2016-11-08, 14:57
Medlem
bär_min_gitarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Ingen aning. Hon sa någonting om att Washington DC måste rösta på Hillary Clinton.
Det hon menade var att de i Washington enbart röstar i själva presidentvalet. De kan inte rösta på senatorer och så vidare, om jag förstod det rätt.

Hon fick det däremot att låta som att alla som stod i kön skulle rösta på Hillary. Kan inte förvänta sig högre nivå från SVT.
2016-11-08, 14:57
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Marcus Oscarsson ,. so du citerade, spekulerade om valdeltagandet och att Trumps väljare tydligen var mer djärva och vågade ge sig ut i dåligt väder. Eller var det sista din egen tolkning? Om det är livsfarligt att röra sig utomhus kan man ju *tänka* sig att det skulle påverka valdeltagandet, men det gjorde det tydligen inte i NY och NJ 2012, trots att en rejäl orkan drog fram där (och över hela östkusten) över valet.

Alltså, många här verkar inte kunna greppa ett resonemang som innehåller mer än ett led. Utom när det är deras egna resonemang...
Precis, det påverkade inte slutresultatet eftersom det inte är en swing state. Marcus poäng var att vädret bara har en liten påverkan.

Om du ser på wiki så var de färre som röstade på Obama 2012 än 2008, om det har att göra med orkanen eller inte låter jag vara osagt.
2016-11-08, 14:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scorzenyno1
Tittade på tv 4 nyss (deras valvaka), direktsändning från vallokalen där Hillary röstade med maken Bill. När hon lämnade vallokalen var det rejält svajigt och Bill försökte med olika grepp stötta upp frun, bla skulle de ner från en trottoarkant och sedan upp igen på andra sidan gatan vilket såg väldigt vådligt ut men Bill tog ett rejält grepp på frun så det löste sig.
Hillarys hälsa kom i fokus när jag såg detta, hon har helt klart hälsoproblem, exakt vilka är dock svårt att sia om.

Trumo borde nog få ut dessa bilder snarast. Är det en sak som nu betyder mycket i amerikanska val är att det visa styrka och att nu inte ens kunna gå ordentligt när hon ska rösta på sig själv ger inte bra vibbar hur hon ska klara de kommande fyra åren...
Medlem
bludderbladders avatar
ABC lägger till CO och NV till stater som visar +10% electionday voters till Trump.
Även fina siffror i MI
Landslide
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Jag tror också att Trump-anhängare är mer beslutsamma att gå och rösta. Det samma skulle det kunna ha varit med Hillary, men i och med alla "Go and vote!!!"-kampanjer från Obama, kändis-USA m.fl., där man tänker att obeslutsamma väljare är mer likely att välja Hillary, så kanske många tänker idag när det väl är dags att ... "Mjä...".

En Trump-anhängare skulle aldrig backa för dåligt väder.

Du har rätt i att en trump-anhängare inte skulle backa för dåligt väder, tror inte för något egentligen.

Detta val blir historiskt, inte bara för dessa två nötter till kandidater utan att det verkar vara "folket mot myndigheterna", nu är det verkligen på sin spets...

Vinner hillary är WW3 eller inbördeskriget här, så ser jag det... oroligt
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Hålla käften? Absolut inte. Den som är osympatisk är Trump som cyniskt försöka lura folk på landsbygden att det blir guld och gröna skogar bara man röstar på honom.

Blanda inte bort korten. Du uttalade dig nedsättande om folk bosatta i hålor, en variant av den klassiska rasismen mot vit arbetarklass som hillbillies och rednecks, eller deplorables som er kära häxa kallar dem. Du viftar lydigt på svansen.
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalazarSlytherin
Du bör också ta i beaktande hur otroligt roligt det kommer vara att följa t.ex. CNN (som jag har tänkt göra) om Trump vinner. För att inte tala om Aftonbladet. Indignationen kommer vara total.

Om man kisar när man ser Aftonbladets valvaka så ser de nog ut som Nord Koreaner. Retoriken, analyserna och jävigheten matchar ju redan nämnda diktatur.
Medlem
RingRing2014s avatar
Fascisten vs Ragatan, nu smäller det!!!

Hillary: En hökig präktig besserwisser med intelligens, järnvilja och lite halvdåligt omdöme (röstade för irakkriget). Dock är hon ingen "loose canon" och verkar inte ha några större problem med impulskontrollen. Lite av en ragata kanske, men samtidigt rutinerad och kompetent. Kommer att gå i Obamas fotspår och känns inte nytänkande utan mer som en tråkig proffspolitiker a la Carl Bildt eller Ebba Bush Thor, nåja, lite mer karisma än Carl har hon väl iofs. Kan bli den första kvinnliga presidenten i USA någonsin.

Trump: En dryg översittare med en mognadsgrad motsvarande högstadieålder. Typisk grabb som betraktats som jobbig och oskön men som ändå är med på ett hörn i sociala sammanhang på grund av sin galenskap och impulsiva munläder, han trycker sig in i sociala sammanhang med pengar och makt i ryggen. En kille som tar initiativ och bryter gränser men som de flesta ogillar för sin självupptagenhet och ganska slemmiga och narcissistiska känsloliv. Han bryter mot PK-normer och talar klarspråk och säger det många tänker om t ex muslimer, det ger vind i seglen. Han har mycket bra förmåga att ingjuta hopp om ett nytt fantastisk USA, så som det en gång var. "Make America great again" är en fantastisk och slagkraftig slogan. Dokumenterad diplomatisk förmåga = noll. Dokumenterad statsmannamässighet = noll.

The Donald är för extrem för sitt eget bästa. En blandning av Charlie Sheen, Bill OReilly (Fox News), Johan Stael von Holstein, Tito beltran, Kent Ekeroth och Ian Wachtmeister är ingen superbrygd enligt mig, det känner folk som ska rösta.

Hillary vinner i USA 2016
SD vinner i Sverige 2018
Senast redigerad av RingRing2014 2016-11-08 kl. 15:03.
2016-11-08, 15:00
Medlem
Zaedrewss avatar
Kommer förövrigt bli en sen natt eller en tidig en. Tidig då om nu det visar sig stämma med opinionsundersökningar. Lär visa sig väldigt tidigt i så fall. Sen om nu dessa visat fel och Trump nu faktiskt ser ut att vinna.
2016-11-08, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
De två kombatanterna i ringen:

Hillary: En hökig präktig besserwisser med intelligens, järnvilja och lite halvdåligt omdöme (röstade för irakkriget). Dock är hon ingen "loose canon" och verkar inte ha några större problem med impulskontrollen. Lite av en ragata kanske, men samtidigt rutinerad och kompetent. Kommer att gå i Obamas fotspår och känns inte nytänkande utan mer som en tråkig proffspolitiker a la Carl Bildt eller Ebba Bush Thor, nåja, lite mer karisma än Carl har hon väl iofs. Kan bli den första kvinnliga presidenten i USA någonsin.

Trump: En dryg översittare med en mognadsgrad motsvarande högstadieålder. Typisk grabb som betraktats som jobbig och oskön men som ändå är med på ett hörn i sociala sammanhang på grund av sin galenskap och impulsiva munläder, han trycker sig in i sociala sammanhang med pengar och makt i ryggen. En kille som tar initiativ och bryter gränser men som de flesta ogillar för sin självupptagenhet och ganska slemmiga och narcissistiska känsloliv. Han bryter mot PK-normer och talar klarspråk och säger det många tänker om t ex muslimer, det ger vind i seglen. Han har mycket bra förmåga att ingjuta hopp om ett nytt fantastisk USA, så som det en gång var. "Make America great again" är en fantastisk och slagkraftig slogan. Dokumenterad diplomatisk förmåga = noll. Dokumenterad statsmannamässighet = noll.

The Donald är för extrem för sitt eget bästa. En blandning av Charlie Sheen, Bill OReilly (Fox News), Johan Stael von Holstein, Tito beltran, Kent Ekeroth och Ian Wachtmeister är ingen superbrygd enligt mig, det känner folk som ska rösta.

Hillary vinner i USA 2016
SD vinner i Sverige 2018

Håller med dig, förutom att jag tror inte SD vinner 2018, men det är OT.

Bra beskrivning av framförallt Hillary.
2016-11-08, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Precis, det påverkade inte slutresultatet eftersom det inte är en swing state. Marcus poäng var att vädret bara har en liten påverkan.

Om du ser på wiki så var de färre som röstade på Obama 2012 än 2008, om det har att göra med orkanen eller inte låter jag vara osagt.

Okej, då var det tydligen din tolkning att demokraternas väljare är skrämda små fegisar som inte vågar eller orkar ge sig ut i litet regn och rusk. Som jag trodde.

NY och NJ är inga swing states, stämmer - men om vi rent hypotetiskt antar att en fjärdedel av de som röstade för Obama där 2012 hade stannat hemma så hade det ev. kunnat tippa dem till Romneys förmån, och det i sin tur hade betytt en del för slutresultatet nationellt.
2016-11-08, 15:03
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Kommer förövrigt bli en sen natt eller en tidig en. Tidig då om nu det visar sig stämma med opinionsundersökningar. Lär visa sig väldigt tidigt i så fall. Sen om nu dessa visat fel och Trump nu faktiskt ser ut att vinna.

Det lär bli en sen natt. Ytterst jämnt. Jag tippar att resultatet tidigast är klart vid 05-tiden.

http://www.realclearpolitics.com/epolls/latest_polls/elections/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in