2016-11-09, 12:52
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ryssarna är inte direkt negativa till valutgången:
"När valvinnaren Donald Trump klev fram till podiet för att ge sitt segertal ekade applåderna genom parlamentet borta i Ryssland, enligt ledamoten Anton Gorelkin som beskriver firandet på Twitter."
http://www.expressen.se/nyheter/putin-firar-trumps-seger-ar-glada/

Tacka tusan för det. USA är en delad nation och det passar Ryssland som handen i handsken. Undrar hur de ska hantera Syrien och IS nu?

Varför har man kärnvapen om man inte ska använda dem? Det skulle man kunna tänka sig att få läsa på FB, inte att en amerikansk presidentkandidat skulle säga det.

Rena godiset för ryssarna och kineser. Baltikum bered er på att komma under ryssens vingar, kanske t.o.m Finland kommer att känna av vingslagen?
2016-11-09, 12:53
Medlem
Swan65s avatar
Så den kinesiska apan hade rätt trots allt.. Attans att man inte spelade på Trump.. Nästa gång litar jag blint på Geda.

https://www.washingtonpost.com/news/worldviews/wp/2016/11/05/this-mystical-chinese-monkey-has-figured-out-who-will-win-the-u-s-election/
2016-11-09, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
Det har alltså kostat amerikanska folket en jävla massa pengar att hjälpa människor som behövt vård?

Varför ska det amerikanska eller svenska folket hjälpa folk som är skyldiga att hjälpa sig själva?

Är du rasist och tror därför att andra raser inte kan klara sig själv? Ni pk är verkligen onda alltså.
2016-11-09, 12:54
Medlem
kuk-flanderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xunder
Hillary har faktiskt gått om Trump i popular vote nu, så hon kan ju trösta sig med det även om det inte spelar någon roll

Om det håller i sig och hon faktiskt gör det så har det ju dock en "psykologisk" påverkan på det sättet att Trump inte kan påstå sig ha folkets stöd då majoriteten inte röstade på han... Även om det bara handlar om 30-40k mer för Clinton. Han får inte lika starkt mandat att regera helt enkelt.

Det visar väl också på att det inte var någon "kross" som vissa säger.

Demokraterna kommer säkert också vara duktiga på att påminna folk om det vid varje chans dom får under de närmsta 4 åren.
Medlem
TheGamers avatar
Detta måste varit bland det bästa jag har vaknat upp till på ett bra tag! *Dansar runt i cirklar, tjoandes och skrattandes*

Era tårar är endast bränsle åt min erektion. GG WP Trump, nu hoppas jag bara att du slår dessa jävlar på fingrarna, varje dag - för resten av dina 4 år. Detta kommer att bli spännande, lär bunkra upp med massvis av popcorn, för de närmsta åren kommer att bli väldigt roliga!
Medlem
SituationReports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av When6Loves9
Håller med farbrorn med glasögon i SVT studion ser ut att ha sålt smöret och tappat pengarna, vilken vidrig människa han är.
Han beklagar sig om allt inte bara Trump utan även Putin och hotet från Ryssland osv.

I och med detta valresultat så måste du ge upp vänstern och bli höger istället. Kom till oss, vi är snälla!
Var lite modig, var lite revolutionär och joina the flow.
2016-11-09, 12:55
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KITTENMITTONS
Så man ska ta in folk som arbetar och de som inte har jobb ska fortsätta vara hemlösa och arbetslösa? Vadå rör främst arbetare, arbetslösheten rör främst de som inte har jobb min vän.
Gud jag orkar inte...arbetare = icke kvalificerad arbetskraft. Är ditt modersmål svenska?

USA har ett skriande behov av en rad olika akademiska yrken. Lönerna och levnadsstandarden är hög. Ergo, USA gör det enklare för efterfrågad arbetskraft att invandra. Detta påverkar inte de arbetslösa alls, möjligen har det en positiv effekt.
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Undrar hur Kina känner det nu. Om Trump gör vad han har sagt lär det bli en hel del arbetslösa där borta. Hoppas Europa följer efter. Det är dags att ta tillbaka vår industri, våra jobb och vårt kunnande. Det skall inte vara i händerna på en kommunistisk regim på andra sidan jordklotet.

Det kommer dessutom att gynna miljön med mindre transporter och ge kortare leveranstider.
Jag håller faktiskt med. Dessutom HAR vi låga löner i det här landet. Att bo är dyrt, att handla mat är tre gånger så dyrt i Sverige som i USA, de futtiga lönehöjningar vi får äts upp av inflationen. Vi måste kunna ge folk jobb!

Ta tillbaka fabrikerna och bruken!
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
"Oberoende" SVT intervjuar såklart bara folk som hatar Trump och reportern säger "thank you" till någon som säger att han är äcklad av Trump
Reagerade också på det, det var den där dryga kärringen som har för jävlig engelska. SVT är så jävla butt-hurt över det hela att de inte ens tänker en gång på att vara opartiska. Jag har varit så lycklig varje gång någon suttit med gråten i halsen denna morgon. De förtjänar att må piss.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
Ja, varför ska man hjälpa människor? Humanitet?

Vad sitter du vid datorn för då, din hycklare? Ut och hjälp människor. Ni vill aldrig lyfta ett finger själv, men andras pengar delar ni frikostigt ut åt illegala migranter som försörjer sig på kriminalitet.
Medlem
Sperssons avatar
.
Stefan Löfven gråter, Aftonbladet har svarta rubriker, experterna på SVT kallsvettas i direktsändning, sossar och moderater ser ut som levande frågetecken.

Allt är underbart.
Medlem
Jag kan bara tacka alla ni som skrivit i denna tråd den senaste tiden. Flashbackhjältar som fan! Ska man vara orolig över att man njuter av att se människor gråta för att dom är förtvivlade, "vanliga" människor och journalister, programledare mm?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in