2016-11-08, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Jodå, jag har också följt den "opartiska" valvakan på P1. Det är helt otroligt hur dom tar ställning för Hillary och samtidigt på fullaste allvar utsäger sig vara objektiva. Hörde lägligt nog att dom inte blivit tillåtna att närvara vid någon republikansk valvaka och därför endast kunde följa en demokratisk sådan. Varför det blivit så förklarades självklart inte. Man baxnar.

Haha, blev P1 portade från republikanernas valvaka
Svenska Staten, dess Regering och dess kontrollerade media och politiker lär inte stå högt i kurs hos den blivande presidenten, men framförallt handlar USAs politik om republikaner och demokrater.

Löfven har skitit i det det blå(gula) skåpet. Så många S politiker som i veckan hånat Republikaner i P1
Avslutad
både aftonbladet och expressen säger att Clinton vann Florida, hur ligger det till?
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Oroväckande låg kvalité i denna tråd. Nästan att man inte orkar följa den längre.

Kan ni inte skärpa er?

Speglar ju hela valrörelsen ju, bara pajkastning. Ska bli riktigt skönt när detta är över.
Medlem
senapslamms avatar
www.efn.se

Svensk ekonomiradio, direktsänder om valet fr kl 23.00.

För er som inte orkar höra sliddjuren i SVT hasa fram över studiogolven, lämnandes slemmspår av okunnighet och obildning efter sig.
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Opålitlig sida då den har Clinton i ledningen i Ohio och Iowa som är två bombsäkra Trumpstater
Den sidan är dessutom väldigt vänster.
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
MSNBC http://www.msnbc.com/live-online/watch/live-election-night-coverage-801168451903

Här kan ni se hur de större tv-kanalerna i USA kommer bevaka valet:
http://www.politico.com/blogs/on-med...lection-230915
Vilka ankare, pundits mm

Alla borde kolla på Styxhexenhammer666's valvaka. Han är briljant.
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Det räcker egentligen med enbart polls. Resten är substanslösa spekulationer. Allt talar för Clinton. Spelbolagen håller med, eftersom de går på mest trovärdiga polls.

Men hur kan det räcka med polls när pollsen hela tiden väljer ett urval som består av många fler demokrater än republikaner och independents sammanlagt?

Det är ju självklart att utången blir till demokraternas fördel om jag tillfrågar 100 personer varav 60 är demokrater, 20 republikaner och 10 independets. Eller hur?

Det är ju inte ärligt. Så hur kan det då räcka med polls? Det roliga är ju att trots ett mycket stort urval i favör för demokraterna så leder Hillary med knapp marginal.

Man ignorerar bekvämt nog sociala medier, hur mycket fler folk som går på Trump rallies, att halva amerika hatar Hillary och tycker hon är genom korrupt osv.

Tycker det är oärligt att peka på polls som gynnar en kanditat bara genom att titta på urvalet och säga att det är det enda som behövs.

Och spelbolagen har inte alltid rätt. Det såg vi vid Brexit. Det är EXAKT samma situation här.
2016-11-08, 22:21
Medlem
Aj jag får ingen substans i detta, den mest förvirrade tråd jag någonsin läst. OK jag sitter uppe en timme sedan och hoppas på att någon flashback-expert övertygar mig om vem som vinner.... ...helst då med trovärdighet, så att man kan sova i natt.
Medlem
Doctors avatar
Förstår inte att de får redovisa "exitpolls" medan vallokalerna fortfarande är öppna. Den första kommer om 40 minuter och det är nästan fyra timmar till de första vallokalerna stänger.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
När får vi veta det slutgiltiga resultatet egentligen?
tidigast imorgonbitti så du kan lugnt gå och lägga dig .. inte ens då kan det vara avgjort om det skulle bli jämt
Medlem
baggebo1s avatar
felpost
Senast redigerad av baggebo1 2016-11-08 kl. 22:23.
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vem tror ni vinner? Motivera era svar så utförligt som möjligt.

Donald Trump kommer vinna. Det verkar som att republikanska delstater är starkare än på väldigt lång tid. Samtidigt är republikanska delstater i "upplösning". Den amerikanska medborgaren är trött på oredan i USA. Trump talar om att "återställa usa" och det är ett vinnande citat. Folk är trötta på krig, på att usa:s industri finns utomlands. Trump vill återta sin tillverkning, alltså få företag att flytta hem till usa igen.

Samtidigt har Trump en stark framtidstro, att usa kan bli ekonomiskt starkt igenom om dom förstår att satsa på framtida ekonomier/branscher, vilket definitivt finns, om landet tillåts satsa på morgondagens teknik. På morgondagens idéer. Framtiden finns i usa men idag använder usa inte den kunskap som finns. Jag menar att Trump kommer lyckas med sina föresatser att göra "Usa stort igen" när han blir president.

Största hindret jag ser är ifall demokraterna inte accepterar utfallet av presidentvalet.

Trump for president. Hillary for prison.
Senast redigerad av Hegamon 2016-11-08 kl. 22:28.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in