Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-11-09, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.O.S.H
Från Sydsvenskan

Sveriges VM-trupp

Herrar: Robin Andreasson, Jesper Björk, Christoffer Carlsen, Mattias Carlsson, Daniel Forndal, Victor Johansson, Adam Paulsson, Erik Persson, Axel Pettersson, Simon Sjödin, Johannes Skagius.
Damer: Jessica Eriksson, Sophie Hansson, Sara Junevik, Ida Lindborg, Nathalie Lindborg, Hanna Rosvall.

Intressanta kompletteringar för herrarnas lagkapper. Till exempel togs Axel Pettersson ut (brons, silver, brons på 50/100/200 ry) men inte Petter Fredriksson (guld 100, guld 200 ry). Antar att det var för medleylagkapp, och på 100 skiljde det bara 2/100, men ändå. Andreasson togs ut (4:a individuellt) men inte Isak Eliasson (3:a).

Kul att Nathalie Lindborg persar igen efter 7 år (!).
Citera
2016-11-09, 11:23
Medlem
Man fick ju uppenbart känslan att Eliasson mest var på SM för sitt lag, kändes inte riktigt som han satsade på VM. Han kanske ska till Australien nu? Iofs är ju Eriksson och Persson redan där och ska till VM.

Sen undrar jag om Ida Lindborg har lagt om satsningen mot fristil och komplettera lagkapper snarare än att vara en ryggsimmare. Eller om hon bara hoppas bli bättre på rygg genom att fokusera på lite annat. Hon var ju uppenbart snabb på 50 rygg när hon väl simmade det, iaf.

Herrarna ska väl vara med och hugga om finaler iaf. Medaljförhoppningarna lägger jag dock på Sophie Hansson. Dock ska väl såväl åtminstone Atkinson och King vara med så det blir halmstrån.
Citera
2016-11-09, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Man fick ju uppenbart känslan att Eliasson mest var på SM för sitt lag, kändes inte riktigt som han satsade på VM. Han kanske ska till Australien nu? Iofs är ju Eriksson och Persson redan där och ska till VM.

Sen undrar jag om Ida Lindborg har lagt om satsningen mot fristil och komplettera lagkapper snarare än att vara en ryggsimmare. Eller om hon bara hoppas bli bättre på rygg genom att fokusera på lite annat. Hon var ju uppenbart snabb på 50 rygg när hon väl simmade det, iaf.

Herrarna ska väl vara med och hugga om finaler iaf. Medaljförhoppningarna lägger jag dock på Sophie Hansson. Dock ska väl såväl åtminstone Atkinson och King vara med så det blir halmstrån.

Enligt hennes tränare har Ida mest simmat frisim det senaste eftersom det var det hon blev uttagen till OS, och inte alls tränat mycket senaste tiden. Intressant att hon persar på sina bästa distanser trots det. Simmade hon ens individuellt på SM?

http://www.sydsvenskan.se/2016-11-08/malmosystrar-i-samma-lagkappslag-vid-vm
Citera
2016-11-09, 12:01
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:

Sjödin då, han borde väl kunna prestera bättre än att bara hugga om finaler, kanske en medaljoutsider (beror iofs på motståndet vilket jag inte har koll på)?
Citera
2016-11-09, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fmku
Enligt hennes tränare har Ida mest simmat frisim det senaste eftersom det var det hon blev uttagen till OS, och inte alls tränat mycket senaste tiden. Intressant att hon persar på sina bästa distanser trots det. Simmade hon ens individuellt på SM?

http://www.sydsvenskan.se/2016-11-08/malmosystrar-i-samma-lagkappslag-vid-vm

Ok, känslan var korrekt då. Ida simmade fjäril och fristil individuellt utan några större resultat. I lagkapp hade hon dock en relativt bra fristilssträcka.

Rosvall kommer ändå gå om Lindborg nu vad det verkar, och dessutom är ju redan Coleman den bästa ryggsimmaren för lagkapper. Konkurrens är bra men Lindborg kan nog hjälpa laget mer i fristil kommande åren.
Citera
2016-11-09, 19:29
Medlem
Så mycket för "våran sida".

Jennie Johansson och Michelle Coleman i landslaget efter årsskiftet: http://www.mynewsdesk.com/se/svenska_simforbundet/pressreleases/jennie-johansson-och-michelle-coleman-i-landslaget-efter-aarsskiftet-1641384?utm_campaign=send_list

Citat:
Vi tycker naturligtvis att det är jättetråkigt att situationen har uppkommit. Det positiva är att det lett till bra diskussioner. Vi står upp för att vi inte alltid har följt vissa av de spelregler som finns, vilket vi ber om ursäkt för och i framtiden kommer vi att följa de regler som är uppsatta.

Det känns bra att vi tillsammans jobbar för en förbättrad kommunikation. Vi ser fram emot att tillsammans med Svensk Simidrott kunna fortsätta arbeta mot en stark utvecklande framtid! Säger Jennie Johansson och Michelle Coleman.

"Jag uppskattar allt det stöd som vi får från Svensk Simidrotts samarbetspartners och förstår deras betydelse för hela verksamheten." säger Michelle Coleman.

"Jag hoppas även i framtiden att kunna inbringa fler medaljer tillsammans med Svensk Simidrott och våra samarbetspartners, något jag är väldigt tacksam över att kunna vara delaktig i att försöka göra." säger Jennie Johansson.
Citera
2016-11-09, 23:27
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Så mycket för "våran sida".

Jennie Johansson och Michelle Coleman i landslaget efter årsskiftet: http://www.mynewsdesk.com/se/svenska_simforbundet/pressreleases/jennie-johansson-och-michelle-coleman-i-landslaget-efter-aarsskiftet-1641384?utm_campaign=send_list

Man undrar ju vem som skrev det lilla torra talet?
Citera
2016-11-22, 15:37
Medlem
Phelps har nu slutat även på ett mer officiellt plan. Han har nämligen gått ur det amerikanska antidopning-programmet vilket omöjliggör tävlande. Det gjorde han iofs när han slutade efter förra OS också, men när du gått ur måste du vara med i nio månader innan du kan tävla igen.
Citera
2016-11-22, 15:54
Medlem
hejalla68s avatar
Finns de någon tråd om Sumsim i jönköping som är om några veckor?
Citera
2016-11-22, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejalla68
Finns de någon tråd om Sumsim i jönköping som är om några veckor?

Tveksamt, något enstaka sumsim-resultat brukar uppmärksammas i den här tråden om det sticker ut.
Citera
2016-11-30, 13:58
Medlem
Inget snack om Marco Kochs simningar på Tyska mästerskapen?
Blev body-shamead i tysk media efter OS, har droppat 13kg med svält-diet och satte världsrekord på 200 bröst.
Påstår att han inte bantade på grund av media...

Blir det under 2 minuter på VM?
Citera
2016-11-30, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpossible
Inget snack om Marco Kochs simningar på Tyska mästerskapen?
Blev body-shamead i tysk media efter OS, har droppat 13kg med svält-diet och satte världsrekord på 200 bröst.
Påstår att han inte bantade på grund av media...

Blir det under 2 minuter på VM?

Hehe, såg det. Var faktiskt inget jag tänkte på då, men ja kollar man på bilderna så var det ingen rippad idrottsman precis. Oavsett var insikten kom ifrån är det starkt gjort. Måste vara lite bitterljuvt bara att vara i sitt livs fysiska form precis efter ett OS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in