2016-11-09, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Trump fick färre röster men vann ändå, som Bush 2000.
Handlar ju om staterna, han fokuserade ju mest på dom staterna som ger mest poäng och därför tog han hem segern.
2016-11-09, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Racquel.Darrian
Jag vet inte vilka kontakter du har med människor i USA men de flesta(absolut inte alla) jag känner ogillar Hillary Clinton å det grövsta, och då är de ändå Demokrater(Sanders anhängare). Så det här med att hon skulle vara folklig håller jag inte med om. Att Donald Trump gör bort sig gång efter annan håller jag med dig om.

Donald Trump är ogillas ju även av många republikaner så han kommer ju inte ha det lätt när han vill driva igenom sin politik.
Folklig kan väl diskuteras men hon har ju en varm personlighet iaf och står för goda värden.
2016-11-09, 14:13
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Aftonbladet erkänner: Clintons prognos störtdyker!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/live/1

Känns det inte underbart att få fel i sin profetia, en dag som denna? Bönerna har fungerat över förväntan, inte sant?
2016-11-09, 14:14
Medlem
WrynolfBents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meeeeezt90
Jämför de bådas inkompetens till att styra ett land.
Vilket land har Trump styrt tidigare?

Citat:
Så du vill hellre ha en oberäknelig Trump på posten
,
Om du tror att man når den framgång Trump har gjort genom att vara impulsiv och oberäknelig kanske du borde fundera ett varv till.

Citat:
som kommer skapa oroligheter i internationell säk.politik, begränsa transatlantisk handel, begränsa kvinnors rättigheter, inte tror på miljöhotet, tänkt bygga mur mot mexiko, samt begränsa muslimers möjligheter att ta sig in i landet. Dessutom är han rasist och sexist,

Den internationella säk.politiken har redan blivit bättre under de senaste tio timmarna. Miljöhotet existerar inte.
Muslimer borde inte få ta sig in i något land alls (förutom i mellanöstern). Rasist och sexist?

Citat:
känns det bättre?
Ja, det här valet var en riktig höjdare!
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Du verkar fortfarande leva i tron om att SD inte vill ha några invandrare alls eller att vi inte gillar invandrare. Vi har inga problem med invandrare så länge de sköter sig. Vi vill heller inte ha så många att det påverkar oss negativt. Vi vill av principiella skäl inte ha en miljon muslimer tex. Däremot vill vi ta vara på våra traditioner. Förstora inte hur det kan vara så svårt att förstå.

Vi är inte på samma våglängd. Du måste flytta ill ryska skogen eller nått om du vill leva som du vill.

Förstår inte varför du fortsätter att hitta på fakta om mig som jag aldrig har sagt.
Har aldrig sagt att jag inte vill ha några invandrare.

Resten då? Du ser inga problem med det andra jag nämnde?

Och hur tänker du att vi ska ta vara på våra traditioner när invandrarna föder många gånger fler barn än svenskar? Spelar liksom ingen roll om vi stoppar invandringen helt idag. Problemet återstår och till slut är vi bara en oviktig minioritet i vårat eget land ändå.

Men det kanske inte bekymmrar dig bara för att det inte kommer ske under din livstid? Vet inte vilket land du vill lämna efter dig till dina barn, barnbarn osv. Kan ju inte vara Sverige iallafall.

Fakta är att vi måste antingen börja föda många fler svenska barn eller dra in asylbiljetten och sätta ett stort antal människor på första bästa plan hem för att våra traditioner inte ska bli en obetydlig fläck bland en härlig mix av diverse utomeuropéer.

Du verkar tänka väldigt kortsiktigt och själviskt. Du kan inte tänka i perioder av 20-30 år.
Testa 100-200 år istället.

Så din röst vart fjärde år kommer inte bevara våra traditioner.

Tycker du är aningen naiv och inte vill inse vissa problem då dessa kanske kommer kräva lösningar som du inte är helt bekväm med. Vissa tycker ju det är radikalt att förespråka repatriering av liten störe skala.

Sen undrar jag också varför du är så nedvärderande bara för att vi inte delar åsikter.
Känner du dig attackerad eller vad handlar det om? Det behöver du inte göra, jag gillar bara att diskutera och få höra andras synvinklar på saker som jag upplever som problem.

Man kanske lär sig något.
Om inte annat så får man en viss förståelse hur andra människor resonerar kring saker och ting.
Bannlyst
Tror nog ingen är lika överraskad över att Trump vann som Trump själv. Detta hade han inte räknat med och han kommer vara jävligt ödmjuk den närmaste tiden.
2016-11-09, 14:15
Medlem
dark horses avatar
Om det blir som prognosen och HRC vinner popular vote med en 1/2 procent kommer det att bli ett evigt gnällande på PK-folket om att hon är den riktiga vinnaren, typ folket fick inte den de ville ha.

Det ska bli intressant att se vad Trump gör, om han går för "change". Jag förstår inte riktigt hysterin om "muren", som en latino taxichaffis sa; det är inte Mexiko på andra sidan floden, det är laglöst kartelland. Vad är problemet med att hindra organiserad våldsam brottslighet att kontrollera gränsen?
Kommer Trump att dra igång länge eftersatt upprustning av infrastruktur? Som Trump sa så handlar det om många gånger om det Hillary pratat om och med nödvändighet stora underskott, det går inte att beskatta sönder ekonomin för detta. Kan man skapa trillioners dollar ur tomma intet för att ösa över bank & finans och en procentarna kan man göra det för infrastruktur. Med det stora utanförskap som inte minst Obama skapat så bör det finnas stort utrymme innan skadlig inflation kickar in, om det hanteras rätt.
Trump har i sin affärsverksamhet varit en sk maverick och struntat i påbjuden management filosofi, han har struntat i formella meriter och gått efter sitt omdöme om personlighet. Och det har gått ganska bra i det stora hela. Han vågar chansa, vågar man inte riskera något vinner man aldrig.
2016-11-09, 14:15
Avslutad
Samma härliga regn den dagen Bush vann.
2016-11-09, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Icke-vita röstar i högre grad på demokraterna. Särskilt latinos som är den snabbast växande gruppen. Muslimer ökar också kraftigt. Man har beräknat att det här valet kan mycket väl vara det sista valet republikanerna vinner eftersom demografin slår om de närmaste åren. Det behövs närmast brandkårsutryckning i form av stor vit invandring för att lösa situationen. Någon annan väg finns inte, såvida inte republikanerna i nästa val gör en helomvändning och börjar ge stora eftergifter åt grupper som latinos, muslimer, negrer osv...men då kan de lika gärna uppgå i demokraterna istället.

Så vad var det du inte förstod?

Nja, visst har latinos ökat mycket, men den trenden kommer troligen att brytas med Trump. Muslimer finns knappt i USA, det är en ytterst marginell grupp med under 1%. Även deras inflyttning kommer Trump att stoppa. För övrigt är det många latinos och svarta som röstar republikanskt.
2016-11-09, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Trump fick färre röster men vann ändå, som Bush 2000.

Är väl inte färdigräknat än?

Hur många röster finns kvar och är det blå eller röda områden?
2016-11-09, 14:17
Medlem
Euripidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meeeeezt90
...
Du har rätt i en sak, att han förser tiotusentals människor med arbete, absolut.
Amerikanska staten förser miljontals människor med arbete.

Jämför de bådas inkompetens till att styra ett land.
...

Du har fel i allt annat du skrev men detta var nog ändå värst. En stat skapar inte ett enda jobb. En stat skapar inget monetärt mervärde. Skattebetalare och privata företag gör dock båda de sakerna. Vartenda jobb en stat "skapar" är alltså en utgift, inte en vinst. Skattebetalarna är de som finansierar statens alla åtaganden och per definition skapar alltså en stat inte ett enda jävla öre i mervärde eller ett enda jävla jobb.

Dessutom inser väl till och med du att en stat är dålig på att hantera pengar. Den behöver ju inte göra något för att förtjäna pengarna den slösar bort. Den behöver inte ta ansvar. När någon tölp i en kommun eller något statligt utskott råkar slarva bort några miljoner på en idiotgrej så kommer det troligtvis inte något till vetskap. Slarvar en person bort några miljoner på ett riktigt (alltså icke statligt) jobb så ryker de oftast innan de hunnit klia sig i röven.
2016-11-09, 14:17
Medlem
Är jag den enda som tänker på filmen "Idiocracy" med tanke på vad som har skett?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in