2016-11-09, 07:16
Medlem
japanskbruds avatar
ser ut som rätt person vinner. Jag har aldrig brytt mig om amerikanska presidentval förut då båda kandidaterna har varit lika tråkiga och intetsägande. Verkar bli USA's bästa president sen Ronald Reagan
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grasuggan99
Grattis Trumpfans!

Risk för:
-Krig mellan USA och Ryssland blir mindre
-Ryskt angrepp mot Europa blir större
-Svagare Nato
-Svenskt stöd från USA uteblir

-Kriget mellan USA och Ryssland uteblir menar du?
-Ryskt angrepp emot Europa kommer inte ske, sluta rysshata.
-Ingen vill ha ett NATO! Jo, feminister och vänsterpack vill ha ett vänsterdiktatorskt hitler-styre ala "ein reich, der welt"
-Ingen i sverige gillar USAs översittar attityd, så stödet därifrån ska bli skönt att slippa.
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:
Att Trump ser ut att gå mot seger i presidentvalet kommer som en överraskning för prognosmakarna, som med få undantag pekat ut Clinton som USA:s nästa president.

En av de som lär få försvara sina prognoser är opinionsgurun Nate Silver som ligger bakom statistiksajten FiveThirtyEight som många medier flitigt hänvisat till. Silver blev världskänd efter att han i presidentvalen 2008 och 2012 lyckades förutspå resultatet i samtliga delstater och därmed hur många elektorsröster som de dåvarande kandidaterna skulle få.

Ännu sämre prognos stod den liberala nättidningen Huffington Post för. Tidningen har aktivt tagit avstånd från Trump och spådde sannolikheten för en seger för Hillary Clinton till 98.3 procent.

http://www.dn.se/nyheter/usa-valet/opinionsgurun-nate-silver-hamnade-helt-fel/

Det verkar snarare handla om önsketänkande än om prognoser.
Medlem
EricBlairs avatar
Ska bli intressant att se om Clinton Foundation går i graven. ´Den kriminella försäljningen av utrikespolitik som de lever på lär ju gå ned i kurs rätt radikalt.

Icke politiska intressen lär ju inte stoppa in pengar i en "välgörenhetaorganisation" som har skyhögt högre löner än t.o.m svenska Röds korset och dessutom endast betalar ut några få % i verklig välgörenhet och resten till "omkostnader" till Clintons vänner och kampanjande.
Medlem
Rickuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Fy fan vad surt, jänkarna är fasen dumma i huvudet, den oranga pajasen. 😢
Sen losa halva lönen på betting också 😡👎🏻😢
Är du seriös? Bettade du på Hillary?

Enligt betting-bolagen så bettade inte ens Hillarys supportrar på henne. Dom bettade på Trump, trots att dom inte höll på honom.

Själv tar jag ut 13k idag. Tänk rätt nästa gång.
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Närå ingen risk, däremot kommer han nog sätta en djävulsk press på saudierna, som de aldrig vart me om tidigare.

muslimerna kan nu åka hem, fy fan va bra.

Nja, de kommer ju att åka hit istället, förstår du väl?
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Hillary kommer hålla ett förlorartal inom kort på SVT.

Ska bli kul att höra!
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Jag KRÄVER att de republikaner som vägrat stödja Donald Trump nu fängslas.

Fängsla Bush, Mitt Romney m.fl.
Medlem
caught.on.tapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Känner jag Hillary rätt så kommer hon inte erkänna valresultatet. Hon är alldeles för uppfylld av hat för det.
Någon kommer att ta "självmord" genom att skjuta sig själv två gånger i bakhuvudet igen i denna Killary härvan
Nu väntar vi på Arizona och Pennsylvania så att världen kan bli en säkrare plats
2016-11-09, 07:17
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Trump har vunnit nu, inte officiellt, men Hillary kan bara inte återhämta sig vid det här laget.

Popular vote än så länge:

53,212,625 votes (47.1%)
54,595,398 votes (48.3%)

^^ Statistiskt extremt osannolikt att hon tar hem de kvarvarande staterna som är tunga elektorer och Trump leder i hyfsat bra, och de är snart färdigräknade.

Som en inbiten realist hatar jag att erkänna det, du fick utdelning för din optimism om det nu var det. En optimist kan inte ha mer rätt än en realist. Jag behöver lite tid för mig själv och tänka lite.
Medlem
PlanetCaravans avatar
Alla partiledare ska tydligen bli intervjuade. Jimmie Åkesson också då antar jag?
Medlem
fejsetnr1s avatar
Nu när tump vunnit,,var det inte en massa kändisar som skulle fly landet om han vann,,

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in