2016-11-08, 21:16
Medlem
Lite statistik.

Det har bara hänt en gång efter 1800-talet att en demokratisk kandidat vunnit valet efter att en annan demokratisk president suttit minst 8 år på posten. Det var 1948 när Truman slog Dewey efter att FDR suttit alla sina år på posten. På 1800-talet hände det en gång när Van Buren blev president efter Jacksons 8 år

I sex fall så har en republikan tagit över efter minst 8 år av en demokrat som president. Lincoln efter Buchanan/Pierce, Harding efter Wilson, Eisenhower efter FDR/Truman, Nixon efter JFK/Johnson, GWB efter Clinton.

Bara den statistiken ger Trump tre gånger så stor chans som Clinton idag.
2016-11-08, 21:16
Medlem
BF_Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Frågan har säkerligen ställts ett otaliga ggr: När bör man veta med viss säkerhet vem som vunnit i natt?
Klockan 06:00 ungefär läste jag någonstans. Vid de två tidigare valen - 2008 och 2012 - erkände sig förlorarna besegrade vid den tiden.
2016-11-08, 21:17
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Frågan har säkerligen ställts ett otaliga ggr: När bör man veta med viss säkerhet vem som vunnit i natt?

05
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 223355
Älskar svensk media. När man intervjuar en Trump- supporter letar man upp det värsta jävla skräpet jorden någonsin skådat och när man intervjuar Clinton-supporter är det unga, framåtsträvande, välutbildade. Jävla vidrigt. Det är inte så att det bara är hillbillies som röstar Trump.

Nej, men flest white trash röstar på Trump. Det kan du inte förneka.
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
USA:s revolution har ju bara börjat, även om makten har lyckats köpa detta val. Och Trump som person är ju ganska oviktig i detta, han är ju bara en föregångare.

Då får nog denna revolutionerande front välja ett nytt parti. Rep lär inte välja fram en ny trump som kandidat. Omöjlig att samarbeta med och alldeles för otränad i dessa sammanhang.

Ser gärna ett tredje stort parti så det blir lite riktiga förändringar i usa. Vinner trump så har han ju ändå senaten och kongressen att övertyga, vilket vi vet är i stort sätt omöjligt i USA för tillfället.
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Det var inte ämnat som ett skämt? Är ni så inne i er Trump-bubbla att du på allvar kallar Fox för neutralt? Det är ett återkommande skämt i all amerikans media hur extremt vinklade och högervridna de är.
I det här valet är faktiskt FOX den mest neutrala kanalen. De klarar inte av att ta ställning för Trump och vill absolut inte ta ställning för Hillary. Alla andra kanaler är väldigt partiska mot Hillary.

Ett historiskt val, på många sätt. FOX blir den mest neutrala kanalen.
2016-11-08, 21:18
Medlem
Citat:

Runt klockan fyra-fem antagligen.
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Spin
I det här fallet så är det dock sant.

Hillary har själv bekräftat i sina mail att Saudi sponsrar ISIS, och att hon själv tar emot pengar från samma Saudier (även Qatarfamiljer är insyltade).

Hillary är köpt, även det är bekräftat i mailen tillsammans med hur köpen går till när man vill ha politiska fördelar.

Därtill är hon en skickligare politiker än Trump. Så valet är om man vill ha en genomkorrumperad kärring som har en förkärlek för krig och en bra förmåga att få igenom sin vilja, eller om man vill ha en Trump som är en, i politiska sammanhang, usel medlare med oklar framtidsvision.

Kul förövrigt att Trump är mer populär i Ryssland än Putin enligt world polls.
Mycket obehagligt att Trump kampanjen varit så framgångsrik på totalt tomt innehåll. Enda argumenten är smutskastning.

Ser fram emot när resultaten börjar trilla in om ca 2-3 timmar.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bddt
Mycket obehagligt att Trump kampanjen varit så framgångsrik på totalt tomt innehåll. Enda argumenten är smutskastning.

Ser fram emot när resultaten börjar trilla in om ca 2-3 timmar.

4* timmar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Hillary är en jävla kärring som är korrumperad. Men Trump är fan helt sjuk i huvudet. Och det är fan de som röstar på honom också. Sen en del som röstar på honom bara för att de hatar politikerna och vill se Världen brinna. Hillary står iallafall för lite mer ordning och reda. Kommer Trump bli president så kan VAD FAN SOM HELST HÄNDA.
Näe. Nu går jag och lägger mig. Upp tidigt imorgon... Förvånar mig inte om Trump vinner. MEN jag håller på Hillary kärringen.
Ja, gå och lägg dig. One is a narcissist, the other is a criminal. I'll go for the narcissist hör jag just ny på Sky News:

https://www.youtube.com/watch?v=y60wDzZt8yg

Håller med. En narcissist är lättare att tygla än en psykopatisk trollpacka med mäktig ondska och biljoner i ryggen.
2016-11-08, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Nej, men flest white trash röstar på Trump. Det kan du inte förneka.

Nej det förnekar jag inte. Men någon gång skulle det vara intressant att höra någon med lite vett förklara Trump. Just nu hör man inget för personen i fråga alltid saknar tänder.
2016-11-08, 21:19
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Ja det är faktiskt helt bisarrt. Har du kollat när de granskar uttalanden för att avgöra sanningshalt?
Trump ljuger oftare i sina uttalanden än han talar sanning.

Och då snackar vi verifierbar fakta. Han bara slänger ur sig rena lögner på löpande band och ingen verkar bry sig.

Varför ska vi lita på fact-checks gjora av etablissmanget på något deras motståndare säger?

Jag vet inte om du kommer ihåg Ullenhags mytsida?
Den visade sig ju innehålla väldigt mycket korrekta "fact-checks"

Propaganda rakt igenom.

Och Pepe är ju en vitmakt-symbol (hatsymbol) också medans SpiritCooking är konst.

Världen är upp och ner. Jag förstår inte att folk fortfarande litar på vad etablissmanget säger.
Speciellt när det kommer till deras fiender. Är ni seriösa eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in