2016-11-09, 00:21
Medlem
CloserToTheHearts avatar
haha, nu nämnde de på 5:an att "svt verkar ha hittat en trump-anhängare i sin sändning" och filip säger, "ja de finns inte många av dem"
Medlem
EliasAlucards avatar
Trump leder med 53% i New Hampshire:

http://www.nytimes.com/elections/results/president
http://www.politico.com/2016-election/results/map/president

Så valet är över nu, med tanke på att de flesta polls har visat Hillary leda i New Hampshire, och kan hon inte ens vinna där kommer hon osannolikt vinna någon annan toss up stat.

Helmut Norpoth har förutspått 52.5% för Trump enligt hans primary modell, så att Trump ligger så nära Norpoth's uppskattning, säger en hel del om hur korrekt Nprpoth är i att Trump kommer vinna
Medlem
pedrinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Mindre än 1% räknade av rösterna i dom delstaterna

1% är nog för att vara statistiskt signifikant.
2016-11-09, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d
Ser bra ut men bara några tusen räknade.

Dags att korka upp dooley's dumlelikör

TRUMP 2016
Åh för fanken så sötsliskigt, men smaken är ju som baken. Själv håller jag mig till kaffe och väntar med skumpan (vid Trumpseger) tills i morgon.

Ja, det ser bra ut. Vi får hoppas att det börjar lika bra som det slutar! Det lär inte bli lätt om Trump vinner, han har mycket att ta itu med, men med Trump har världen åtminstone en CHANS. Vinner häxan, då är det bara att hälsa hem. Kanske inte idag eller i morgon, but soon - and for the rest of our lives.../Casablanca.
Medlem
0rganets avatar
Lite historia:
Senaste kandidat som vann ett val utan att vinna Florida var Bill Clinton
Kan det hända igen?
Medlem
NirvanAs avatar
Varför har inte alla stater samma system med fördelning av elektors? En del är winner-take-all endel fördelat efter procenten, varför olika??
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Svannelunda
Livets ironi, samma citat som din far sa till din mor innan du blev till.
Samma citat användes mot din mor

OT:Endast 6000 röster har räknats, så KY och NH räkningen är väl inte klara ännu. http://www.nytimes.com/elections/results/president
Senast redigerad av Atorayaa 2016-11-09 kl. 00:24.
Medlem
Moon The Loons avatar
Bästa utländska nyhetsmedia att följa detta på?
Medlem
-Mystics avatar
Varför envisas ni med att kolla på Svenska sändningar? Sure internationella medier som CNN/Fox/Sky news etc är också vinklade, men de är åtminstone professionella.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
USA är ju det fjärde största landet i världen befolkningsmässigt med 322 miljoner invånare att jämföras med lilla Sverige med sina 10 miljoner invånare.
Resten kan du tänka ut själv att det har en stor betydelse.

Ja men när tittade du på en Indisk valvaka senast. Nej det där duger inte. Vi glor på USA hela tiden för att vi tycker det är häftigt eller något. Men varken Clinton eller Trump kommer att lösa våra problem, tro inte det. Nej vi som bor i detta land måste ta tag i våra egna problem även om de kan tyckas futtiga.
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nej, jag menade resultaten från exit polls (iofs lätta att förutse just för Indiana och Kentucky). De brukar komma först när alla vallokaler stängt i en delstat.
Ja, jag avsåg vad som diskuterades innan, där pung talade om röster som räknats och invändningen i inlägget jag svarade på var att de inte stängt än. Nåväl, det spelar ingen större roll.
Medlem
saggesalivs avatar
Jag sätter på F&F valvaka då och då!

"Vi har breaking news just nu, Andre vad händer?"
"Jaaaa, jag har hört att vi har hittat Trump-supporter live, eller är det inte intressant"
"Ääääh, skit i det"

Alltså jag förstår inte om de säger det med en ironisk ton eller är fullt seriösa! Kan någon förklara?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in