2016-11-08, 15:15
Medlem
RobbyRob44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bddt
Ser du inte narcissismen, kontrollfreaket, "jag är ovanför lagen" attityden?
Ser du verkligen inte dragen av totalitör ledare i Trump. Idioten dyrkar tom diktatorn Putin?

- Att Trump är en narcissist är nog ingen hemlighet. Däremot känner jag inte igen dom andra sakerna du anger. Tycker dom stämmer in bättre på Hillary Clinton. Speciellt det om att vara över lagen. Om du missat det (eftersom mainstream media döljer det) har Hillary tillsammans med Bill i över 30 år fram till idag varit inblandade i åtskilliga suspekta aktiviteter.

- Det verkar som att sanningen börjat sippra fram mer och mer, men nog inte tillräckligt mycket hittills för att påverka hennes kärnväljare i dagens val som hålls i mörkret med hjälp av media.
2016-11-08, 15:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvosladd
Enligt Marcus Oskarsson vräker regnet ner I flera viktiga delstater vilket tydligen är negativt för Clinton.

Jo men inte så många studier som nu faktiskt gjorts. En enda för USA som det verkar

Citat:
A political science study verified the old American adage that Republicans should pray for a soggy Election Day. Researchers found that for every inch of rain above the average for the day, the Republican presidential candidate received roughly an extra 2.5% of the vote.

Hansford said he doesn't know of any studies conducted since 2007 in the U.S., but several in the past five years in other countries, such as Spain, Germany and the Netherlands, found a similar effect of precipitation helping right-leaning candidates. Only one country, Sweden, did not find a similar weather effect on elections, Hansford said.
http://www.usatoday.com/story/weather/2016/11/06/election-day-rain-voter-turnout-trump-clinton/92883550/
2016-11-08, 15:16
Medlem
GhostsOfOnyxs avatar
Citat:
Ok, såg det sen att det var "kristna vita". Men men, om Hillary vinner lär ju knappast trenden vända om an sager så.

Verkar ju för övrigt vara lite samma utveckling som i Sverige och västeuropa att vita minskar.
Mycket riktigt, förstår du nu varför det här valet ses som det största slaget i kampen om det vita väst?
2016-11-08, 15:17
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
När du refererar det så låter det ju inte direkt som en faktor med liten betydelse, en sak halvt i marginalen...
Jo, jag förstår det. I andra delen av mitt inlägg ville jag lyfta fram aspekten att Marcus kanske är en Trump-supporter, inte att vädret kommer att avgöra valet. Ber om ursäkt för det.
2016-11-08, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tror inte Trump vinner, men han har i alla fall satt djupa spår i amerikaners medvetande. Folk har blivit mycket mer medvetna om hur korrupt det nuvarande systemet är och han har visat att man inte måste följa strömmen. Att man faktiskt kan utmana och vara helt annorlunda. Jag tror inte amerikansk politik kommer att vara sig lik efter detta och jag tror att Hillary har en ganska tuff mandatperiod framför sig. Hon kommer att få tampas med motsträviga senatorer och civil olydnad. Många Amerikaner kommer att bli väldigt besvikna när de ser framför sig 4 år med Obama extra allt.

Jag hoppas hon tar sitt förnuft till fånga i Syrien till exempel. Om hon tror att hon kan skrämma Putin till underkastelse så tror hon fel och det kan bli farligt.

Sedan har vi hennes hälsa som inte verkar var den allra bästa. Skulle hon tvingas avgå av hälsoskäl väntar Tim Kaine.

Trump kanske inte tar en förlust så hårt egentligen. Det kan vara skönt att slippa Vita Huset, han har andra hus som är finare och pengar har han så det räcker. Han har väldigt mycket annat att pyssla med och han ville nog mera väcka amerikanerna ur törnrosasömnen.

Jag är betydligt mer rädd för Hillary än Trump. Som du säger kan hon mycket väl tro att hon kan sätta Putin på plats. Att hon kan dra in USA i krig har hon visat flera gånger. Då mot makter som inte har muskler att försvara sig mot stora USA. Ryssland är en helt annan sak. Anledningen att det ser ut som det gör idag i mellanöstern och nordafrika beror mycket på Obama och Hillary. Ändå fick mannen fredspris.
2016-11-08, 15:18
Medlem
Har fortfarande inte hört en Trump-anhängare i SVT:s valvaka.
2016-11-08, 15:19
Avstängd
Citat:
Ok, såg det sen att det var "kristna vita". Men men, om Hillary vinner lär ju knappast trenden vända om an sager så.

Verkar ju för övrigt vara lite samma utveckling som i Sverige och västeuropa att vita minskar.

"Whites" i USA-kontext betyder dessutom oftast att hispanics räknas bort, dvs alla med någon slags släktkoppling till Latinamerika, helt oavsett hudfärg (undantaget de som har nordeuropiska förfäder som mellanlandade i typ Argentina under någon generation och sedan flyttade vidare till USA)
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Om inte Florida blir klart tidigare för då behöver ingen vara uppe till 05.00. Vinner Hillary Florida är det över för Trump.
Skulle Trump ta Florida är det inte över för Clinton. Så Florida upp och hoppa och rösta.

Precis.

Är det möjligt för Donald Trump att köra förbi Clinton i sista stund och ta plats i Vita Huset? Enligt CNN finns det sex olika möjliga scenarion.

1. Trump lyckas göra en Mitt Romney 2012 och vända de delstater som röstade på Obama i senaste valet: Florida, Ohio, Iowa, Nevada och New Hampshire. Men det räcker inte. För att få 270 elektorer måste han även plocka några i Nebraska och Maine, stater som inte går efter principen ”winner takes all”.

2. Han tar hem Wisconsin, Michigan och Pennsylvania. Detta är tre delstater där det ser mörkt ut för Trump i mätningar. Men lyckas han svänga dessa behöver han bara ta Florida och Ohio, och kan släppa Nevada eller New Hampshire.

3. Clinton förlorar väljare till Libertarianen Gary Johnson i Nevada, New Hampshire och Colorado. Tappar hon för många röster där kan Trump ha en reell chans.

4. Enligt CNN visar mätningar av antalet som förtidsröstar att färre svarta väljare (som lutar demkoratiskt) har gått till valurnorna i North Carolina, Florida och Georgia. Det skulle kunna bli fördel Trump, och även i Michigan kommer många av Demokraternas röster från afroamerikaner. Om de stannar hemma kan Trump alltså ha en chans.

5. Latinoväljare är ett annat trumfkort för den republikanske kandidaten. Om inte de latinamerikanska väljarna sluter upp bakom Hillary Clinton kan Trump ha möjlighet att plocka elektorerna i Arizona, Florida, Nevada, Colorado och New Mexico.

6.Om han lyckas att svänga inte bara ett distrikt i Maine utan hela delstaten – och New Hampshire, skulle han överraska genom att plocka röster bland väljare i den urbana medelklassen. Och tar han även hem Philadelphia, så har han plötsligt sju elektorer fler än vad som behövs för en biljett till Vita Huset.
Medlem
BenHornes avatar
Kraftigt regnoväder i Ohio, Michigan och Wisconsin - kommer tveklöst ge en fördel till Trump.

Citat:
Ursprungligen postat av Izna
IQ befriade anus. Vad har adhd med det att göra?
Donald Trump tar hem det ändå! 😀
Välsvarvad och mogen retorik på FB som vanligt.
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jo, jag förstår det. I andra delen av mitt inlägg ville jag lyfta fram aspekten att Marcus kanske är en Trump-supporter, inte att vädret kommer att avgöra valet.

Han kanske inte är ett fan av endera eller så är han nu journalist då av en annan skola än resten av svenska sådana som nu bara för fram en sida av varje mynt. Nu att dra upp allt som då talar för Hillary och sedan bara snacka skit om Trump.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhostsOfOnyx
Mycket riktigt, förstår du nu varför det här valet ses som det största slaget i kampen om det vita väst?
Jo, man börjar ju inse det nu.
2016-11-08, 15:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jo, jag förstår det. I andra delen av mitt inlägg ville jag lyfta fram aspekten att Marcus kanske är en Trump-supporter, inte att vädret kommer att avgöra valet. Ber om ursäkt för det.

Okay, point taken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in