2016-11-07, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Jag kan nästan förstå polisen , man måste bli så ruskigt frustrerad när det springer runt slödder på gatan och slåss och man vet man max kan fälla en bråkdel, och då blir det typ samhällstjänst ,man måste känna sig oerhört meningslös i sin arbetsuppgift.
Är ju inte lönt man är på jobbet typ, gör väl knappt skillnad,jag menar hur många åker dit för brott egentligen? överlag.

Typ sammhälstjänst?

Kan försäkra dig om att det är få företeelser som resulterar lika lätt i fängelsedommar som fotbollsvåld.

Kruxet för polis är att det ofta rör sig om många inblandade och därför kan vara svårt att gripa och lagföra misstänkta.

Men fastnar du på film kan du med stor sannolikhet räkna med några månader.
Senast redigerad av crewcutcrew 2016-11-07 kl. 16:01.
Citera
2016-11-07, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 903456
Det verkar vara splittrat hos er och i alla fall härifrån Gbg hade vi gärna sett en bättre organisation dvs en firma från Malmö av Malmöiter. Sen om du går igång på mina påståenden så får det stå för dig danskjävel

Det har Stockholm önskat sen 90-talet... Malmö är ett mysterium på den fronten
Citera
2016-11-07, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
Var i mitt inlägg "gråter" jag? Vilken lek talar du om?

Mannen i filmen begår inget brottsligt till synes, han och alla andra försöker dock springa från polisen. Inte så konstigt kanske då man blir slagen med batong när man ligger ner ifall de får tag på en.

Och hur vet du att han inte varit med på rusningar osv innan? Klart han ska åka på lite däng då, det tillhör. Sluta lipa och återgå till det tråden är till för.
Citera
2016-11-07, 19:17
Medlem
Dr.Katis avatar
Man kan säga mycket om Bajen, men humor finns det i alla fall gott om!
https://www.facebook.com/Original.Ultra.Style/videos/10153942564446611/
Citera
2016-11-07, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Och hur vet du att han inte varit med på rusningar osv innan? Klart han ska åka på lite däng då, det tillhör. Sluta lipa och återgå till det tråden är till för.

Och hur vet du att han har varit det?
Citera
2016-11-07, 21:41
Medlem
903456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crewcutcrew
Typ sammhälstjänst?

Kan försäkra dig om att det är få företeelser som resulterar lika lätt i fängelsedommar som fotbollsvåld.

Kruxet för polis är att det ofta rör sig om många inblandade och därför kan vara svårt att gripa och lagföra misstänkta.

Men fastnar du på film kan du med stor sannolikhet räkna med några månader.

.. nja hur tänker du? menar du om man döms för våld m tjänsteman eller skadegörelse eller misshandel ?
jag har gripits i samband med som det heter "oroligheter i samband med fotbollsmatch" och åtalats för misshandel våld m tj.man mm mm men enda gången jag fick fängelsepåföljd var när vi fritog en gripen och då åkte jag på 3 mån för vi var lite hårdhänta och otrevliga mot polisen.

håller med ett tidigare inlägg ; man ger och man tar,
det finns gott om poliser som gillar att kravalla
Citera
2016-11-07, 23:42
Medlem
Polisen har haft rätt hela tiden om knark o bengalhuliganer, det finns en koppling mellan dom 2
kokain + maja = Pyrohuliganism

http://www.bt.se/boras/polisen-slog-till-buss-tomdes-och-soktes-igenom-nar-kubaner-kom-till-boras/
Citera
2016-11-08, 01:05
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woddi
Polisen har haft rätt hela tiden om knark o bengalhuliganer, det finns en koppling mellan dom 2
kokain + maja = Pyrohuliganism

http://www.bt.se/boras/polisen-slog-till-buss-tomdes-och-soktes-igenom-nar-kubaner-kom-till-boras/

Tråden handlar om firmorna, inte om fotbollssupportrar generellt. Jag skulle nämligen vilja påstå att personerna i den där bussen representerar just supportrar generellt snarare än firmagrabbar.
Citera
2016-11-08, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 903456
.. nja hur tänker du? menar du om man döms för våld m tjänsteman eller skadegörelse eller misshandel ?
jag har gripits i samband med som det heter "oroligheter i samband med fotbollsmatch" och åtalats för misshandel våld m tj.man mm mm men enda gången jag fick fängelsepåföljd var när vi fritog en gripen och då åkte jag på 3 mån för vi var lite hårdhänta och otrevliga mot polisen.

håller med ett tidigare inlägg ; man ger och man tar,
det finns gott om poliser som gillar att kravalla
Blir du dömd för våldsamt upplopp får du fängelse.
Är du ostraffad eller bara dömd för skitgrejer tidigare kan du få det omvandlat till sammhälstjänst.
Detsamma gäller för våld mot tjänsteman.

Finns inget stöd i lagen för att gripa dig för "oroligheter I samband med fotbollsmatch", har du blivit gripen så är det under en annan rubricering.

Snutar älskar att kravalla.
Mitt problem med asen är att dom bara vill ge,dom är inte berädda att ta ett skit.

Dom ska minsann puckla på en friskt för att sedan sitta i rätten och böla över hur rädda dom är för att gå till jobbet och behöver skadestånd.
Smutsigare människor får man leta efter.
Citera
2016-11-08, 13:53
Medlem
903456s avatar
Citat:
Är du ostraffad eller bara dömd för skitgrejer tidigare kan du få det omvandlat till sammhälstjänst.

Finns inget stöd i lagen för att gripa dig för "oroligheter I samband med fotbollsmatch", har du blivit gripen så är det under en annan rubricering.

Mitt problem med asen är att dom bara vill ge,dom är inte berädda att ta ett skit.

Dom ska minsann puckla på en friskt för att sedan sitta i rätten och böla över hur rädda dom är för att gå till jobbet och behöver skadestånd.

Ja jag skrev rubriceringen efteråt om du vill va noga. ...
Jag slapp skadestånd på samtliga rättegångar då en polisman ska ha viss beredskap på att möta våld i sitt tjänste utövande. . Kanske det dom innerst inne vet och tar ut sitt skadestånd i batongslag eller denna jävliga sprayen. . Hatar pepparspray
Citera
2016-11-08, 14:16
Medlem
jaybones avatar
Citat:

Misstänker att många poliser är rena sadister. Vill man leka med våld utan att bry sig så mycket om vem man slår på, samtidigt veta att man aldrig kommer åka dit. Ja då är polisyrket perfekt. Varför tycker man annars att det är så kul att slå ungjävlar med batong för en skitlön?

Alla som har träffat på dessa sociopater irl vet ju vad de går för. Att de om någon vill ha våldet.

Finns ju ett par kända enheter inom stockholmspolisen som tagit in polare till mig för att de pekat finger. Sen klätt av dem nakna och slagit dem på låren med batong i flera timmar i häktet. Har aldrig hört någon så knäckt som när min polare kom ut efter en natt hos dessa jävlar. Orsaken: Han pekade "fuck you" till en kravallbuss som åkte förbi på en matchdag.

Antar att ni som försvarar snuten inte har samma upplevelse.
Citera
2016-11-08, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken1987
Och hur vet du att han har varit det?

Och hur vet du att han inte varit det? han springer med 80 man från snuten, tror du man leker jage?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in