2016-11-09, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Jag är så sjukt nervös nu! Behöver nåt lugnande. Ska man öppna en bärs tro? Trots jobb imorgon...
Ta det lugnt, Trump vinner. Nog. Inte smart att gå till jobbet bakis. Jag sparar supat tills Trump har vunnit! Har en skumpa i kylen...
Medlem
Machiavellys avatar
Vem ser ut att vinna? Kan inte tolka detta..
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Finns inte mycket att gå på ännu, men lite.

En krets är räknad. Där vann Trump stort. Det är relevant att Clinton där hade bättre siffror i opinionsundersökning.
[...]

Så det är väl vad som konkret inkommit under kvällen som ger ny information. Trump fick bättre än väntat i den enda räknade valkretsen. De icke-vita tycks inte ha mobiliserat sina röster, och folk har besökt tråden och berättat om att bekanta i USA inte vågar uppge att de väljer Trump.

Inte särskilt mycket, men kanske ändå tillräckligt för att bli något mer optimistisk.

Så de har redan börjat räkna innan vallokalerna stänger?
Medlem
237s avatar
Fan, nu har TV:n pajat ... började visa bilder på en Trump-supporter i SVT ...
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FullMetallJacka
Håller med, jag hejar på Trump för att jag anser att han är "the lesser of two evils" och jag står inte ut med den där jävla häxan heller, men största anledningen till att jag vill se honom ta hem segern är för att det skulle vara så fruktansvärt roligt att se paniken urarta sig, både i USA och Sverige. Skulle kännas skönt att sätta alla självgoda feminister och PK-människor på plats också.

Dessutom är det helt enkelt otroligt dråpligt att någon clown som Trump faktiskt lyckats bli president, Clinton som president har inget komiskt värde, det är bara dystert IMO, även om Trump kanske fuckar upp staterna totalt så får vi skratta lite grann iaf. Jag kan faktiskt se hur Trump skulle både kunna förstöra USA och förändra det till det bättre, men Clinton tror jag bara kan göra landet lite sämre eller mycket sämre, ser inget positivt med henne som ledare, tar hellre mina chanser med wild cardet The Donald.
Det troliga är att systemet kväser Trump. Men vem vet, det man kunnat läsa om honom som boss för Trump-företagen kör han en maveric stil, den första som satt kvinnor som chefer projektledare i den supermanliga byggbranschen. Går inte primärt på formella meriter utan på personlighetstyper och är sen lojal mot de han valt. Han har minimal topporganisation för ett ganska omfattande företagsimperium. Dessutom verkar han inte alls så dum som han framställs, han lär sig fort. Känns lite som en Stenbeck typ.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Jag är så sjukt nervös nu! Behöver nåt lugnande. Ska man öppna en bärs tro? Trots jobb imorgon...

Öppna en bärs och njut förfan, detta händer inte ofta!
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Var fan har dom grävt fram Trump supportern på SVT? Hon verkar ju gå stark medicin.
Segerrus kallas det.
Medlem
ziracorns avatar
Varför ens stanna uppe, häxan verkar ta det mesta.

NC går nog Trump, OHIO GÅR Trump.
Men Florida, Mich verkar ganska körda.

Jag lyssnar på flera muntliga källor, men fr. allt CNN.
Och skäll inte på CNN utan anledning, tack.
Medlem
cerealtubemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Och vad får Åsberg att tro att de svarta har någon slags skyldighet att rösta på Clinton?

För att Åsberg är rasist Precis som Hanif Bali är en onkel Tom för att han inte är vänster. Förpackade åsikter utifrån hudfärg och etnicitet.
2016-11-09, 00:12
Medlem
LasseKroners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Icke alls, men hans rants och adhd-style är helt nödvändig för att han inte ska avlivas av systemet. En täckmantel dvs, men det krävs iq över 50 för att begripa det, och plocka pärlorna.

Kolla även på hans fans, gäster etc. Klassar du t ex Alex "best buddy" Paul Watson som mentalt sjuk?
Du menar Killary väl?

Nej alltså, Alex Jones är mentalt sjuk, han t
Är lika sjuk som David Ike.
Alex Jones tror på ufo-konsperationer.
Alex Jones tror på new world order och illuminati tonårs-snack.
Alex Jones tror att eliten är satanister.

Alex Jones lider alltså förmodligen av paranoida vanföreställningar utan någon förståelse om hur det postmoderna samhället fungerar, precis som du! Jag förstår att det är skrämmande för dig.

Nej, Trump hotar natos världsdominans och ger mandat åt ryssland. Varför tror du Putin gillar Trump? Av välvilja?
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Rolf Porseryd måste lida av ett inneboende hat mot amerikanska väljare.

Synd för honom att det syns så tydligt i TV.
Han är till och med för partisk för programledaren på tv4 som försöker att svara så kort som möjligt gällande hans brantal mot trump.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Finns inte mycket att gå på ännu, men lite.

En krets är räknad. Där vann Trump stort. Det är relevant att Clinton där hade bättre siffror i opinionsundersökning.

Preliminära siffror visar att icke-vita inte röstat i större utsträckning än tidigare. Alltså inte en mobilisering som många räknat med.

Det följer samma mönster som vi sett när kandidaterna framträder. Clintons anhängare är loja och sluter inte upp när hon talar trots gratis konsert med olika kändisar. Trump fyller husen.

Det kan innebära att Trumps supportrar också är mer benägna att göra sig omaket att rösta. Valdeltagandet hos icke-vita, dvs Clinton-supportrar, tyder på att de är lika ointresserade som innan av att rösta.

Detta är också logiskt.

Hillary erbjuder inget nytt. Hon driver samma hbtq, anti-vita, globalist agenda som tidigare presidenter. Det enda som skiljer henne är att hon blivit mer avslöjad som korrupt.

Varför skulle en sådan kandidat driva folk ur soffan som inte tidigare röstat?

Det ökade valdeltagandet är mer sannolikt kopplat till att en stor grupp mäniskor i Trump har fått en kandidat som tilltalar dem, vilket de saknat tidigare.

Trump är den enda av kandidaterna som logiskt skulle kunna locka tidigare röst-skolkare eftersom han är den enda av dem som representerar något nytt.

Slutligen har vi också ett antal i tråden som berättat om bekanta i USA som sympatiserar med Trump i tysthet. Det visar att i vart fall till någon del finns skam-faktorn där som här, vilket gör att SD alltid underskattas. Ett annat tecken på det är att Trump vinner i web-mätningar medan Clinton vinner i telefon-mätningar.

Så det är väl vad som konkret inkommit under kvällen som ger ny information. Trump fick bättre än väntat i den enda räknade valkretsen. De icke-vita tycks inte ha mobiliserat sina röster, och folk har besökt tråden och berättat om att bekanta i USA inte vågar uppge att de väljer Trump.

Inte särskilt mycket, men kanske ändå tillräckligt för att bli något mer optimistisk.

Intressant! Tack för info!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in