Hillary är inte heller någon fredsälskande person.
Både Trump och Hillary är två väldigt dåliga val.
Fast jag tror han säger så mest för att han vet att det kommer bli katastrof om han yttrar sig om att han är pro Trump, vilket kaos det hade blivit i det här landet. Tror han gillar Trump mer än vad han visar. Fast kanske har fel också
Sveriges Radio logik: Trump är farlig för han har aldrig varit i politiken och därför har ingen erfarenhet av politik. Några meningar senare: Trump är känd för att driva en kvinnofientlig och rasistisk politik.
Vanlig media bedriver ju mansfientlig och hatisk politik. Många män som är sexuellt frustrerade i spåren av feminismens sjuka framfart kommer på lång sikt mötas av ett mer jämställt samhälle. Ett samhället som är jämställt på riktigt.
Om du tar en titt på inlägg 10356 från invoker, som jag svarade på, ser du att det inte handlar om utlandet. Blir det inte lite konstigt att skriva teflonhjärna, när du själv glömmer ett bara minuter gammalt inlägg?
För att ändå svara på det du funderar över. Det finns många aspekter av utrikespolitik. Man kan inte automatiskt säga att den kommande utrikespolitiken som helhet kommer att medföra splittring, även om så kan vara fallet i ett antal frågor.
Suck. Jag hänvisar till hans kampanj igen. Han har ju inte direkt lyft upp latinos och färgade på piedestal. Tror du på riktigt att hans segertal speglar den riktiga Trump? Du menar inte att du redan glömt bort den kvinnoförnedrande, främlingsfientliga och hatiska våldtäktsman vi sett under kampanjen. Frågar igen, teflonhjärna?
Det kommer att se otroligt mycket mer illa ut när de fortsätter med det - för det kommer de att göra - i frontalkrock med ett valresultat, ett resultat av just den demokrati som de stoltserar med och ger sig själva legitimitet med. Det kan bara bli bättre fr o m nu. 7th floor group vet jag mycket lite om.
Jag kan inte ens gissa vart det här bär iväg, men nu är opportunism det som behövs mest av allt. Med på alla bollar som nu kommer att komma i spel för oss nationalister, spring på allt, nu är det match igen. Ger upp hoppet gör jag inte, tvärtom, nu finns det något att hoppas på. Trumps raka, tydliga personliga beteende och klara, tydliga beteende mot media som bara är partiska och oförskämda är i alla fall något som borde gå att planka rakt av, det fungerar.
Intressanta synpunkter helt klart.
Ska bli intressant att se vart det här tar oss.
Min optimism bygger ju mycket på att Trump gör det han har lovat så jag har ju helt klart satt hög tillit till hans löften.
Hade faktiskt inte funderat så mycket kring vad maffian kommer hitta på innan du tog upp det här i tråden. Men nu lutar det nästa åt att det är det mesta intressanta. Hittar dårarna på massa galenskaper kan det ju gå lite hur som helst.
Om dom är så respektlösa som du tror att dom kommer vara så finns det ju mycket dom kan ställa med världen över. Speciellt ekonomiskt.
Vem vet hur dom reagerar om nu Trump faktiskt försöker göra sig av med dom för gott. Dom lär nog inte ge sig utan en fight.
Känns lite som du har lyckats döda min positiva och säkra inställning på att detta kommer bli skit bra.
Men hur som haver så anser jag ändå att detta ger medvind till nationalistiska rörelser runt om i europa.
Blir ett par intressanta kommande månader där Trump får visa han går för helt enkelt
Nja, Domarna är satta på livstid - antingen dör de eller så väljer de att avgå.
För närvarande finns en plats öppen som republikanerna blockerar - möjligen kommer Donald/Obama/Republikanerna komma fram till en kompromiss nu, men annars får han utse denna.
I övrigt är det ett lotteri. Men 3 domare är 78+ år gamla. Plus ett gäng över sextio. Så 1+3 domare låter hyfsat sannolikt.
Precis det blir ju Scalias plats som han kommer få ersätta isånafall. Han får sparka gamlingarna annars och sätta dit nya patriotiska amerikaner.
Fast jag tror han säger så mest för att han vet att det kommer bli katastrof om han yttrar sig om att han är pro Trump, vilket kaos det hade blivit i det här landet. Tror han gillar Trump mer än vad han visar. Fast kanske har fel också
Eller för att majoriteten av hans politik inte överensstämmer med Trumps?