2016-11-08, 16:17
Medlem
http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/ungdomar-trakasserar-villaagare-spranger-och-bajsar-i-brevlador/reppka!Fx4aAO3qDG89ICAKob66HQ/

Någon med lokalkännedom som kan ge lite mer detaljer om vad som händer och varför?

I artikeln finns ingen bättre förklaring än den här:

"Enligt den boende vet man vilka ungdomar det är som är drivande, men trots det är det svårt att komma åt problemet.

– Det är samma namn som kommer upp hela tiden, men vissa föräldrar går inte att prata med, de förnekar det så mycket. Några har sagt att "det där får polisen reda ut". Man lägger över ansvaret att uppfostra deras barn på polisen. Polisen utreder brott men de kan inte åka runt och lära barn i hela Sverige vad som är rätt och fel."
Citera
2016-11-08, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D123
http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/ungdomar-trakasserar-villaagare-spranger-och-bajsar-i-brevlador/reppka!Fx4aAO3qDG89ICAKob66HQ/

Någon med lokalkännedom som kan ge lite mer detaljer om vad som händer och varför?

I artikeln finns ingen bättre förklaring än den här:

"Enligt den boende vet man vilka ungdomar det är som är drivande, men trots det är det svårt att komma åt problemet.

– Det är samma namn som kommer upp hela tiden, men vissa föräldrar går inte att prata med, de förnekar det så mycket. Några har sagt att "det där får polisen reda ut". Man lägger över ansvaret att uppfostra deras barn på polisen. Polisen utreder brott men de kan inte åka runt och lära barn i hela Sverige vad som är rätt och fel."

Det framgar ju mycket väl av artikeln, vad som skett! Ouppfostrade idioter till ungdomar "i aldern 13-16ar", som bajsat i brevlador, ofredat villaägare med kastning av smällare i brevlador o.s.v.

Det mest anmärkningsvärda, är att polisen tar sa lätt pa de utförda brotten! Hur f-n kan man kalla dessa brott "ringa"? Att barnens föräldrar nekar till att deras barn gjort detta, är däremot inte förvanande.

Det här är ett typexempel pa systemkollapsen i Sverige! Man klarar inte ens av att atgärda sadana här enkla brott! Sa j-a ynkligt! Jag skulle kunna sätta en slant pa att "barnen" är invandrare, även om Stockhoms södra förorter alltid härbärgerat en massa avskum...
Citera
2016-11-08, 16:41
Medlem
Är väl vänsterungar, dvs vänsterfolk som trakasserar de människor som de anser är rika? Behöver inte vara invandrare.
Citera
2016-11-08, 18:15
Medlem
bananapanss avatar
Detta med föräldrar som försvarar sina ungar och förnekar deras påhitt med "vi har pratat med dem och de säger att det inte är dem" är jävligt vanligt idag alltså. Vi har en jävla kaxig tonåring i vårt område som är inne och bråkar i en app för samverkan, där vuxna villaägare försöker få bukt med diverse stök, och morsan hakar liksom på och försvarar hela jävla tiden. Psychofamilj!

Jag låter hunden skita precis utanför deras staket två gånger om dagen för inte fan gillar hon dem heller!
Citera
2016-11-08, 18:31
Medlem
När jag var ung på 80-talet bajsades det också i brevlådor i fina Mälarhöjden. Bajsaren bodde själv där och var svenskm
Citera
2016-11-08, 20:57
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D123
Polisen utreder brott men de kan inte åka runt och lära barn i hela Sverige vad som är rätt och fel."

I Sverige har inte polisen de befogenheterna, nej. I dessa barns hemländer har polisen det, av en anledning.

Och det sista är anledningen till att de, eller deras föräldrar, tog sig till Sverige. För att polisen här saknar befogenheter att lära ut rätt och fel.
Citera
2016-11-08, 22:17
Medlem
Det här är väl förstås hyresOrättsbarnen i Älvsjöområdet som
byggts ut rätt kraftigt - de är avundsjuka på villaägarna o dess
barn
Citera
2016-11-08, 22:21
Medlem
DreamTwisters avatar
Var framgår att det är "nysvenskar"? Jag vet att det är den generella utgångspunkten i många trådar men finns det någon källa? Området är inte något jag skulle gissat vore särskilt berikat.
Citera
2016-11-08, 22:36
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Var framgår att det är "nysvenskar"? Jag vet att det är den generella utgångspunkten i många trådar men finns det någon källa? Området är inte något jag skulle gissat vore särskilt berikat.
Besök området kring Älvsjö station efter mörkrets inbrott så ska du få se.
Citera
2016-11-08, 22:38
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Besök området kring Älvsjö station efter mörkrets inbrott så ska du få se.
Jag vet precis hur det är där, både på dagar och kvällar, men nu gällde det ett villaområde en bra bit därifrån. Hur vet de boende där namnen på patrasket som hänger runt torget i Älvsjö?
Citera
2016-11-08, 22:44
Medlem
Citat:

Håller med, kaozradarn går inte riktigt igång här. Jag kan ha fel men eftersom de drabbade verkar kunna namnge personer så verkar det vara helt vanliga skitungar...
Citera
2016-11-08, 22:45
Medlem
5549s avatar
Citat:
Jag vet precis hur det är där, både på dagar och kvällar, men nu gällde det ett villaområde en bra bit därifrån. Hur vet de boende där namnen på patrasket som hänger runt torget i Älvsjö?
Verkar även gälla områden nära stationen. Men min poäng var att älvsjö inte alls är "förskonat" från ungdomar med invandrarbakgrund. Anledningen till att dom vet vilka kidsen är kan vara att dom går i samma skola som många av barnen till dom drabbade familjerna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in