2016-11-08, 15:20
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbyRob44
- Att Trump är en narcissist är nog ingen hemlighet. Däremot känner jag inte igen dom andra sakerna du anger. Tycker dom stämmer in bättre på Hillary Clinton. Speciellt det om att vara över lagen. Om du missat det (eftersom mainstream media döljer det) har Hillary tillsammans med Bill i över 30 år fram till idag varit inblandade i åtskilliga suspekta aktiviteter.

- Det verkar som att sanningen börjat sippra fram mer och mer, men nog inte tillräckligt mycket hittills för att påverka hennes kärnväljare i dagens val som hålls i mörkret med hjälp av media.
Varför tror du på propagandan. Det finns så mycket mer skit om Trump jämfört med Hillary.
Ingen idé att snacka för Trump kommer aldrig få styra fullt ut. Tillräckligt många Republikaner kommer se till att han inte får nåt att bestämma oavsett utgång av valet.

DT kommer plockas isär i smådelar efter valet. Massor av stämningar och skandaler kommer jaga honom. Bra!
2016-11-08, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerTotenkopf
Det är de som röstar på Hillary som inte hunnit "fatta" än.
Men till skillnad från tyskarna så har Hillary-anhängarna ingen ursäkt. De kan inte komma i efterhand och säga att "vi visste inte att Trollpackan var ond". Informationen har funnits därute länge och ingen med två hjärnceller kan ha missat åtminstone någon Hillary-kritisk artikel.

Läget just nu enl svt.se:

Hillary: 203
Trump: 164
Av totalt 538 elektorer

http://pejl.svt.se/usa-valet-infor/

Go go, blås i Trumpeten nu för f---n, alla jänkare!
2016-11-08, 15:21
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvosladd
Har fortfarande inte hört en Trump-anhängare i SVT:s valvaka.

Nej, det är helt jävla otroligt. Hur partisk och ensidig får man bli?? Jag är så glad över att jag inte betalar licens till det där jävla kommunistföretaget. Dessvärre är TV4 i exakt samma liga.
Medlem
Citat:
För att de enda som vågar ge sig till känna är SD-are, och tar SVT in sådana så kommer det att bli publikstorm nästa dag, för att SVT "gullar" med SD-are. Möjligen borde man kunna ta in Jimmy Baker (M) som är den enda svenska "mainstream" politikern jag känner till som officiellt stödjer Trump.
Medlem
arbetets avatar
FYI:

Hillary har precis nu lagt sin röst!
2016-11-08, 15:22
Medlem
Citat:
Nu visade de några faktiskt.

Förvisso hade de så klart valt ut några riktiga tokskallar.
2016-11-08, 15:22
Avstängd
PK-befriads avatar
Citat:
Vita verkar reda vara I minoritet I USA. Det såg man inte komma för några decennier sedan.

http://www.theatlantic.com/video/index/504065/america-post-christianity/?utm_source=atlfb
I alla fall bland de nyfödda. Den där videon är inte direkt felaktig men den verkar inte vara gjord av någon som bryr sig om vita. Jag tycker det är vidrigt hur vissa diskuterar den frågan som om det skulle vara en normal utveckling när det i själva verket är resultatet av en i högsta grad medveten demografisk och psykologisk krigföring. De vita amerikanerna är utsatta för ett brott (liksom vi är) och de borde vara arga. De är de också av allt att döma. Idag har de chans att visa vad de tycker om sina förtryckare så det är bara att hoppas att de lägger en röst på Trump för att visa det.
Senast redigerad av PK-befriad 2016-11-08 kl. 15:31.
2016-11-08, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
FYI:

Hillary har precis nu lagt sin röst!
Okej ,det rör sig. Vet vi vem hon röstade på?
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
För att de enda som vågar ge sig till känna är SD-are, och tar SVT in sådana så kommer det att bli publikstorm nästa dag, för att SVT "gullar" med SD-are. Möjligen borde man kunna ta in Jimmy Baker (M) som är den enda svenska "mainstream" politikern jag känner till som officiellt stödjer Trump.

Intressant. Finns det många SD-are i USA?
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bddt
Hoppsan, ADHD var känsligt för dig.
DT ger 4 ggr pengarna, HRC endast 0,25%

Lägger ner detta tjafs med störda typer nu... God Jul plutten
1,25 tror jag du menar.

Eller är oddsen så dåliga?
2016-11-08, 15:24
Medlem
AussieRedMans avatar
Riktigt risigt väder i USA vilken borde gynna Hillary. Många rednecks o wt o lowlife som inte ger sig ut o traskar eller tar bussen i det vädret.
2016-11-08, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tror inte Trump vinner, men han har i alla fall satt djupa spår i amerikaners medvetande. Folk har blivit mycket mer medvetna om hur korrupt det nuvarande systemet är och han har visat att man inte måste följa strömmen. Att man faktiskt kan utmana och vara helt annorlunda. Jag tror inte amerikansk politik kommer att vara sig lik efter detta och jag tror att Hillary har en ganska tuff mandatperiod framför sig. Hon kommer att få tampas med motsträviga senatorer och civil olydnad. Många Amerikaner kommer att bli väldigt besvikna när de ser framför sig 4 år med Obama extra allt.

Jag hoppas hon tar sitt förnuft till fånga i Syrien till exempel. Om hon tror att hon kan skrämma Putin till underkastelse så tror hon fel och det kan bli farligt.

Sedan har vi hennes hälsa som inte verkar var den allra bästa. Skulle hon tvingas avgå av hälsoskäl väntar Tim Kaine.

Trump kanske inte tar en förlust så hårt egentligen. Det kan vara skönt att slippa Vita Huset, han har andra hus som är finare och pengar har han så det räcker. Han har väldigt mycket annat att pyssla med och han ville nog mera väcka amerikanerna ur törnrosasömnen.

Oavsett utgång har Trump och de stämningar han har väckt gett nerv åt politiken igen. Den har börjat handla om verkliga saker. Vi har dels antietablissemangstänkandet och motståndet mot korruptionen och etablissemangets maktfullkomlighet, dels - än viktigare - har vita börjat identifiera sig själva som en tydlig etnisk grupp med egna etniska intressen. Det senare kommer bara att tillta i styrka. Trump är bara början.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in