2016-11-08, 14:51
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Så om alla människor har samma värde, innebär det att din morsa behövt stå och fundera på om hon skulle tvingas välja mellan att Trump skulle dö eller du?

Att människor har samma värde är bara en vänsterklyscha som rapats upp så många gånger att ingen stannat upp och reflekterat över innehållet.

Det märks att inte ens vänstertomtarna tror på allas lika värde™.
Dom nedvärderar ju konstant folk utan högskoleutbildning, folk som tjänar mindre pengar, sjukskrivna m.fl.

Det roliga är att det är dessa personer som vänstern nu pissar på en gång var folket dom skyddade.
Det ännu mer komiska är att dom nu försvarar systemet och eliten som dom en gång avskydde.

Snacka om att hela rörelsen har blivit infiltrerad och mycket effektivt omvänd.

Ett klockrent exempel är Göteborgskravallerna. Makterna dom då protesterade är exakt samma makt dom idag försvarar med exakt samma medel som användes då
2016-11-08, 14:52
Medlem
DerTotenkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bddt
Det tog lång tid för tyskarna också - några vägrade att fatta överhuvudtaget.
Det är de som röstar på Hillary som inte hunnit "fatta" än.
2016-11-08, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Blir det mer guld och gröna skogar med Hillary menar du?

Det tror jag knappast. Har hon påstått det?
2016-11-08, 14:53
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Det kan du inte veta så sluta snacka skit.

Vi kan inte veta mycket mer än vad som sägs och hörs... Trump har vid VARJE rally konstaterat att man ska PERSONLIGEN gå till polling stations och lämna in blanketten i Trump's låda.

JUST FÖR ATT HAN VET ATT HELA SKITEN ÄR RIGGED... detta har hans sagt vid varje tal... så jaa, om man är en trump anhängare kan jag tänka mig att MÅNGA går dit på valdagen PERSONLIGEN för att leverera sin röst...

Så han snackar inte skit...
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Hur länge får du stanna uppe på kvällarna?

Jag är egenföretagare så jag får stanna uppe hur länge som helst.

Jag kommer följa valet till tidig morgon och kampanja för att Trump vinner.
Senast redigerad av JustZlatan 2016-11-08 kl. 14:55.
Medlem
scorzenyno1s avatar
Tittade på tv 4 nyss (deras valvaka), direktsändning från vallokalen där Hillary röstade med maken Bill. När hon lämnade vallokalen var det rejält svajigt och Bill försökte med olika grepp stötta upp frun, bla skulle de ner från en trottoarkant och sedan upp igen på andra sidan gatan vilket såg väldigt vådligt ut men Bill tog ett rejält grepp på frun så det löste sig.
Hillarys hälsa kom i fokus när jag såg detta, hon har helt klart hälsoproblem, exakt vilka är dock svårt att sia om.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindanzaren
Jag tror det kan vara givande att se detta val som det senaste slaget mot den vänsterliberala hegemonin som dominerat västvärlden sedan 60-talet. Därför är Bonnier och svensk MSM som galna.

Vänsterliberalismen sågs kanske som något "fräscht" efter andra världskriget och mognade under 90-talet, blev övermoget på 2000-talet och ligger nu och ruttnar på 2010-talet med resultatet att gamla fina nationer och kulturer fräts sönder inifrån.

Det här valet handlar om Change. Det är därför så många känner ordentlig ångest och oerhört hopp. Obama fick chansen men kunde inte leverera. Nu får en mer hårdför och tuff herre chansen.

Så Change är att återgå till de ideologier som härskade innan 1960-talet.

Som en tysk skrev på Facebook: "Been there, done that."
2016-11-08, 14:54
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Det kan du inte veta så sluta snacka skit.

Och du kan inte veta att det inte är så.

Däremot så sätter jag större tilltro att Trumps-anhängare (som litar på honom till 100% och systemet 0%) kommer ta till sig hans uppmaning och göra som han säger.

Du måste inse att alla anhängare till Trump har inget förtroende alls för systemet.
Så varför skulle dom då spela efter etablissmangets uppmaningar och ignorera den man dom litar på till 100%?

Finns ingen logik i att det inte kommer bli så. Däremot finns det falska förhoppningar från motståndarna att det inte kommer bli så, för det gynnar inte dom för fem öre.

Så med hjälp av logik backar jag mitt påstående.

Vad har du att backa upp ditt påstående med? Att CNN sa att det inte är så?
2016-11-08, 14:55
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Vi kan inte veta mycket mer än vad som sägs och hörs... Trump har vid VARJE rally konstaterat att man ska PERSONLIGEN gå till polling stations och lämna in blanketten i Trump's låda.

JUST FÖR ATT HAN VET ATT HELA SKITEN ÄR RIGGED... detta har hans sagt vid varje tal... så jaa, om man är en trump anhängare kan jag tänka mig att MÅNGA går dit på valdagen PERSONLIGEN för att leverera sin röst...

Så han snackar inte skit...

Jag tror också att Trump-anhängare är mer beslutsamma att gå och rösta. Det samma skulle det kunna ha varit med Hillary, men i och med alla "Go and vote!!!"-kampanjer från Obama, kändis-USA m.fl., där man tänker att obeslutsamma väljare är mer likely att välja Hillary, så kanske många tänker idag när det väl är dags att ... "Mjä...".

En Trump-anhängare skulle aldrig backa för dåligt väder.
2016-11-08, 14:55
Medlem
Hoppas Trump vinner.

Att folk ens röstar på Killery är ett mysterium för mig, men folk vill väl följa strömmen.
2016-11-08, 14:56
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scorzenyno1
Tittade på tv 4 nyss (deras valvaka), direktsändning från vallokalen där Hillary röstade med maken Bill. När hon lämnade vallokalen var det rejält svajigt och Bill försökte med olika grepp stötta upp frun, bla skulle de ner från en trottoarkant och sedan upp igen på andra sidan gatan vilket såg väldigt vådligt ut men Bill tog ett rejält grepp på frun så det löste sig.
Hillarys hälsa kom i fokus när jag såg detta, hon har helt klart hälsoproblem, exakt vilka är dock svårt att sia om.
Det postades en tweet tidigare som visade Hillary vingla av ett flygplan. Hon har tydligen rejäla problem med motoriken i benen av någon anledning. Svårt att få benen att lyda helt enkelt.

Oroväckande!
2016-11-08, 14:56
Medlem
SalazarSlytherins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
För sådana som dig så är nog CNN med sina skarpa analyser och ärligt samplade polls det bästa stället.

Vill du istället ha något liknande fast på svenska kan jag rekommendera SVT.

Tror inte TV4 är tillräckligt vinklat för din smak.

Du bör också ta i beaktande hur otroligt roligt det kommer vara att följa t.ex. CNN (som jag har tänkt göra) om Trump vinner. För att inte tala om Aftonbladet. Indignationen kommer vara total.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in