2016-11-08, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
Ja, om ens motståndare säger något gott om en så lär ju det betyda att det är välkänt bland alla att det är så, så om man försöker säga motsatsen så blir det uppenbart att det är en lögn.

Kanske?
Vad menar du nu
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Får Trump rösta på sig själv?

Den stora frågan är väl om han vill det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Green party borde bli ganska stora detta val, kanske rent av det vettigaste alternativet.
De maxar på 3%. Kallar inte det speciellt stort. Jag vet dessvärre (via det jag ser i mitt Facebookflöde etc.) många rabiata demokratväljare som FÖRBJUDIT sina vänner att rösta på Jill Stein, eller någon annan istället för Hillary (annars kommer de säga upp all vänskap etc.). Dessvärre är det en hel del som lyssnar till sådan bullshit.
2016-11-08, 17:24
Medlem
Jag läste en intressant grej häromdan -

Om Trump INTE vinner så delas USA i 2 distinkta delar - och då kommer den nästa Presidenten (dvs den person som väljs efter Hillary) att i Pricip bli en diktator med samma exekutiva makt som 3:e Riket.

DÅ dvs om 8 år så är "deplorabels" rejält arga.
2016-11-08, 17:25
Medlem
Intressant statistik angående Pinellas County, Florida

http://is.4chan.org/pol/1478621374309.jpg
2016-11-08, 17:26
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandmussla
Vad menar du nu

Om pro-Clinton media påstår något positivt om Trump så är chanserna att det är sant ganska stora.

Det ska liksom krävas en del för att man ska rapportera positivt om sina fiender, eller hur?

Skulle man kunna undvika, vinkla eller ljuga om något positivt om sin fiende så skulle man göra det om det positiva inte är så välkänt att alla skulle inse att man ljuger.

Så menar jag nu.
2016-11-08, 17:26
Medlem
Klockan är strax efter elva här i New York. Har precis besökt min vallokal vid Cross Hill Academy i Yonkers strax norr om New York City.

Så här långt ser det lugnt ut just här. Den verkliga tillströmningen sker om några timmar då folk lämnat sina arbeten.

Sjukt att Amerikanerna har gått så långt att de annonserar vallokalen på engelska och spanska. Det är väl så det kommer att se ut om några år i Sverige också med skyltar på svenska och arabiska utanför alla publika byggnader om 87% ska bestämma.

Så här ser skylten ut utanför vallokalen:

https://postimg.org/image/76v2kyuub/
2016-11-08, 17:27
Medlem
S.Kandals avatar
Media är för jävla roliga. På p1 just nu annonseras med stora ord att nu minsann ska vi prata med en Trumpsympatisör. Detta precis som om de ska tala med en utomjording.

.
Medlem
4BSTINENSs avatar
Har haft tv4 valvaka i bakgrunden nu sen 14:00. Helt sjukt vinklat

Har bettat en röding på Trump bara för att oddsen var 5.

Så vinner han blir det 2500 för mig

Dock bryr jag mig inte vem som vinner.
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSwedishEmpire
Klimattomtar är aldrig vettigt.

Nej de skrapade nu tom fram en Vice president kandidat som inte ens kan bli det om nu de vinner (hon är under 35). Så inte ens det lilla kunde de fixa...
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Latest polls:

http://www.realclearpolitics.com/epolls/latest_polls/elections/

Tack så mycket! Tight, men Clinton klart ledande, känns som rätt slutsats.

Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
Mycket mycket troligt.

Värt att tänka på är också att dom som kommer rösta på Trump gör det på valdagen och inte via förtidsröster då de inte litar på systemet.

Dom allra flesta Trump rösterna kommer komma från rösterna på valdagen och inte från förtidsrösterna.
Ska bli oerhört intressant. Trump påminner lite om Brexit. Hela idén att han överhuvudtaget skulle ha en chans ses som nonsens... Men en 30% chans att vinna känns rimligt... Vem vet, han kanske gör en "SD" och vinner med klara 5-6 procent.
Medlem
Julian Assange har lämnat ett nytt skriftligt uttlåtande gällande USA-valet!

https://wikileaks.org/Assange-Statement-on-the-US-Election.html

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in