2016-11-08, 15:51
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
On the eve of the election, Trump announced that he’s received glowing, last-minute endorsements from the greatest sports figures on the planet (to New England voters, at least).

“Tom Brady, great guy, great guy. Great guy, great friend of mine — great, great champion. Unbelievable winner,” Trump told the crowd at a Monday night rally in Manchester, New Hampshire. “He called today and he said, ‘Donald, I support you, you’re my friend, and I voted for you.’”

During a Monday-morning radio interview, the quarterback said he hasn’t taken advantage of early voting in Massachusetts, but he does intend to cast a ballot. “No, I haven’t voted yet so I’m going to, uh — in the next, I don’t know if it’s today or tomorrow,” he said.

http://nymag.com/daily/intelligencer/2016/11/did-tom-brady-and-bill-belichick-really-endorse-trump.html

Fast det är ju klart, detta är ju MSM/Soros/NWO som skriver........

Ja, han sa fel på en hel bokstav, Tom Brady. Likafullt kommer han att rösta Trump, så ditt inlägg om desperation är ,.. tja, om du mår bra av det så

Men detta är verkligen att nitiskt granska varenda bokstav i allting som sagts ... så grattis, du har synat att bokstaven D valts fel.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gomen
Vilka kanaler bör man lyda ikväll?
Ge fan i äckliga svenska kanaler det vet jag säkert. Annars vill jag med ha tips om bästa kanalen.
Medlem
SalazarSlytherins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vodnic
I flera veckor nu har jag följt valet och diskuterat valet med vänner/vänner till dessa på ideella miljöpartist dagar och jag har inte hört någon som tror att Trump vinner valet. Det här är människor som älskar politik. Förstår inte att så många här tror att han har någon chans. Jag har då inte träffat någon som stöder honom. Hillary är en person som älskar människor och den här planeten. Trump älskar bara vita, men framför allt sig själv...

Miljöpartister har generellt sett rätt dålig koll på det mesta, enligt mina erfarenheter.

Att korrupta och mordlystna Clinton älskar människor är ett absurt påstående. Hon är farlig för världen. Det är visserligen även Trump, men inte alls i samma utsträckning.
Medlem
Svenska folket tror alltså att krigshotet ökar med Trump, men det är i själva verket häxan som är hotet. Det är inte bara det att hon skall jaga ut Ryssland från Syrien. Nu skall hon även svara på en eventuell rysk cyberattack med vapenmakt.

http://thehill.com/policy/cybersecurity/293970-clinton-treat-cyberattacks-like-any-other-attack

Detta är extremt farligt. Jag skulle redan våga påstå att Hillary Clinton kommer att bli den kanske farligaste presidenten som USA någonsin har haft.
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Det är väl uppenbart att hans twitter numer är modererat av hans stab. Kommer ju inga fylle-rant om porrfilmer mitt i natten längre

Nice try. Den enda alkoholisten är Hillary.

Trump är nykterist. Men bra försök
2016-11-08, 15:52
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Det båda sidor borde kunna hålla med om är kandidaternas för höga ålder. Något som borde ha debatterats mycket mer annat än nån enstaka editorial. Sitter de två mandat fullt ut så är de närmare 80. Förutsatt då att de inte dör under ämbetstiden vilket med tanke på deras ålder inte är omöjligt.
Bättre vore om kongressen enades om ett tillägg som förbjuder kandidater över, säg 65 att ställa upp.

Kolla på Obama, han var 47 när han valdes, en ung ålder att bli president, och nu 8 år senare ser han riktigt sliten och betydligt äldre ut. Presidentämbetet är ett stentufft jobb med mördande arbetstimmar och det är extremt viktigt att ha den både fysiska och mentala kapaciteten att härda ut och ändå kunna fatta rätt beslut.

Nja det är väl mer det omvända då att det i USA nu inte talas mycket om detta. Sanders var t.o.m. nu några år äldre. I USA kan du inte bli president eller vice om du inte är minst 35 år. De respekterar mer äldre där än nu då i bl.a Sverige när du oftast är politiskt körd om du fyllt 60..

Theodore Roosevelt var den yngsta någon 42 år när han tillträdde. Men medelåldern är en bit över 60 år.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Presidents_of_the_United_States_by_age
Senast redigerad av Zaedrews 2016-11-08 kl. 15:54.
2016-11-08, 15:52
Medlem
NygammalValss avatar
Nån som har senaste polls från Florida? Det senaste jag läste i tråden här var att Trump ledde ganska klart enligt ABC.
2016-11-08, 15:53
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
Haha, lögner, halvsanningar och att felcitera folk.

Det är iallafall något ni är bra på. Det ska ni ha cred för

Haha nej det var ingen felcitering, jag ville skicka till dig att den personen som ansåg att Hillary var ett helgon är helt ute och cyklar, men jag misslyckades.
Hillary är satan personifierad för mig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sture12347
Ge fan i äckliga svenska kanaler det vet jag säkert. Annars vill jag med ha tips om bästa kanalen.
Foxnews anses väl allmänt vara den mest "objektiva" då de är konservativa men samtidigt kallsinniga till Trump (mao. inget till övers för någon av kandidaterna). Jag tycker personligen att Fox varit avsevärt mer balanserade denna gång än de var med exempelvis George Bush, John McCain eller Mitt Romney.
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sture12347

Har fått tips om denna kanalen som absolut inte ska vara Pk, sen hur den är vet jag inte.

https://redice.tv/live
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenHorne
Du tror inte många som går på minimumlön hamnar där, såväl som folk som arbetat hela sitt liv för att se sina jobb outsourced till Asien? Det känns rätt så mycket som folk som tilltalas av Trump. Som för övrigt också påståtts nolltaxera, men det är en annan diskussion.

Nej det tror jag inte... Men nu var detta mer riktat mot påståendet om att Trumps supportrar var lågutbildade IQ befriade rednecks, när det visar sig vara tvärtom om man skall kolla på hur mycket folk tjänar.
2016-11-08, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Svenska folket tror alltså att krigshotet ökar med Trump, men det är i själva verket häxan som är hotet. Det är inte bara det att hon skall jaga ut Ryssland från Syrien. Nu skall hon även svara på en eventuell rysk cyberattack med vapenmakt.

http://thehill.com/policy/cybersecurity/293970-clinton-treat-cyberattacks-like-any-other-attack

Detta är extremt farligt. Jag skulle redan våga påstå att Hillary Clinton kommer att bli den kanske farligaste presidenten som USA någonsin har haft.

Trump sa fitta för 11 år sen, det är mycket viktigare än att Clinton startar ett nuke war med öst och dödar oss allihop. I Sverige kanske vi klarar oss undan en nuke, men radiationen med vinden kommer bli svår att fly undan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in