2016-11-09, 12:03
Medlem
albert666s avatar
Fy fan va bra att Trump segrade
Nu kommer det bli ordning och reda i värden
Dags att öppna ögonen för verkligheten,lyssna på oss vanligt folk som ser vilka enorma problem
vi har i vårat land.

Ni som inte gillar SD,öppna ögonen,se verkligheten,annars kommer ni se Jimmy som statsminister 2018

abbe
2016-11-09, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Det är ju ni som uttrycker förakt för t.ex en svetsare som lyckas bli statsminister. Han är ju vare sig fastighetsmagnat och rasist!

Hur mycket svetsade han? Inte alls! Han var en fackpamp, långt ifrån en hederlig arbetare.

Men eftersom ni hjärndöda pkfjantar tror alla i samhället är fackpampar som aldrig jobbar, måste vi rösta på såna som Trump bara för chansen till förbättring. Ni däremot vill oss bara illa.
2016-11-09, 12:04
Medlem
Meeeeezt90s avatar
Nu ni era Pro-trumpare! Ni jublar, men om ni tyckte Löfvén var inkompetent så blir det åka av nu!
2016-11-09, 12:05
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chicksdigit
SVT profilerade varenda Trump-väljare som arbetslös och/eller socialt isolerad.
Mycket objektivt och nyanserat i den bisarra demokraturen Sverige.
Japp.
-outbildade
-arga
-vita
-män
-från "rostbältet"

Sanningen är en annan. Republikanerna har alltid varit som högerfolk är mest. Family values, troende, företagare, en hel del utbildade, en hel del rika.
Fantastiskt att många svarta röstade på Trump. De ksnske ser honom som starkare pga kön? Vem vet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
Det är nog så. Jag vet inte tillräckligt om US politik för att säga någonting egentligen. Men jag tror att Trump är bästa segraren.
För Sverige.
Vi behöver ledare som kan prata med Putin, inte starta krig.
Så mycket galenskaper pågår i Sverige och dessutom bråka med ryssen? Nej.
Nu sitter regeringen på pottan ordentligt. Så många migranter/muslimer här och inget stöd att räkna med från US i framtiden. Inget försvar, ingen polis att tala om i landet. Snacka om att Reinfeldt och Löfven har ställt till det för Sverige! Dessutom har Löfven uttalat sig mycket negativt om Trump tidigare.
What goes around comes around.

Beror väl på vad Trump gör för "deals" med Putin.

Krim-historien är ju extremt svårlöst. Å ena sidan är det svårt att se hur Rysslands Goodwill gentemot Trump skulle räcka till att ge upp flottbasen och krav på autonomi på Krim - å andra sidan skulle Poroshenko aldrig gå med på en rysk flottbas på Krim...

Att "backstabba" Ukraina känns inte som en realistisk lösning - skulle helt solka ner Trumps presidentskap...
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Min flickvän är finska, hade tänkt flytta dit snart. Vill inte bli ryss....

Ditt resonemang är alltså följande:

1. Trump vann valet i USA och blir nu president.
2. På grund av detta så blir du ryss om du flyttar till Finland med din flickvän.

Ser du några problem med ditt resonemang?
2016-11-09, 12:06
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvfestligt
Varför tror så många här på flb att det kommer bli nån större jävla skillnad med Trump? Kan ni inte skilja på valfläsk och verklighet? "PK-feministerna på Södermalm gråter" - jaha, och??? Who cares liksom. Ni tror väl inte Trump kan genomföra allt han har lovat? Nä, precis lika lite som alla andra demokratiskt valda politiker. Och då räknar jag inte in Putin bland dessa - jag skrev ju demokratiskt valda...

Skål.
Trump är ett ospelat kort och han är inte politiker. Han har betydligt bättre möjligheter att utföra saker än vad presidentkandidater brukar ha, eftersom han inte horat omkring för kampanjpengar och bakbundit sig.
Dessutom är Trump alla vänsterliberala globalisters värsta fiende. Så jag tycker det skall bli intressant.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Min flickvän är finska, hade tänkt flytta dit snart. Vill inte bli ryss....
Du behöver inte oroa dig om att Putin kommer attackera Sverige. Dock mycket möjligt att Rysslands inflytande över Sverige och EU kommer att öka mycket, vilket är bra. Ryssland är ett nationalistiskt och kristet land. Alltså mardrömmen för alla globalister.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackm
Har jag förstått det rätt att Trump vill ta bort USA's nationella skuld genom att göra sig av med allt som USA är byggt på? (Olja, droger, invandring och Wall Street)
Statsskuld heter det, och nej det har du inte förstått rätt! Wall street kommer i framtiden också vara en gata, olja kommer finnas kvar och invandring likväl. Droger? Tror det kommer finnas också, med lite tur.
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvfestligt
Varför tror så många här på flb att det kommer bli nån större jävla skillnad med Trump? Kan ni inte skilja på valfläsk och verklighet? "PK-feministerna på Södermalm gråter" - jaha, och??? Who cares liksom. Ni tror väl inte Trump kan genomföra allt han har lovat? Nä, precis lika lite som alla andra demokratiskt valda politiker. Och då räknar jag inte in Putin bland dessa - jag skrev ju demokratiskt valda...

Skål.

Alla har sin rätt att skriva inlägg förstås, men när en person skriver som om den vet något när den i själva verkat är totalt inkompetent blir jag en aning irriterad. Men så brukar det ju vara. De mest ointelligenta och okunniga skäller högst, och du verkar vara en av dem. Din bild av det hela är liksom inte din egen. Den är skapad och påverkad av andras åsikter och propaganda. Om Trump kommer genomföra allt han har lovat är svårt att svara på idag, men genomför han ett av dessa löften är han bättre än alla andra. Eller vad fan säger jag, gör han ingenting är han bättre än alla andra. De har ju bara förstört.

Nu är han dock en man för och av folket och kommer att förändra mycket. Detta kommer bli en katalysator för förändring i stora delar av världen. Globalisterna kommer göra allt i sin makt för att sätta stopp för detta, men fler och fler kommer att vakna upp och se verkligheten för vad den är. Terroristattacker och krigsprovokationer är att vänta, men håller folket ihop finns det ingen som helst elit som kan krossa utvecklingen. ¨

SKÅL!
2016-11-09, 12:07
Medlem
fredrikdenstores avatar
Grattis USA, ni har fått den president som ni förtjänar. En snarstucken och oberäknelig individ som kan trycka på knappen när som helst. Grattis än en gång!
2016-11-09, 12:07
Avslutad
Kan man hoppas på att Trump kommer att "grab Margot by the pussy" vid ett ev möte!
Vi kan få se en ny mer handfast utrikespolitik.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in