2016-11-09, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Absolut, det var ett grymt tal. Alla vet hur ett val vinns i USA och det har alltid varit stora ord och ful spel. Clinto spelade det lika mycket som Trump men Trump är den fula fisken i media. Det ska bli spännande att se Trump vara politiker, hoppas han kan få lika mycket gjort i Vita Huset som han får i affärslivet.
det som är mest underhållande är dock hur vänsterpacket svalde allt med hull och hår.
2016-11-09, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Till saken hör att Trump inte alls hade ett så lågt stöd band kvinnor som MSM ville framhävda. Hillary förlorade faktiskt de vita kvinnornas röst. Inte heller bland latinamerikaner var hon "flavour of the month".

http://www.aftonbladet.se/nyheter/usavalet2016/article23882487.ab

Nu riktade jag mitt inlägg till feminister.. inte kvinnor.. stor skillnad tycker jag.

Mvh
Medlem
Vet någon var Lucas49 , fitz-humme, Xelius, Zergush , Ola Schubert och allt vad dom heter tagit vägen? Kom fram era råttor. NI förlora här, ni förlorade i Brexit och ni ska förlora i Syrien där ni stött terroristerna med.
Medlem
Knapptryckarns avatar
Clintons tal har skjutits upp en timme, så ca kl 16:30 svensk tid
2016-11-09, 15:25
Medlem
Ganonitos avatar
Var kan man se Hillarys tal (om hon nu tänker hålla ett)?
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Sjukt att hon fick flest röster men Trump vann!? Matchar inte en elektorsröst alltid samma mängd människor.

Det är stor skillnad mellan de olika staterna. I Kalifornien går det fyra gånger så många väljare per elektorsröst, som i de minsta staterna.
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Michelle Obama? haha, det är precis sånt som folk är less på. Ytterligare en föredetting som ska försöka kvoteras in :P Men visst, försöka och förlora kan de
Fast på många sätt kan Michelle använda det som var positivt med Hillarys kampanj och hon saknar det bagage Hillary har. Samtidigt får hon nog räknas som en del av etablissemanget och det verkar vara en viktig punkt men det kan säkert ha svängt efter fyra år med The Donald.
Bannlyst
Hillary har kört in i en murvägg i 200km/h... Hon är fullständigt förkrossad

Är en sympatisk människa och kan ändå lida lite för henne. Alla år hon har jobbat för har ju varit för att bli president. Till och med relation med Bill har varit politiskt taktiskt.
Medlem
Citat:
Håller nog med om att han är för gammal om 4 år. Tycker nog att han är för gammal redan idag!

Michelle Obama? haha, det är precis sånt som folk är less på. Ytterligare en föredetting som ska försöka kvoteras in :P Men visst, försöka och förlora kan de

Precis... Alla pratar om att Michelle Obama var sååå brraaa. I själva verket är hon en extremneger som ska hålla tassarna borta från talarstolar i fortsättningen.
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Håller nog med om att han är för gammal om 4 år. Tycker nog att han är för gammal redan idag!

Det är ändå skönt att se att andra länder inte har samma meningslösa ungdomskult som vi i Sverige. Här har ju många av partiledarna nyss gått ut gymnasiet. De vet inte ens vem Ronald Reagan var.
2016-11-09, 15:26
Medlem
p0tatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knapptryckarn
Clintons tal har skjutits upp en timme, så ca kl 16:30 svensk tid

Det var väl uppskjutet från 14:30 svensk tid, alltså om fem min?
2016-11-09, 15:26
Medlem
Xkcds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandmussla
Bilden är ett gyllene exempel på kampanj för röster, något som många kandidater gör.

Jag nämnde aldrig någonting om hur stort hans stöd av HBTQ+ personer är, det är orelevant i frågan hur stort utsatta de kan komma att bli.

Hej Sandmussla, bilden är tagen efter att HBTQ människor gav Trump flaggan som ett bevis på deras stöd. Jag har följt han ett tag men inte sett några uttalanden som tyder på att han kommer utsätta HBTQ folk för förföljning eller straffa dom enligt lagen, kan du visa något sådant tar jag tacksamt emot det Om du följt t.ex milo yiannopoulos på Twitter vet du att han har stöd där.. Eller för all del the_donald på Reddit där många HBTQ valt att visa sitt stöd för Trump, speciellt då han motverkar det Islamiska hot som hänger över gay-folkets huvuden.

Personligen är jag varken för eller emot HBTQ utan tycker mest det kan kvitta bara man så att säga --- stänger persiennerna innan man kör igång. Jag lägger mig inte i andra människors läggning helt enkelt. Och såvitt jag kan se gör inte heller Trump det? Menar du att andra kommer förfölja HBTQ? Isåfall hur är det relevant till att Trump vann? Menar du att om Hillary vunnit hade dem INTE gjort det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in