2016-11-08, 18:05
Medlem
Slog sönder HVB-hemmet: “Omfattande skadegörelse”

NYHETER HVB-hemmet förstördes av tre ungdomar som bodde där. De kunde gripas av polisen.

http://24malmo.se/2016/11/08/slog-sonder-hvb-hemmet-omfattande-skadegorelse/

😡😡😡😡😡😡
Citera
2016-11-08, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
Den här tråden kan faktisk vara en väckarklocka för att det håller på att gå åt helvete med Sveriges tredje största stad. Och att det omgående behövs insatser för att stoppa utveckling. Det är en katastrof att stora delar av Malmö nu är nedlusade med automatvapen, knark, yrkeskriminella, svarta marknader, blodspengar.

Nästa som går åt samma håll kan vara Göteborg.

Där finns alla komponenter som behövs för att komma tvåa på prispallen.
Citera
2016-11-08, 18:29
Medlem
Två gripna med skarpladdade vapen i Malmö

NYHETER Två män greps natten till tisdag för att ha skarpladdade vapen i bilen. De ska förhöras under morgonen.

http://24malmo.se/2016/11/08/tva-gripna-med-skarpladdade-vapen-i-malmo/
Citera
2016-11-08, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaff...
Nästa som går åt samma håll kan vara Göteborg.

Där finns alla komponenter som behövs för att komma tvåa på prispallen.

Malmö får dubbelt upp i bidrag från andra kommuner och då är Göteborg en större stad.Det säger en del om Malmö.
Citera
2016-11-08, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Malmö får dubbelt upp i bidrag från andra kommuner och då är Göteborg en större stad.Det säger en del om Malmö.
Malmö får ca 5 miljarder i så kallat utjämningsbidrag.. det är ca 30% av hela malmös budget.. ni förstår hur illa det är.. Trots dessa siffror så tycker Media och dom Goda att Malmö är en mönsterkommun i Sverige.. hur skulle den ekvation se ut om hela sverige gick back med 30 %
Citera
2016-11-08, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjuvenFerdinand
Trotteri: tja, jag tror att utflyttningen av etniska svenskar balanseras av inflyttningen etniska svenskar. Det är många som ser Malmö som ett alternativ till Göteborg och Sthlm, och dessutom ligger Köpenhamn 30 min bort och många jobbar ju där.
Nej det är inte så. Visserligen växer Malmö kraftigt, men ändå pågår en nettoutflyttning av etniska Svenskar (jag hittar inte källan nu, men det var nog en artikel i Sydsvenskan). Det är inte invandringen i sig som jag är emot, den är den tydliga segregationen där allt större delar av Malmö blir områden där ingen etnisk svensk vill vistas. Detta är en katastrof om det fortsätter.
Citera
2016-11-08, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Två gripna med skarpladdade vapen i Malmö

NYHETER Två män greps natten till tisdag för att ha skarpladdade vapen i bilen. De ska förhöras under morgonen.

http://24malmo.se/2016/11/08/tva-gripna-med-skarpladdade-vapen-i-malmo/
Det är nästan löjligt att skriva om skarpladdade vapen i Malmö och sedan rör det sig om pistoler. Pistoler är snart lika vanliga som mobiltelefoner i vissa delar av Malmö.

Det djävliga är att smågangsters i Malmö är betydligt tyngre beväpnade än polisen. AK47, USI och handgranater är vanliga vapen.

Det tråkiga är också att om polisen hade agerat och punktmarkerat de kriminella och plockat in en massa vapen så hade man kunnat spara in en massa resurser som idag får jobba med mordutredningar.
Citera
2016-11-08, 19:59
Medlem
En man i 45-årsåldern har blivit skjuten på Spånehusvägen i Malmö. Han är allvarligt skadad.

http://www.sydsvenskan.se/2016-11-08/man-skjuten-pa-spanehusvagen
Citera
2016-11-08, 20:13
Medlem
TjuvenFerdinands avatar
Citat:
Nej det är inte så. Visserligen växer Malmö kraftigt, men ändå pågår en nettoutflyttning av etniska Svenskar (jag hittar inte källan nu, men det var nog en artikel i Sydsvenskan). Det är inte invandringen i sig som jag är emot, den är den tydliga segregationen där allt större delar av Malmö blir områden där ingen etnisk svensk vill vistas. Detta är en katastrof om det fortsätter.

Det är ingen massflykt av etniska svenskar. Möjligtvis är det en massflykt i vissa utsatta områden t ex det området som ligger nära R-gård (Almgården), och ja det förstår jag för det är ett fult stigma-belagt område ("Hemska Almgården, alla är obildade SD-monster!") som hemsöks av våldsbenägna invandrargäng. Så det förstår jag ju.
Men fråga vilken student som helst var den vill bo? På "Möllan."
Citera
2016-11-08, 21:09
Avslutad
Citat:
2005:
Citat:
Invandringens inverkan på Malmö är ett lika starkt skäl som olika b¿endefaktorer till att allt fler Malmöbor flyttar till kranskommunerna. Kriminaliteten är det vanligaste skälet till att många lämnar Malmö.
http://www.sydsvenskan.se/2005-04-25/malmobor-flyttar-bort-fran-invandrarna

2016:
Citat:
Malmö fortsätter att växa snabbt. Men i statistiken finns ett trendbrott. Fler svenska flyttlass överger nu Malmö än de som flyttar hit.

"För alla de svenska storstäderna sker utflyttningen framför allt till mindre kommuner i närområdet. Köpenhamn har också en större ut- än inflyttning inom landet.

– Jag har ingen bra förklaring till det här, säger Erik Broman.

Trots befolkningsförlusten inom landet växte Malmös befolkning förra året med 4 467 personer.

Malmös befolkning är ung och en långvarig babyboom håller i sig. 5 138 Malmöbor föddes i fjol. De var 2 480 fler än Malmöborna som dog. Det positiva så kallade födelsenettot är huvudförklaringen till att Malmö växer.

Därefter kommer invandring, som förra året fick Malmös befolkning att växa med 2 184 personer. Syrien är det land som kraftigast bidragit till befolkningsökningen i Malmö, med 769 personer i fjol.
Fler barn och nyanlända flyktingar kan få konsekvenser för Malmös skattekraft, som ligger på ungefär 85 procent av medelskattekraften i Sverige.

– Det är förfärligt lågt, säger Mats Hansson, strateg vid ekonomiavdelningen på Malmös stadskontor."
http://www.sydsvenskan.se/2016-10-05/trendbrott-fler-overger-malmo-for-ovriga-sverige
Citera
2016-11-08, 21:26
Medlem
rex144s avatar
Malmö har stor inflytning av svenskar från hela Sverige och från Skåne, många företag har sitt säte i Malmö, utbildningar, samtidigt många av Malmös beslutsfattare och företagare bor i kranskommuner, Lomma och Vellinge och Svedala,
svenskar som har råd bor i Limhamn, Slottstaden och Västra Hamnen
Citera
2016-11-08, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjuvenFerdinand
Det är ingen massflykt av etniska svenskar. Möjligtvis är det en massflykt i vissa utsatta områden t ex det området som ligger nära R-gård (Almgården), och ja det förstår jag för det är ett fult stigma-belagt område ("Hemska Almgården, alla är obildade SD-monster!") som hemsöks av våldsbenägna invandrargäng. Så det förstår jag ju.
Men fråga vilken student som helst var den vill bo? På "Möllan."
Tennant hittade artikeln!
Citat:
http://www.sydsvenskan.se/2016-10-05/trendbrott-fler-overger-malmo-for-ovriga-sverige

Trendbrott: Fler överger Malmö för övriga Sverige
Malmö fortsätter att växa snabbt. Men i statistiken finns ett trendbrott. Fler svenska flyttlass överger nu Malmö än de som flyttar hit.
När du nämner Möllan så blir jag nostalgisk. Jag bodde där i början på 80-talet. På den tiden var Möllan inte Malmös finaste område, men det fanns gott om nyrenoverade stora fina lägenheter med en väldigt bra hyra. Idag är hela Möllan förstört, slummigt och skitigt, ruffigt med massor av knarkhandel. Jag får väl konstatera att jag blivit gammal. Jag hoppas Malmö skall överleva, med det menar jag att delar av staden skall finnas kvar som en svensk stad, där svenska värderingar råder och kriminaliteten inte är allt för påträngande. Det finns ett ställe i Malmö som jag gärna besöker, där det bara finns gamla Malmöbor och några enstaka 60-70 tals invandrare. Det är ett underbart ställe ställe där man kan sitta i värmen och se ut över sundet och minnas den stad som snart försvunnit!

Skulle jag vara tvungen att flytta tillbaka till Malmö, så skulle jag inte vilja bo öster om Lorensborgsgatan-Mariedalsvägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in