2016-11-07, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Vad tror ni. Kommer skitstormen kring Grand-affären ge något i OU om någon mån eller två?
Jag tror det. Mer än bränderna, våldtäkterna, morden osv som svensken snart vant sig vid. Sjukt nog.

Så extremt individualistiska svensken är (ni vet de undersökningarna som vi är att vi är extrema), ser jag bara att allt som heter skriva-på-näsan mot SD leder till motsatsen.
2016-11-07, 00:01
Medlem
Opinionsmässigt ger inte Grandaffären någon omedelbar effekt, det är vad jag tror. Men det visar att yttersta Vänstern tillgriper alla medel för att "hindra" SD och dom etablerade partierna kommer att sitta tysta. Ingen tar extremvänstern i örat.

Mycket okunskap florerar men utvecklingen mot mindre demokrati, som nu har visats, etablissemangets svårigheter att styra utvecklingen, en långsam nedmontering av välfärden...allt borde samverka till att folk proteströstar på SD. Det kommer.
2016-11-07, 00:06
Medlem
Citat:
Vad tror ni. Kommer skitstormen kring Grand-affären ge något i OU om någon mån eller två?
Jag tror det. Mer än bränderna, våldtäkterna, morden osv som svensken snart vant sig vid. Sjukt nog.

Grand-skandalen kommer säkert gynna SD på kort sikt. All publicitet gynnar alltid SD, och allt som SD är inblandad i kallas alltid skandal!
Förresten kan väl hotellet gottgöra skandalen genom att i fortsättningen gratis ta emot alla skäggebarn!
Senast redigerad av Hultabultan 2016-11-07 kl. 00:14.
2016-11-07, 00:14
Medlem
Nu gäller ju tråden SD i opinionsundersökningar. Jag tror att den riktiga Nobelfesten...inte längre är någon fjäder i hatten på etablissemanget. Här frotterar sig demokrati och diktatur, här bjuds det stort till människor som kan betala sin egen mený....jag är inte avundsjuk men det sticker i ögonen på många människor, oavsett vänster--högerskala. OK det är Nobelstiftelsen som betalar men hur ser det ut?

Nu kan vi se det i ett annat ljus efter Grandaffären. SD +1% kanske.
2016-11-07, 00:27
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rundstedt
Så extremt individualistiska svensken är (ni vet de undersökningarna som vi är att vi är extrema), ser jag bara att allt som heter skriva-på-näsan mot SD leder till motsatsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Grand-skandalen kommer säkert gynna SD på kort sikt. All publicitet gynnar alltid SD, och allt som SD är inblandad i kallas alltid skandal!
Förresten kan väl hotellet gottgöra skandalen genom att i fortsättningen gratis ta emot alla skäggebarn!

Ja. Härmed vill vi tacka AFA, VP, Expo, Aftonbladet och Schyffert för en ny tunnelbanekampanj. Nyttiga idioter som gick i fällan
Senast redigerad av Kolgrill-ftw 2016-11-07 kl. 00:30.
2016-11-07, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Opinionsmässigt ger inte Grandaffären någon omedelbar effekt, det är vad jag tror. Men det visar att yttersta Vänstern tillgriper alla medel för att "hindra" SD och dom etablerade partierna kommer att sitta tysta. Ingen tar extremvänstern i örat.

Mycket okunskap florerar men utvecklingen mot mindre demokrati, som nu har visats, etablissemangets svårigheter att styra utvecklingen, en långsam nedmontering av välfärden...allt borde samverka till att folk proteströstar på SD. Det kommer.
¨
SD som representant för svenska folket mot hela det korrupta etablissemanget, det är åt det hållet SD borde försöka styra utvecklingen. Här finns en hel del att lära av Donald Trump.

På valdagen 2018 ska det bara finnas två alternativ för väljarna, SD eller övriga.
2016-11-07, 08:42
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Nu gäller ju tråden SD i opinionsundersökningar. Jag tror att den riktiga Nobelfesten...inte längre är någon fjäder i hatten på etablissemanget. Här frotterar sig demokrati och diktatur, här bjuds det stort till människor som kan betala sin egen mený....jag är inte avundsjuk men det sticker i ögonen på många människor, oavsett vänster--högerskala. OK det är Nobelstiftelsen som betalar men hur ser det ut?

Nu kan vi se det i ett annat ljus efter Grandaffären. SD +1% kanske.
Det här är mer långsiktigt ,och en mycket hetare potatis än vad vänsterpöbeln inser. Det var inte SD som anordnade fest ,utan det var SD,s parlamentgrupp nere i EU. alltså olika demokratiskt valda politiker och funktionärer som delade ut ett demokratipris.
Om tex Trump blir vald så finns det stora möjligheter att det kommer att påverka Sverige rätt rejält.nigel Farage har gett antydningar och har bra kontakt. finns prat om att tex försöka hindra wallenbergs storbank att hantera dollar. även andra EUländer lär trycka på Sverige nu när man visar hur odemokratiska man är.
Så på kort sikt kanske en procent till men helt klart höjdes golvet i helgen..
2016-11-07, 16:48
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ja. Härmed vill vi tacka AFA, VP, Expo, Aftonbladet och Schyffert för en ny tunnelbanekampanj. Nyttiga idioter som gick i fällan

Schyffert och idioten Malena är nog SD:s bästa aktivister de senaste månaderna, de borde bli hedersmedlemmar!
2016-11-09, 06:16
Medlem
Ytterligare bevis (Trump ) att OI's underskattar "populister". Man kan nog utgå ifrån att SD har minst 25% i nuläget.
2016-11-09, 07:25
Medlem
Tsarevitjs avatar
Trumps seger i USA visar att inte ens detta avancerade land kan förutsäga hur ett val ska gå. Det bådar gott för vårt eget val 2018. Människor i folkdjupet har tröttnat på vänsterns flum och godhet med skattebetalarnas pengar. Folk vill ha ordning och reda samt trygghet. Det kommer att bli en chock för vänsterpacket när valresultatet står klart på valnatten och SD är Sveriges största parti.
2016-11-09, 07:36
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsarevitj
Trumps seger i USA visar att inte ens detta avancerade land kan förutsäga hur ett val ska gå. Det bådar gott för vårt eget val 2018. Människor i folkdjupet har tröttnat på vänsterns flum och godhet med skattebetalarnas pengar. Folk vill ha ordning och reda samt trygghet. Det kommer att bli en chock för vänsterpacket när valresultatet står klart på valnatten och SD är Sveriges största parti.
Normalt så är jag rätt trött på USA-fixeringen i svensk media. Men detta kommer definitivt att skaka om hela det politiska landskapet & definitivt påverka opinionen i hela västvärlden.
2016-11-09, 09:21
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsarevitj

KAN?
Givetvis har man vetat om Trumps dominans hela tiden men valt att ljuga.
Man har drivit propaganda Hillary från dag ett ,och mot trump.
Vad vi nu återigen fått bevisat är att media ljuger och manipulerar ,dom informerar inte.
Då är vi återigen vid frågan om SD hålls ner i opinionsundersökningarna.
Efter medias genomklappning i USAvalet har sannolikheten ökat eller minskat?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in