2016-11-08, 15:44
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol

Folket i Sverige är otroligt dåligt informerat och får en verklighetsbild som är helt förvrängd.

Det är så typiskt Sverige, folk håller på vaknar men alltför sakta... så folk sitter och lyssnar på MSM som blåljuger alla i ansiktet... Tyvärr är det verkligheten i Sverige...

Uppror borde det bli...
2016-11-08, 15:44
Medlem
Rätt intressant hur andra lander skulle rösta i valet. Stödet för Hillary är massivt utanför USA.

Till och med bland Sverigedemokraterna är det 50/50 om man ska tro denna länk.

http://www.economist.com/blogs/graphicdetail/2016/11/daily-chart-4?fsrc=scn/fb/te/bl/ed/howothercountrieswouldvoteintheamericanelection
2016-11-08, 15:45
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Den inte så lilla skillnaden är ju att i princip alla Trumps missgärningar hela tiden har legat uppe på bordet. Vi har hela tiden vetat att Trump är egocentrisk, lite osmidig och elak när ärligheten råkar vara elak, men det börjar bli väldigt uttjatat nu att påtala vilken horribel utstrålning han har.
Vad vad det mer. Skattefusk?
Sådant där som i princip alla kapitalister sysslar med alltså, och särskilt politiskt engagerade sådana.

Men han är lätt att relatera till. Han är inte stöpt i samma eufemismernas gjutform som politiker i regel är.
Han är själva essensen av en ohämmad amerikan med mycket pengar, så varför skulle han inte kunna representera USA?

Hillar är bara en liten böld på den cancersvulst som judeetablissemanget är.
Hon hade kunnat vara precis vem som helst, för hon är bara en marionett.

Det vi inte känner till om Trump kommer fram efter valet.
Förresten har FOX och Trump anhängare gjort ett riktigt bra jobb att svärta ner HRC.
Jag gillar inte uttrycket "judeetablissemanget". Utan tvekan finns det en Israel sionistisk påverkan på amerikanska politiker. Det är ohälsosamt och vissa argumenterar att Israel är vageln i ögat på arabvärlden och modern till Islamism terrorism. Fast det är lite mer komplicerat än att skylla på judendomen. Det finns nämligen ganska många judar som helst skulle vilja avveckla Israel.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vodnic
I flera veckor nu har jag följt valet och diskuterat valet med vänner/vänner till dessa på ideella miljöpartist dagar och jag har inte hört någon som tror att Trump vinner valet. Det här är människor som älskar politik. Förstår inte att så många här tror att han har någon chans. Jag har då inte träffat någon som stöder honom. Hillary är en person som älskar människor och den här planeten. Trump älskar bara vita, men framför allt sig själv...

Ni lever i ett önsketänk. Typ att håller ni för ögonen så kommer inget ont hämta er, tyvärr ser inte verkligheten så ut. De största instituten/sidor som sammanställer alla polls ger Trump ungefär 30% att vinna, och detta är alltså utan att räkna in eventuella bradley/monster-vote/silent-majority-teorier. Är personligen övertygad om att Trump vinner och la nyss ytterligare lite pengar på honom.

Att Hillary skulle älska folk är struntprat, hon älskar pengar och makt, inget annat. Till och med hennes egna staff har skrivit i mail om hur svårt hon har att connecta med vanligt folk eftersom hon är så känslokall.
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vodnic
I flera veckor nu har jag följt valet och diskuterat valet med vänner/vänner till dessa på ideella miljöpartist dagar och jag har inte hört någon som tror att Trump vinner valet. Det här är människor som älskar politik. Förstår inte att så många här tror att han har någon chans. Jag har då inte träffat någon som stöder honom. Hillary är en person som älskar människor och den här planeten. Trump älskar bara vita, men framför allt sig själv...

Let me get this straight ... du har diskuterat med likasinnade ... ochmiljöpartister ... i veckor ... och du har svårt att se att Hillary kan förlora ... ?
2016-11-08, 15:46
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenHorne
Tja, vilken inkomstkategori skulle de annars hamna i? Jag förstår att du vill påpeka att Trump inte bara attraherar WT, men ta det försiktigt om du inte vill göra honom till en miljonärskandidat av bara farten.

Eftersom vissa idioter i tråden påpekar att Trump endast tilltalar intelligensbefriat whitetrash slödder så var min fråga varför hans väljare tjänar mellan 35-75k+? och Häxans 0-35k? det är oftast WT och slödder som brukar gå på bidrag vilket vi ändå får anta att de personer som taxerar 0 gör knappast någon arbetarklass där inte.
2016-11-08, 15:47
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Nej, då har du missförstått det hela lille vän. Läs om, läs rätt.
Då får du gärna förklara hur du istället menade, för följande går faktiskt inte att läsa på något annat vis:
Citat:
Ursprungligen postat av volvosladd
Har fortfarande inte hört en Trump-anhängare i SVT:s valvaka.
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Nej, det är helt jävla otroligt. Hur partisk och ensidig får man bli?? Jag är så glad över att jag inte betalar licens till det där jävla kommunistföretaget. Dessvärre är TV4 i exakt samma liga.
Medlem
jesuijuliusceasars avatar
fy faen äcklig svenska media är i detta valet och även mot sd och andra mer vettigt tänkande än deras islamist daltande.

vet inte var man ska börja..i sionisternas msm finns inget om pedofilerna i häxans krets,valfusket med donna brazile (trump hade blivit diskad)..inget om hemska mr.Soros och hans fuskande maskiner samt miljarder usd i köpt röst hos killary(och mailjarder mångkulturen som dödar europas identitet=rapefugees welcome)....

så sjukt hela det korrupta, påhittade monetary system och dess FED ,wallstreet,bankers,big pharma etc står bakom med sina smutsiga fingrar i häxans kak burk ..vad tror ni dessa tjänar pengar på ?

lockheed martin och hela vapen industrin står med sina mutade pengar i kongress och i clinton familjen.

obummer ska vi inte ens tala om,ute och kampanjar mot trump i skattebetalda air force 1 ,farandes runt skitsnackandes med sin gorilla fru som kör med krokodil tårar hahaha så jävla uppenbart allt är.

jävla tv4 och svt så fort dom kan nämner dom att trump inte har tillgång till sin twitter...hahahah vem fan sa det..källa? han postar hela tiden själv..hillary har ett stort team som kör..hon ska dela nuke koderna med sin stab och hushållerska också!??!

hemska kärringhäxan vet inte ens hur man sköter en data eller en mail..allt man inte ska göra har hon gjort i 30 år..hennes fula aids gubbe har med all säkerhet gjort allt det dom säger han förlikade med en kvinna gav henne summan av cirka 850,000 usd att lägga ner våldtäkten

han har aids den jäveln hoppas de dör grym död dessa super-pradators....hon har parkinson eller allvarligare..aldrig har jag avskytt nått mer än korrupt msm korrupt system och dessa korrupta politiker..häxan nr 1.

kolla vad hon sa förut om svarta..den riktiga rassten hillary detta är ett riktigt uttalande bara googla..bra sång https://www.youtube.com/watch?v=2EIZSKkkCmA

hoppas trumpen vinner alla älskar en outsider som utmanar de fulaste fiskarna, hela hans rörelse är mångkultur,alla han företag,han är älskad av latinos,mexare,p.ricanos,kubaner,svarta etc etc

fan hos alla han har vänner ändå ner hos städerskan på trump städskrubb.

se denna feta filmen https://www.youtube.com/watch?v=pm8n9qVIK_8

Äckliga svenska media ljuger och säger att trumpen inte twittrar är ni sjuka i huvudet,klart han har sin egen mobil han är en don och en boss bossen sköter allt själv

Haha häxan kan inte ens gå själv ,inte in i en bil(handikap -bil) inte upp i ett plan,hon fäller inte ens in sitt eget paraply för hennes sjuka skadade häxfingar orkar inte ens det.hennes röst låter som en riktig blair witch,det skriker som en nagel på griffel tavlan i hjärnan på vanligt folk, däremot kan hon röva bort barn och ta emot pengar från islamisterna i saudi och qatar.

ps.killary rutten klinto är satan själv..jag är själv barn av invandrare från krig, vi röstar sd,trump och swexit fan jag hoppas på att få fira mot det smutsiga etb det korrupta det riggade och för oss i väst världen extremt förstörande system.https://www.youtube.com/watch?v=ucTQ2C5CFFQ lika a baws! 50 cent ,ice cube etc!!!!
Medlem
Fan va störd röstningen är i USA. Folk får gå och rösta på en vardag och stå i timmar för att få rösta. Och de måste ha registrerat sig i månader i förväg, annars får de inte rösta.
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bddt
Det vi inte känner till om Trump kommer fram efter valet.
Förresten har FOX och Trump anhängare gjort ett riktigt bra jobb att svärta ner HRC.
Jag gillar inte uttrycket "judeetablissemanget". Utan tvekan finns det en Israel sionistisk påverkan på amerikanska politiker. Det är ohälsosamt och vissa argumenterar att Israel är vageln i ögat på arabvärlden och modern till Islamism terrorism. Fast det är lite mer komplicerat än att skylla på judendomen. Det finns nämligen ganska många judar som helst skulle vilja avveckla Israel.
Ja så är det så klart, men det rullar så mycket smidigare över tungan/tangentbordet än att vara mer specifik med hur man definierar den ekonomiska förtryckareliten.
Dessutom blir det alldeles för övergripande att bara säga jude.
2016-11-08, 15:48
Medlem
Gomens avatar
Vilka kanaler bör man lyda ikväll?
2016-11-08, 15:48
Medlem
Arnoldt101s avatar
Trumps stöd är förmodligen större än vad vi ser i undersökningarna. Och detta har vi vänstern att tacka, med deras fina hat och våld.[/quote]

Så är det helt klart. Var därför jag var rätt övertygad om att SD skulle få åtminstone 11-12 % när alla opinionsföretag rapporterade 7-8 % i valet 2014. Folk vågar inte säga sin åsikt när de ringer upp en och frågar. Kan tänka mig att det på liknande sätt här

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in