2016-11-09, 00:26
Medlem
Någon ekonom/analytiker nämner hur marknaden har reagerat på valet och helt plötsligt är de opartiska och Trump-hatare? Tror vi i så fall kollar på olika sändningar då resten av inslagen är mer objektiva.
2016-11-09, 00:26
Medlem
saggesalivs avatar
F&F valvaka, varje gång de säger att det går bra för Trump så väntar kommentatorerna lite med att säga hans namn då de är osäkra om det verkligen är politiskt korrekt att säga i livetv att det ser bra ut för Trump!
2016-11-09, 00:27
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeThinker
Vänsterfeministerna har intagit soffan i Tv4. Dags att byta kanal igen.
Fan vad alla lockar med tv4
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefreiter
Kan vi bara ta en sekund och hedra det faktum att Donald fucking Trump, en reality-stjärna är Republikanernas kandidat ikväll?

Vad i helvete hände med USA?
Förutom att Trump gjorde sig känd som affärsman och investerare och har varit det under den absoluta majoriteten av sin tid som känd?
Medlem
Meeis avatar
Vilja jäkla tomtar på TV4 just nu. Tycker dom har haft en ganska bra nivå under kvällen men nu snackar dom som om domedagen vore nära.
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
The Don fick 78 % av rösterna i Kentucky och 52 i New Hampshire.

Helt OK start på kvällen
Din läsförståelse är under all kritik. EJ färdigräknat där.
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Varför har inte alla stater samma system med fördelning av elektors? En del är winner-take-all endel fördelat efter procenten, varför olika??

Därför att USA:s delstater har betydligt större självbestämmande än vad EU:s medlemsstater har.
Medlem
I SVT:
Artisten Timbuktu från Södermalm i Stockholm utvärderar Obama. Vilket skämt!
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Costello
Vilken media är bäst att följa i Sverige inatt? Kollade SVT men kom på någon "Trump for women" brud och så ifrågasatte jag om det var bästa alternativet. Finns det "fulstreams" för amerikanska kanaler?

http://video.foxnews.com/v/1241186546001/?#sp=watch-live
Medlem
Indiana börjar ramla in.

Trump
Rep.
13,271 71.9%

Clinton
Dem.
4,496 24.4
Medlem
yeopardys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Varför har inte alla stater samma system med fördelning av elektors? En del är winner-take-all endel fördelat efter procenten, varför olika??

Jo de är ju någon som har bestämt att det skall vara så. Vem har makt att kunna bestämma något sådant? Någon fördel med att enklare kunna ha kontroll av utgången i ett val?
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
32 republikanska röster. Kom nu in matchen.
Neger snälla, en procent av New Hampshire rösterna, är långt mycket mer än alla jävla polls brukar ha, och enligt Helmut Norpoth, sol baserar hans primary modell på just New Hampshire primary, är New Hampshire den mest representativa delstaten i hela USA. Dessutom förlorade Hillary mot Bernie i NH, så hon kommer absolut inte vinna den delstaten.

Citat:
Ursprungligen postat av Cannabisministern
Det är inte över förrän det är över. Amerikanska delstater skiljer sig väldigt mycket åt, och bara för att det blev fel i en delstat betyder det inte att övriga är fel. Jag tror fortfarande Clinton vinner, men jag är mindre säker nu än jag var för en vecka sedan.
Sluta rök på (jag är fanatiskrnpro-cannabis för övrigt).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in