2016-11-08, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Vad i helvete, dom sa PRECIS på SVT att Hillary Clinton och Donald Trump har lika mycket energi i slutspurten...

Vad i hela jävla snackar dom om....

Ja Trump som är ute på minst tre rallyn per dag och har varit det under hela sin kampanj har definitivt lika mycket energi som Hillary som har kanske en "fundraiser"/rally per vecka. Svt i ett nötskal, gör bort sig gång på gång.

Det finns bara en anledning att se svt och det är för att se deras miner/reaktion när de inser att Trump har vunnit.
2016-11-08, 15:41
Medlem
I flera veckor nu har jag följt valet och diskuterat valet med vänner/vänner till dessa på ideella miljöpartist dagar och jag har inte hört någon som tror att Trump vinner valet. Det här är människor som älskar politik. Förstår inte att så många här tror att han har någon chans. Jag har då inte träffat någon som stöder honom. Hillary är en person som älskar människor och den här planeten. Trump älskar bara vita, men framför allt sig själv...
Medlem
Det där med att Trump har tagits bort från sin Twitter har jag bara sett en källa till och det är New York Times. Troligtvis är det väl en sanning med modifikation, och Trump kan säkert Twittra men hans stab har rekommenderat att de gör det istället.
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det där var ju ett väldigt dåligt urval. Varför nämner du inte Jon Voight, James Caan och Ted Nugent istället? Jo, för att det inte gynnar din agenda. Äckel.

Vilka då? Jag får googla dem och återkomma när jag vet vilka de är. Just det ja, Jon är ju Angelinas far. Hon måste vara stolt.
2016-11-08, 15:42
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldt101
Tror personligen att det lutar svagt åt Hillary, det beror helt på om Donald lyckas få soffliggarna som är verkligt kritiska mot etablissemanget att gå o rösta eller inte. Oerhört spännande oavsett. Tror många kan få en chock imorgon

Glöm inte att bradley effekten:

Citat:
Bradley-effekten är ett fenomen som innebär att en opinionsundersökning överrapporterar politiskt korrekta svar.

Trumps stöd är förmodligen större än vad vi ser i undersökningarna. Och detta har vi vänstern att tacka, med deras fina hat och våld.
Medlem
BenHornes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Så arbetsklassen tjänar mellan 0-35k? intressant tanke där kan du utveckla den?

Tja, vilken inkomstkategori skulle de annars hamna i? Jag förstår att du vill påpeka att Trump inte bara attraherar WT, men ta det försiktigt om du inte vill göra honom till en miljonärskandidat av bara farten.

Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
Hans poäng var nog snarare att Clinton-anhängarna inte ska kasta sten i glashus och förolämpa sina egen väljarbas
Jo, det har ju varit ett återkommande problem för Clintonkampanjen, aldrig särskilt smart att alienera sig från någon röstgrupp.
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Men det du klagade på hade ju ingenting med objektivitet att göra; det som brydde var ju att det inte fanns någon ivrigt hejande Donald-klack på SVT

Nej, då har du missförstått det hela lille vän. Läs om, läs rätt.
2016-11-08, 15:43
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
Det gör det absolut. Elvanse, om du är nyfiken.
Uppiggande, får en fokuserad och känslomässigtstabilt. Fungerar klockrent.

Men tack för att du bara bekräftar gång på gång att din nivå är till och med lägre än folk med handikapp. Kan ju inte kännas speciellt bra för dig som så föraktar folk med ADHD.
Måste ju nästan kännas lite pinsamt?

Jag hade iallafall skämts om jag hade nedvärderat någon och dennes åsikt för att sedan behöva ta till förlämpningar för jag inte har något bättre att ta till.

God jul

Har också ADHD.

Att folk år 2016 fortfarande inte har förståelse för vilket helvete det kan innebära är rent ut sagt hemskt. Tur att vi har så progressiva rättvise kämpar från vänstern.
Medlem
Det stora mysteriet är, och det sträcker sig tillbaka till 80-talet, är varför demokraterna inte lyckats få fram en bättre kvinnlig presidentkandidat än HR Clinton? Eftersom alla vet att stabilitet och status quo är att föredra för världseliten, d v s inga revolutioner eller initiativ som "rocks the boat" så kan man undra varför de misslyckats med det under så lång tid, d v s sen feminism blev på modet. Clinton är så avskydd i stora delar delar av det amerikanska samhället att en första kvinnlig president kan komma att överskuggas av hur korrupt och kriminell hon, hennes make och hela deras foundation är. Sen finns det egentligen ingen seriös statsbildning som haft eller har en kvinnlig president. Stats- eller premiärminister OK kanske, men inte president. Det har ingenting med anti-feminism att göra, det bara är så. Det är mannens värld. För övrigt är ju feminism bara ett uttryck för att kvinnan ska göra en mans jobb, inte att hon faktiskt kan. Feministerna har tyvärr tappat sin egen tråd och det är väl därför ingen bättre kvinnlig kandidat kommit fram bland elitens marionetter.
Medlem
Podesta nr 35 är nu släppt:

https://wikileaks.org/podesta-emails/?q=&mfrom=&mto=&title=&notitle=&date_from=&date_to =&nofrom=&noto=&count=50&sort=6#searchresult

Blir detta den sista Podesta tro?
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vodnic
I flera veckor nu har jag följt valet och diskuterat valet med vänner/vänner till dessa på ideella miljöpartist dagar och jag har inte hört någon som tror att Trump vinner valet. Det här är människor som älskar politik. Förstår inte att så många här tror att han har någon chans. Jag har då inte träffat någon som stöder honom. Hillary är en person som älskar människor och den här planeten. Trump älskar bara vita, men framför allt sig själv...

Hade du frågat miljöpartister hade inte SD kommit in i riksdagen 2010 och sedan hade dom åkt 2014.

Miljöpartister lever på sina egna önskedrömmar (vilket är bevisat bara genom deras politik) så att använda dessa som källor för politiskinformation är mest skrattretande.
2016-11-08, 15:44
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vodnic

Sååå.... Slutsatsen vi kan dra av ditt inlägg är alltså att om man är miljöpartist och älskar politik, ja då vet man valutgången på förhand helt enkelt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in