2016-11-08, 21:23
Medlem
Tidsresenarens avatar
Satte ett par hundringar på Trump på Betfair pga oddsen.

Hoppas också han vinner, men oddsen gör att det ser lite svårt ut. Eller? Å andra sidan får jag känslan av att många som hänger på Betfair är mer inne på sport, och följer vanligtvis "experter" i tidningar. Så då vet vi vilka man har, så att säga, följt efter (etablisemanget). Jag tror Brexit är ett levande bevis på detta.

När det gäller polls är jag inte jätteinsatt, men dom jag sett har ju varit väldigt varierande och motsägelsefulla. I vilket fall, det är definitivt en Bradley-effekt att räkna med här. Frågan är snarare hur stor den är procentuellt, och om det räcker för Trump att ro hem det hela.
2016-11-08, 21:24
Medlem
Nu verkar alla demoner ha fritt fram i Trump skalle när han nu börjar stämma vallokaler på just valdagen, den viktigaste dagen i en demokrati. Tänk då tanken att han skulle fortsätts sitt destruktiva beteende om han blev president. Att han son bröt mot lagen i en vallokal tycker han säkert är ok. Hur kunde det bli så här illa att en enda gammal man kunde skada USA bara genom att kandidera? Ser man väljarkåren och väljarstödet så ser man i alla fall att Trump har sin supportrar på den nedre utbildningsskalan vilket vilket ju märks p åhan möten, Men troligen och förhoppningsfullt blir det hans fall, att inte kunnat attrahera den mer välutbildade och mer kritiska väljaren där ju svarta och latitos finns i mängd. Att lita till vita fattiga naiva väljare ger ju ingen seger i ett mångkulturellt land som USA. Företagen, särskilt dom stora, hoppas troligen på en Hillaryseger eftersom det tryggar jobben
och ökar investeringsviljan genom den stabilitet som demokraterna har i politiska frågor. Republikanerna är ju en skugga av sitt forna jag och slåss nu med alla medel inklusive dom otillåtna och tappar därför allt mer av sitt politisk berättigande. Om trump nu försvinner från scenen och återgår till såpavärlden så får man tvätta sin byk, forma om politiken och hoppas på att väljarna har kort minne. Vinner Trump har republikaner enorma problem framför sig som ett enat parti.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Precis som att icke-vita thugs röstar på Clinton...
Jo. Och om det är så att Clinton-väljare generellt är ngt mer högutbildade, vad säger det egentligen om de högutbildade? Att de saknar moralisk ryggrad?

Just askin'....
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
Varför ska vi lita på fact-checks gjora av etablissmanget på något deras motståndare säger?

Jag vet inte om du kommer ihåg Ullenhags mytsida?
Den visade sig ju innehålla väldigt mycket korrekta "fact-checks"

Propaganda rakt igenom.

Och Pepe är ju en vitmakt-symbol (hatsymbol) också medans SpiritCooking är konst.

Världen är upp och ner. Jag förstår inte att folk fortfarande litar på vad etablissmanget säger.
Speciellt när det kommer till deras fiender. Är ni seriösa eller?

Politifact är genuina. Du kan lätt faktakolla deras bedömningar själva. De är helt öppna med hur de gör sina bedömningar och vilka källor som använts.

Och det är lätt att konstatera att Trump ljuger/har fel i sjukt hög andel av sina uttalanden.
Det är ta mig fan omöjligt att missa det. Hur mycket du än må misstro etablissemanget så borde du ändå inte tro blint på vad Trump säger bara för att han dissar etablissemanget.
2016-11-08, 21:25
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Hur i hela friden är det smutskastning att avslöja att HRC finansieras av saudiska staterna (som även finansierar ISIS)?
Du måste vara lite källkritiskt. Det där är ju bara skitsnack som sprids av propagandasidor som info-war.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Att få röster från black trash och latino trash är dock helt legitimt, av någon anledning.

Det är förvisso märkligt.
Vänsterrasister finns det gott om.
Medlem
2big4yous avatar
Bill Mitchell:
Citat:
Based upon what I am seeing from Tampa and numbers have remained stead all day, Hillary will lose Florida and badly.
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Vet man något mer om resultatet nu än vad man gjorde för 12 timmar sen.

Känns bara som att folk diskuterar polls, betting-bolag och deras träffsäkerhet. Det är säkert faktorer som gör det enklare att sia. Men det är ju ingen ny information.

Har några verkliga siffror kommit in?

Har det börjat räknas någonstans? Finns det siffror över valdeltagande i olika distrikt där någon av kandidaterna har stort stöd.

Jag menar alltså några som helst indikationer annat än polls och tyckare på tv som gissar. För om det är det enda som finns skulle vi ju lika gärna kunnat haft valvakan igår.

https://twitter.com/mitchellvii här har du lite uppdateringar.

Men för det mesta är det bara etabalissemangs-experter och MSM som gissar och hittar på.
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsresenaren
Satte ett par hundringar på Trump på Betfair pga oddsen.

Hoppas också han vinner, men oddsen gör att det ser lite svårt ut. Eller? Å andra sidan får jag känslan av att många som hänger på Betfair är mer inne på sport, och följer vanligtvis "experter" i tidningar. Så då vet vi vilka man har, så att säga, följt efter (etablisemanget). Jag tror Brexit är ett levande bevis på detta.

När det gäller polls är jag inte jätteinsatt, men dom jag sett har ju varit väldigt varierande och motsägelsefulla. I vilket fall, det är definitivt en Bradley-effekt att räkna med här. Frågan är snarare hur stor den är procentuellt, och om det räcker för Trump att ro hem det hela.

Alltså, odds är odds. Oddsen kan ha fel, annars vore det ju helt poänglöst med betting över huvud taget.
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Att få röster från black trash och latino trash är dock helt legitimt, av någon anledning.

Det handlar om samma väljarförakt som den svenska eliten har, folk skall inte få rösta om de röstar fel.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Absolut.

Ha ha detta är för fan Flashback, där vi vågar och kan tänka fritt. Sverige briljerar med sin patetiska åsiktslikriktning, men flashbackarna levererar såklart.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Vet man något mer om resultatet nu än vad man gjorde för 12 timmar sen.

Känns bara som att folk diskuterar polls, betting-bolag och deras träffsäkerhet. Det är säkert faktorer som gör det enklare att sia. Men det är ju ingen ny information.

Har några verkliga siffror kommit in?

Har det börjat räknas någonstans? Finns det siffror över valdeltagande i olika distrikt där någon av kandidaterna har stort stöd.

Jag menar alltså några som helst indikationer annat än polls och tyckare på tv som gissar. För om det är det enda som finns skulle vi ju lika gärna kunnat haft valvakan igår.
Valvakan är i full gång!

Inne på 4e budweisern, Beef Jerkyn är slut, men vakan är från nu till imorgon bitti kl 05!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in