Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Allt handlar om siffror. Oscarsson på TV4 fattar det. Tacka fan för TV4, klart bättre än SVT.
Är Oscarsson på nu? Då blir det TV4.
SVT körde 30 minuter "Hillary är kvinna vad innebär det, fördelar och nackdelar". Sen snackade nån klok karl i 5 minuters och sen fortsatte de med "kvinnohatet mot Hillary".
Att de ens står ut med sig själva i SVT. Jag spyr så jävla mycket över SVT alltså, det går inte över. Ibland tror man det blir bättre men de lyckas fan dra ner sig själv hela tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pung
Finns inte mycket att gå på ännu, men lite.
En krets är räknad. Där vann Trump stort. Det är relevant att Clinton där hade bättre siffror i opinionsundersökning.
Preliminära siffror visar att icke-vita inte röstat i större utsträckning än tidigare. Alltså inte en mobilisering som många räknat med.
Det följer samma mönster som vi sett när kandidaterna framträder. Clintons anhängare är loja och sluter inte upp när hon talar trots gratis konsert med olika kändisar. Trump fyller husen.
Det kan innebära att Trumps supportrar också är mer benägna att göra sig omaket att rösta. Valdeltagandet hos icke-vita, dvs Clinton-supportrar, tyder på att de är lika ointresserade som innan av att rösta.
Detta är också logiskt.
Hillary erbjuder inget nytt. Hon driver samma hbtq, anti-vita, globalist agenda som tidigare presidenter. Det enda som skiljer henne är att hon blivit mer avslöjad som korrupt.
Varför skulle en sådan kandidat driva folk ur soffan som inte tidigare röstat?
Det ökade valdeltagandet är mer sannolikt kopplat till att en stor grupp mäniskor i Trump har fått en kandidat som tilltalar dem, vilket de saknat tidigare.
Trump är den enda av kandidaterna som logiskt skulle kunna locka tidigare röst-skolkare eftersom han är den enda av dem som representerar något nytt.
Slutligen har vi också ett antal i tråden som berättat om bekanta i USA som sympatiserar med Trump i tysthet. Det visar att i vart fall till någon del finns skam-faktorn där som här, vilket gör att SD alltid underskattas. Ett annat tecken på det är att Trump vinner i web-mätningar medan Clinton vinner i telefon-mätningar.
Så det är väl vad som konkret inkommit under kvällen som ger ny information. Trump fick bättre än väntat i den enda räknade valkretsen. De icke-vita tycks inte ha mobiliserat sina röster, och folk har besökt tråden och berättat om att bekanta i USA inte vågar uppge att de väljer Trump.
Inte särskilt mycket, men kanske ändå tillräckligt för att bli något mer optimistisk.
Det som skulle göra mig glad om Trump vinner är att Huffington Post har sagt att en Clintonvinst är 99% säker....
Fast de där vänstertomtarna erkänner sig ALDRIG felaktiga. Fanatiker är likadana, oavsett om det är vänster-HuffPost eller höger-Trump Post.
Trump kan mycket väl vinna.
Därför vill jag INTE vakna imorgon till svarta jävla rubriker. Detta blir en nattsuddare för mig, om inte siffror kommer som visar att Hillary sveper viktiga swingstates.