2016-11-09, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Kolla vilka Guardian citerar. Guardian själv går inte ut och gör sådanA utfästelser.

https://www.theguardian.com/us-news/ng-interactive/2016/nov/08/us-election-2016-results-live-clinton-trump?view=map&type=presidential
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria.bokklubben
Natten till ära; lite input om var vi kvinnor står.

Efter den senaste sommaren har de mest oväntade kvinnor i min omgivning kommit ut som SD-are. En kvinnlig bekant berättade för ett tag sedan att ALLA kvinnor i hennes närmaste bekantskapskrets kommer att rösta SD 2018. Lägg till det, att vi ska klara av två somrar till innan nästa val...

Så ni som tror att SD bara kommer att få 30% i nästa val - det tror inte jag...

Härligt att höra. Rörelsen börjar växa.

Men folk måste börja visa sitt missnöje på annat sätt än bara genom att rösta en gång vart fjärde år.

Vi måste ha demostrationer i storlek med Trump ralllies. Folk måste våga sig ut ur sin konfortzon.

Kvinnor speciellt. Tyvärr är det ju ganska få kvinnor som engagerar sig vilket i sin tur får kvinnor att tro att inom rörelsen finns det inga kvinnor. Hade dom sett med egna ögon att kvinnorna också mobiliserar och visar sitt missnöje mot vad som händer så kommer än fler sluta upp.

Och desto fler man är, män som kvinnor, desto fler ansluter sig. Det gäller bara att få bollen i rullning ordentligt.

Tipsar alla att kolla in https://www.12november.se/ och har ni möjlighet så slut upp.

Även om ni inte delar NMRs ideologi så delar ni en önskan att få ett slut på flyktinginvasionen.
Det räcker för att göra gemensam sak. Ett gemensamt mål att jobba mot, demostrera för.

Inget kommer ändras om inte folket reser sig, samlas till stora demostrationer och visar sitt missnöje och förakt mot eliten. En röst på SD kommer inte göra tillräckligt stor skillnad. Det krävs mer än så.

Det krävs en rörelse som tillsammans kan förändra vårt samhälle från grunden och upp.
Ett totalstopp för invandring är inte nog.
Särlagstiftningar måste lösas upp, publicservice läggas ner, vi måste lämna EU.
Ja, listan kan göras lång. SD är en bit på vägen men en tyst majoritet som inte vågar visa sitt missnöje ens när rörelsen har potential att bli riktig stor kommer inte få till någon riktig förändring ens med SD.

Så jag ber er som värnar om vår frihet och självständighet att iallafall tänka på saken.
Alla räknas. Du räknas. Du är viktig. För Sverige, för svenskarna och för rörelsen.
Varje person är en tegelsten i grunden som behöver byggas. Du kan göra verklig skillnad genom att bara närvara.

Hoppas jag stöter på några av er där
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Clinton tog Colorado
Kan vara ett negativt omen för Nevada

Folk säger dock att han har chans på Oregon
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen
Enligt The Guardian är Florida klart för Trump.

Några fler källor?

Inget på Bloomberg, som jag följer.
Medlem
Stig-Britts avatar
Någon som har koll på hur oddsen ligger just nu?
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jutt
Nu är florida 100% vunnet av trump!

Enligt FOX är Florida "still up in the air".
http://video.foxnews.com/v/1241186546001/?#sp=watch-live
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Skumt, ingen annan källa verkar visa det. Man kan dock inte se några siffror på guardian

Jodå, AP har gått ut med att Trump vunnit Florida.
2016-11-09, 04:57
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Sant men de är svårare för Trump att ta än NH. Och han behöver inte MI och WI ifall han tar Fl, NH och NV.
Nevada skulle jag nog inte garantera för Trump, gott om hispanics
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Någon som har koll på hur oddsen ligger just nu?

94%
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Elektorröster just nu:

183 Trump

131 Häxan
Medlem
lasternassummas avatar
Florida: Trump
NC: Trump