är lägre.

Västvärldens minoritets etablissemang har gjort sig till åtlöje, att kalla detta "bradley effect" när det i själva verkat har varit till att opinionsbilda med GRUPPTRYCK med opinionsundersökningar, står glasklart när allt kommer omkring. Att valet försöktes riggas till Demokraternas fördel, är utan tvivel(!) klart, förutsatt att du inte är korkad fjant i ett etablissemang som blundat för alternativ media såsom Project Veritas och sakinformationskällor såsom Wikileaks, punkt slut.

Att kalla Trump "sexistisk" när Madonna erbjuder avsugningar till dem som röstar på Hillary blir ju lite patetiskt. Hur en artistelit så självupptagna kan få någon som helst konstärlig respekt förstår jag inte, men visst, vi vet ju att branschen talar https://torrentfreak.com/copyright-industries-back-hillary-clintons-presidential-campaign-161106/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter talanglösa popstjärnor är ju fullt uppe i sitt eget ego och har egentligen aldrig observerat mer än vad deras kompisar i dagspressen säger....

Sen att snacka som att HBTQ-rörelsen skulle vara en av Donalds hatobjekt http://regated.com/2016/10/hillary-clinton-gay-marriage/ det är så fåniga anklagelser att ingen utav oss i majoriteten på internet, ens skulle få för oss att tro något annat när VI HAR LÄST SAKLIG INFORMATION.

Wikileaks och Julian Assange har blivit totalt ignorerad i massmedia, jag önskar och hoppas att President Trump ser till att Julian blir en fri man och kan träffa sin son och se solen efter alla dessa år fångenskap UTAN RÄTTSLIG GRUND, tack alla ni Goda Svenska Feminister för att ni alltid hållt keften om hans situation, ni är orsaken till att han i lugn och ro fick sänka Demokraterna.

Det är en skam för Sverige hur Sveriges självgoda Elit suttit i deras priviligerade tillvaro och kutat runt med tunnelseende för att nu upptäcka ljuset av ensamheten från mörkret av sin identitet, det är dags att dessa pappskallar börjar förstå att Internet och opinionen skiter ganska mycke i era agendasättande manifestationer och förväntningar, det är inte ni som bestämmer över allt och alla.

Fantastiskt att Donald Trump lyckades vinna jag visste att han definitivt hade klar majoritet men jag trodde verkligen att röstningen skulle manipuleras elektroniskt....jag hade fel om det.

Troligtvis så kommer den kommande avsatta eliten försöka sänka petrodollarn så det liknar en kollaps och skylla på Donald Trump, Svenska politiker kommer rida på populistvågen och hoppas att Sverige, som har en opinion för Donald Trump(källa Opinion Live), ska haka på NATO-tåget tills en president som ser till deras geopolitiska intressen kan hamna i presidentposition igen.

Det blir en intressan tid framöver där agendasättande journalister kommer fortsätta försöka manipulera opinion till sin fördel utan utdelning.

https://www.youtube.com/watch?v=8fvTxv46ano
Senast redigerad av raxmouse 2016-11-09 kl. 16:02.
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Trots att jag genomgående i den här valrörelsen verkligen inte hållit Trump högre än Clinton så måste jag ändå erkänna att jag finner viss behållning i hur det politiska och mediala etablissemanget fullständigt spårar i känslor och oförståelse inför valresultatet.

Obegripligt hur folk kan vara så förvånade över att en dålig anti-etablissemangskandidat vinner över en dålig etablissemangskandidat i ett land där en stor del av folket är trött på just Washington och politiker. Även om opinionen talade för Clinton så var det ju verkligen inte med mycket.

Självbedrägeri?

Hävdade förresten inte du att Hillary skulle vinna, så sent som vid 2-tiden i natt? A propos att bli förvånad...
Medlem
musttomtes avatar
Enda saken som oroar mig är att Trump är affärsman och inte en socialbidragstagare. Han skulle hugga huvudet av en människa bara för att komma åt pengarna.

Man bli väldigt kall som företagare för man kan inte ringa någon och be om CASH. Mur mot Mexiko vill alla ha
2016-11-09, 15:59
Medlem
Citat:

Obegripligt hur folk kan vara så förvånade över att en dålig anti-etablissemangskandidat vinner över en dålig etablissemangskandidat i ett land där en stor del av folket är trött på just Washington och politiker. Även om opinionen talade för Clinton så var det ju verkligen inte med mycket.

Marcus Oscarsson tippade knapp seger för Trump redan i lördags. Är han den enda journalist som kan tänka?
2016-11-09, 15:59
Medlem
Asså ska jag vara ärlig så trodde jah verkligen det var något fel på alla ni som trodde att DT skulle vinna. Trodde ni alla var klappmongon rakt igenom när ni envisades med att DT skulle vinna. Så fel man kunde ha O.o

Grattis alla DT anhängare, nu väntar 4 hemska år för oss andra

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in