2016-11-08, 21:28
Medlem
TheStifmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
I och med att den latinska befolkningen ökar approx. (& fler går och röstar) så är det
en no brainer att demokraterna vinner, tyvärr.

Effekten från Obama har väl försvunnit från afro-amer. har väl försvunnit något - men de är betydligt
fler som röstar nu än för 12 år sedan.

Matten går helt enkelt inte ihop för mr Trump.

Vad jag vet bor det cirka 55 miljoner hispanics i USA och jag tror knappast alla dessa röstar, sen får du räkna med att Trump säkert kan få 30% bland dessa nationellt? Får han ut dom vita och får några procent svarta och hispanics med sig så borde det gå.
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
I det här valet är faktiskt FOX den mest neutrala kanalen. De klarar inte av att ta ställning för Trump och vill absolut inte ta ställning för Hillary. Alla andra kanaler är väldigt partiska mot Hillary.

Ett historiskt val, på många sätt. FOX blir den mest neutrala kanalen.

Fair and balanced!
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ha ha detta är för fan Flashback, där vi vågar och kan tänka fritt. Sverige briljerar med sin patetiska åsiktslikriktning, men flashbackarna levererar såklart.

Jag är pro-Trump så ända in i helvete.

Skönt att jag kan lyfta och debattera nutidspolitik utan filter med några universitetsvänner samt med far och bror. Annars hade jag funnits i utrikesforumet klart mer frekvent än vad som är fallet för tillfället.

Vi har alla ett ansvar att försvara Flashback. Varje gång en diskussion kommer upp irl om Flashback så är jag den förste att stötta detta fantastiska forum. Skål för Trump, skål för Flashback!
2016-11-08, 21:29
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Politifact är genuina. Du kan lätt faktakolla deras bedömningar själva. De är helt öppna med hur de gör sina bedömningar och vilka källor som använts.

Och det är lätt att konstatera att Trump ljuger/har fel i sjukt hög andel av sina uttalanden.
Det är ta mig fan omöjligt att missa det. Hur mycket du än må misstro etablissemanget så borde du ändå inte tro blint på vad Trump säger bara för att han dissar etablissemanget.

Tror inte blint på vad Trump säger.

Men att lita på fact-checks gjorda av Trumps fiender är bara naivt.

Om du inte visste det så var Ullenhags myt-sida finansierade med skattepengar och framtagen av staten. Och där visade det sig att 99% av hans fact-checks på invandringen visade sig vara hitte-på där man hade använt sig av undersökningarna som trixade med siffror, ibland hittade man bara på själv utan källa osv.

En annan myt var rätt skoj. Där sa man att det var myt att en mamma som invandrat med x antal barn kunde få 22k i bidrag. Och så basunerade man stolt ut att man kunde ju faktiskt få 23k.

Riktigt praktfiasko. Den är numer nerstängd av en anledning.
För folket gick inte på deras propaganda och skrattade ut dom.
Det var så uppenbart att allt var lögn rakt igenom och fick istället folk att förakta etablissemanget ännu mer.

Poängen är att staten ljuger för sin befolkning på befolkningens egen bekostnad för att stoppa sina fiender (SD, invandringskritker i det här fallet) så att lita på en fact-check gjord av någons fiende är ungefär som att använda nazipropaganda om hur dom (nazisterna) vinner kriget för att övertyga sitt folk att det är en bra idé att fortsätta kriga.
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
I och med att den latinska befolkningen ökar approx. (& fler går och röstar) så är det
en no brainer att demokraterna vinner, tyvärr.

Effekten från Obama har väl försvunnit från afro-amer. har väl försvunnit något - men de är betydligt
fler som röstar nu än för 12 år sedan.

Matten går helt enkelt inte ihop för mr Trump.
Hispanics är 9% av väljarkåren och de går och röstar som snittet, ca 50 %.
Att de nu skulle gå ut och rösta i "drivor" för att sänka Trump är troligen mest en media ploj för att locka ut dem.
Medlem
Jag kommer titta på "Alt-Right Election Night Marathon Coverage with Red Ice" med Henrik & Lana som börjar på youtube vid klockan 02 svensk tid. Gäster där blir bland annat Jared Taylor, Richard Spencer, Kevin MacDonald, James Edwards, Andrew Anglin, Greg Johnson, Mike Enoch, Seventh Son, Millennial Woes, RamzPaul, Jon Rappoport, Judgy Bitch, Jazzhands McFeels, Patrick Le Brun, Paul Kersey, Emily Youcis, Ayla, Nathan Damigo, Blonde in the Belly of the Beast, Melissa, Lady Lassarus, och Jess Lynn. Känner man igen någon av dessa och finner att deras analyser och tankar om framtiden ligger i linje med ens egna uppfattningar så blir det förmodligen en trevlig afton med glädje och allvar.

Annars kan amerikanska mainstream-kanaler ofta fungera att titta på, i alla fall segmenten där inkallade sakkunniga är med och diskuterar. Jag upplever att det är vanligare med riktiga sakkunniga i amerikat än i exempelvis Sverige, ty här kan ju en som Schyffert få kommentera budgeten typ.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Nej, finns inget att gå på ännu så länge, mer än en väldigt intressant opinionsundersökning som Reuters drog tillbaka efter några minuter och som visade att stödet för Clinton har helt kollapsat på fyra dagar.

Men för att svara på din fråga så går allt på tomgång nu.

Japp och kommer nog gå på tomgång i ca 3:30h till när de första röstbåsen stänger.

Historiska tider nu däremot, vinner Trump är det en dag som kommer gå till historien!
Bäst att ta tillvara på den till 100% !

MAGA!
2016-11-08, 21:30
Medlem
Historiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Bästa länkarna. Håller dessa, plus Flashback, blir valvakan utmärkt. FOX-streamen stängs av vid reklamen men återkommer direkt när sändningen börjar igen. Orkar inte ens kolla på SVT eller TV 4, har tröttnat på svensk media. FOX ger en oslagbar närvarokänsla, puttriga, eldiga och ibland oense reportrar. Någon skrev om Megyn Kelly, hon är vass och lär dyka upp om några timmar. En fröjd att lyssna på henne.

http://video.foxnews.com/v/1241186546001/?#sp=watch-live
http://www.nytimes.com/elections/results/president

Bor du i USA eller sitter på VPN måhända?
Jag får inte foxnews att fungerar alls, tänkte om det är för amerikaner endast.

Jag får dock denna att fungera
http://vaughnlive.tv/newzviewz

Men denna är väldigt laggig antingen mitt internet som är segt eller sidan, jag vet inte. Youtube funkade bra i.a.f
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Han tar dock inte emot deras pengar, så de har inte honom i deras ficka.
Han tar inte emot pengar från någon, eftersom han vägrar bli "ägd". Tror att hans narcissistiska drag är till hans fördel faktiskt i det fallet. En garanti mot korruption.
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Snark. Nej, det finns i mail på Wikileaks. Det är nog du som behöver läsa på lite.
Det är bara skitsnack eftersom det inte finns citerAT någonstans.
Man måste vara varsam eftersom Trump bygger sin kampanj på lögner och bedrägeri.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bddt
Du måste vara lite källkritiskt. Det där är ju bara skitsnack som sprids av propagandasidor som info-war.
Det är inte källkritik att avfärda information bara för att du inte gillar avsändaren. Läs Podesta-mailen själv istället eller sök reda på andra källor som du litar på. Det är inte svårt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Hillary ljög inför Amerikanska kongressen flera ggr.

Jag har aldrig sagt att Clinton inte ljuger, det gör hon så klart precis som alla andra.
Men när man faktagranskar Clintons vs Trumps politiska uttalanden så hamnar Clinton på 51% true/mostly true medan trump hamnar på 15% true/mostly true.

15%.....

Det är så sjukt lågt att det är helt ofattbart hur någon väljare kan tro på honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in