2016-11-09, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Neger snälla, en procent av New Hampshire rösterna, är långt mycket mer än alla jävla polls brukar ha, och enligt Helmut Norpoth, sol baserar hans primary modell på just New Hampshire primary, är New Hampshire den mest representativa delstaten i hela USA. Dessutom förlorade Hillary mot Bernie i NH, så hon kommer absolut inte vinna den delstaten.

Sluta rök på (jag är fanatiskrnpro-cannabis för övrigt).

Käften.

Det är 61 jävla röster räknade i New Hampshire. Kör upp ditt snack i röven pls. Ingen aning om varför dom säger 1% av rösterna räknade där, bor det inge folk i new hampshire?
Medlem
Parodiskt när man hoppar över till SVT och det första man ser är Timbuktu via Skype.
Medlem
saggesalivs avatar
Finns det en ens möjlig Trumpseger med Floridaförlust?
Medlem
bär_min_gitarrs avatar
Det som är intressant med Kentucky och Indiana borde vara att jämföra med tidigare val och hur det sett ut för republikanerna där då. Jag antar att CNN kommer ta upp det. Helt överlägsna än så länge ikväll för den som vill höra siffror!
Medlem
Avon.Bs avatar
Indiana
Trump 71.9%
Clinton 24.4%

2012:
Romney 54,3%
Obama 43,8%
2016-11-09, 00:30
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
DONALD TRUMP ser ut att ta runt 70% av väljarna i Kentucky och Indiana.

REKORD????

Tror jag inte. Clinton lär få samma siffror i Kalifornien.
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knapptryckarn
Det är fan självspäkelse att kolla på svt.

Nu har de ett litet inslag om att det "inte bara" är Trump som är illa omtyckt i valrörelsen, ett försök att framstå som neutrala. Med det menar de att Clinton har svagt stöd och att båda kandidaterna är historiskt dåliga. Men istället för att - vilket vore logiskt - lyfta fram Clintons svagheter så fortsätter de på den upptrampade stigen att basha Trump....

Vad de uppenbarligen inte begriper, men som rapporterats på INFOWar är att man tappar kunder för gott genom det här beteendet.

Äldre som fattar går till alternativmedia.
Unga som fattar blir aldrig någonsin kunder till att börja med.
INFOWar har ökat med 600% inom loppet av ett år och är nu större än någon annan MSM. Rätt svårt at ta in. INFOWar större än CBN, Washington Post, CNN osv.

Samma sak sker naturligtvis här. SVT, TV4, Aftonbladet, Expressen, DN osv kommer vara obetydliga i framtiden. Folk kommer inte ens söka dem. Jag själv har inte besökt någon svensk MSM i valet. Helt meningslöst.
Medlem
HipToBeSquares avatar
Sedan är det väl dem mindre distrikten som blir färdiga först och dem kan vara lite missvisande i början precis som i Sverige. Ungefär som hålorna i norr är tokröda och Sverige får kommunistisk majoritet i början på vakan.

I slutet kickar storstäderna in och det är där Clinton kommer håva in rösterna.
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Neger snälla, en procent av New Hampshire rösterna, är långt mycket mer än alla jävla polls brukar ha, och enligt Helmut Norpoth, sol baserar hans primary modell på just New Hampshire primary, är New Hampshire den mest representativa delstaten i hela USA. Dessutom förlorade Hillary mot Bernie i NH, så hon kommer absolut inte vinna den delstaten.

Sluta rök på (jag är fanatiskrnpro-cannabis för övrigt).
1%? Det är 57 röster som räknats i NH.
Medlem
Kodiak-s avatar
Gary Johnson ligger bra till mot Jill Stein så här långt...
Medlem
Citat:
Marlow noted that Trump has been holding big rallies in traditionally “blue” states during the last days of his campaign, and asked for his thoughts on expanding the Republican “big tent” to include more longtime Democratic constituencies.

“You have to do it,” said Trump. “You know, we’re at a tremendous disadvantage in the Electoral College. As you know, she starts off with like about 240; her number’s around 240 before she starts. The Republicans are at a tremendous disadvantage. But I have a great relationship with New Hampshire, as an example. A great relationship with various places like North Carolina, which I guess you could say is purple, but I think we’re gonna do great there, and so many of the others.”

http://www.breitbart.com/radio/2016/11/08/trump-yuge-tent-positive-message-incredible-energy-blue-states-mi-nh/. Någon som har lust att förklara det fetade lite kort? Måste medge att jag inte riktigt förstår det här med Electoral College.
Medlem
catforwardpowers avatar
Mycket riktigt de rösträkningar som har börjats i Indiana, Kentucky och inte minst i New Hampshire visar samtliga tre än så länge att Trump ligger bättre till än vad han gör i opinionsmätningarna. Just nu +9 i NH. Inte mycket är räknat hittills men kan vara en indikator som dessutom är ett troligt scenario

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in