2016-11-09, 13:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Du verkar fortfarande leva i tron om att SD inte vill ha några invandrare alls eller att vi inte gillar invandrare. Vi har inga problem med invandrare så länge de sköter sig. Vi vill heller inte ha så många att det påverkar oss negativt. Vi vill av principiella skäl inte ha en miljon muslimer tex. Däremot vill vi ta vara på våra traditioner. Förstora inte hur det kan vara så svårt att förstå.

Vi är inte på samma våglängd. Du måste flytta ill ryska skogen eller nått om du vill leva som du vill.

Korrekt. Gut gesagt Offiziere.
2016-11-09, 13:50
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Haha jag är från Svall och det är ju tyvärr den allmänna inställning här fast folk har bara de där hjärndöda sakerna media säger om Trump som argument för att ogilla honom min mor är ett ypperligt exempel... fast såklart finns det en hel jäkla del Trump supporters också

Hela min familj stödjer Trump. Alla mina vänner också. Samma sak med SD. Man väljer sina nära och kära med omsorg!

Det politiskt korrekta etablissemanget har stött på rejäl patrull efter BREXIT och Trumps seger, ingen tvekan!

Frankrike och Tyskland nästa till rakning!
2016-11-09, 13:51
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chilly_c_cane
Fast är det verkligen den allmänna inställningen? Eller är det den man vågar stå öppet för att man har (om du förstår vad jag menar)?

Bra fråga jag är iafall öppet PRO Trump men det kan ju vara som så att det finns många som också gillar Trump men som inte vågar säga det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heis
I slutet av augusti sa Soros att Trump skulle vinna popular vote (antal röster), men Hillary skulle vinna antalet elektorer. Tvärtom blev det. Kumbaya my lord, kumbaya.

De mest patetiska är ju de otaliga konspirationsteoretiker här inne som varje val skriker om valfusk och att "De kommer inte låta Trump/Brexit vinna, vänta och se". Var det inte Assange som, precis innan valet, sa att "De" inte skulle låta Trump vinna. Riktigt jävla ärkepajas. Nästa val lär det vara samma sak, och om Trump förlorar det valet så kommer man skrika om korruption och illuminati och allt vad dessa pajaser nu inbillar sig.
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chilly_c_cane
Fast det trodde man ju om Obama också.
Iofs. har man med våldsvänstern att göra nu och det är ju lite skillnad.

Citat:
Ursprungligen postat av likeet
Jag tror Trump kommer bli skjuten.

Jag önskar ingen död, men hoppas man gör något som skrämmer honom bort från presidentposten.
2016-11-09, 13:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbacck
De mest patetiska är ju de otaliga konspirationsteoretiker här inne som varje val skriker om valfusk och att "De kommer inte låta Trump/Brexit vinna, vänta och se". Var det inte Assange som, precis innan valet, sa att "De" inte skulle låta Trump vinna. Riktigt jävla ärkepajas. Nästa val lär det vara samma sak, och om Trump förlorar det valet så kommer man skrika om korruption och illuminati och allt vad dessa pajaser nu inbillar sig.

Hoppas Assange snart hämtas till D.C.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag önskar ingen död, men hoppas man gör något som skrämmer honom bort från presidentposten.

Räcker med att man skrämmer elektorerna till att rösta på Hillary!

Lugnt!
Medlem
Stig-Britts avatar
Julians "he won't be permitted to win" blir dock lite pinsamt nu.
2016-11-09, 13:53
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vegege
Det var nog jag. Dock var hon rätt kritisk till Hillary (p.g.a. tidigare 180-graders vändningar) men den kritiken känns rätt bagatellartad när man hör hur de beskriver Trump som Hitler själv.

Skulle nog tro som vänsterpartist att hon var för Sanders först men antagligen så hatar hon Trump så mycket att hon stödde Hillary.
2016-11-09, 13:53
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream

Alla dylika försök gör honom bara ännu mera populär!

"In Secret Service we trust!"
Senast redigerad av WordWarrior 2016-11-09 kl. 13:56.
2016-11-09, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Det finns argument emot elektorssystemet, men man skall komma ihåg att USA är en republik, ingen demokrati. På sätt och vis fungerar elektorsrösterna som en slags "check&balance" och man kan på många sätt och vis säga att vissa swingstates i det stora hela representerar flera slags delstater.

En republik är ju själva huvudtypen av demokrati dock så jag vet inte vad du vill ha sagt med det.
Däremot har USA ett viktat system i och med delstatsindelningen, det är det minst dåliga alternativet för hur USA är uppbyggt och säkerställer att de 50%igt största staterna inte kan "förtrycka" de övriga baserat enbart på folkmängd.

Annars skulle USA enbart kunna "styras" av Calif, Texas, NY, Florida, Illinois, Penny och Ohio och de övriga 43 skulle inte ha ett skit att säga till om (som exempel).
2016-11-09, 13:54
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eloger
Räcker med att man skrämmer elektorerna till att rösta på Hillary!

Lugnt!

Du tror inte på fullaste allvar att det inte skulle få så stora konsekvenser att USA skulle gå under?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in