2016-11-08, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
Behöver instuten i Sverige förklara sig efter varje val dom grovt underskattat SD?

Svar: Nej.
Precis.
Det handlar om opinionsbildning.
De flesta människor är kappvändare och åker helst med båten som har vind i seglen.

Uaaaaahhh detta är för spännande!!

Hur har ni laddat upp? jag ska ut och handla lämpligt snacks strax, tänkte rikta in mig på Amerikanskt stuk, så tips mottages gärna
2016-11-08, 13:17
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Det republikanska primärvalet visar ju bara hur dumma folk är på den sidan. Jeb Bush var blek. Synd att han inte vann, för då hade det i alla fall blivit ett seriöst val.
Jeb is a mess, det fanns dussintals bra och dugliga kandidater bland R, på andra sidan fanns endast Kim Jong-Hillary som alternativ.
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConservativeAlpha
Oavsett vem som vinner idag så har Trump och den alternativa-högern vunnit samt skakat om västvärldens politikgrundvalar för gott. Det vi ser nu är bara början på något större och mäktigare inom den politiska sfären, en rörelse som enbart kommer växa sig större för var dag som går.

Året 2016 kommer att sätta djupa spår under många år framöver, det här är vändningen då den nuvarande politiken kastas omkull och istället växer det fram en helt ny. Gäller inte enbart USA utan hela den västerländska civilisationen.

Om det leder till något gott vet bara framtiden men en sak är säker. Det här valet har satt igång starka krafter, så stora att de inte går att stoppa.

Acta Non Verba.

Visst har det hänt något, nu när det ryska fascistiska piss-imperiet hade fräckheten att försöka påverka valet i USA.

Och vad som kommer att hända efter att Clinton vunnit?

Det kommer det ryska fascistiska piss-imperiet snart att upptäcka, liksom i längden den moderna fascistiska rörelsen, (som alltså inte behöver vara en kopia av 20- och 30-talets fascistiska rörelser, utan anpassad efter samtiden och de nationella förutsättningarna), kommer att upptäcka det. Ni kommer att bli krossade och ha ungefär samma politiska betydelse och spridning som fascismen hade i maj 1945.

Acta Non Verba!
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
Media har alltid varit vinklat till hans nackdel.

Men all reklam är bra reklam, tills det går överstyr.

Som lögnerna från diverse kvinnor att han skulle ha våldtagit och gud vet vad.
13-åringen är ett klockrent exempel.

Det var väl runt den tiden han började ryta till på allvar, även om han allt har sagt att media har varit riggat mot honom.
STRUNT FOX har hyllat honom från dag 1
Medlem
Lindanzarens avatar
Jag tror det kan vara givande att se detta val som det senaste slaget mot den vänsterliberala hegemonin som dominerat västvärlden sedan 60-talet. Därför är Bonnier och svensk MSM som galna.

Vänsterliberalismen sågs kanske som något "fräscht" efter andra världskriget och mognade under 90-talet, blev övermoget på 2000-talet och ligger nu och ruttnar på 2010-talet med resultatet att gamla fina nationer och kulturer fräts sönder inifrån.

Det här valet handlar om Change. Det är därför så många känner ordentlig ångest och oerhört hopp. Obama fick chansen men kunde inte leverera. Nu får en mer hårdför och tuff herre chansen.
2016-11-08, 13:18
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Precis.
Det handlar om opinionsbildning.
De flesta människor är kappvändare och åker helst med båten som har vind i seglen.

Uaaaaahhh detta är för spännande!!

Hur har ni laddat upp? jag ska ut och handla lämpligt snacks strax, tänkte rikta in mig på Amerikanskt stuk, så tips mottages gärna

Jag ska till bästa pizzerian i stan och köpa hem ett par pizzor som sedan förtärs enligt slize-metoden. Värms i mikron under natten. Klassiskt presidentvalvaka-käk!
2016-11-08, 13:19
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
Ja väldigt kompetens att handhava säkerhetsklassade information, i.e mailskandalen.
De skulle vara betryggande att ha en sån som POTUS om man var amerikan va?
Du får sätta det i relation till sexförbrytelser, lögner i högt tempo, rasistiska hetsande uttalanden mm.
2016-11-08, 13:19
Medlem
CryoPods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseKroner
Jag har analyserat flera tal av Trump nu och jag är nu helt övertygad att han är svagt lågbegåvad alternativt lärt sig prata med en retarderad befolkning. Missförstå mig inte, jag är ingen Hillary anhängare alls. Men se bara hur han upprepar korta meningar, hur han får folk att exempelvis skrika "build the wall" som i en hockey match.

Trump är ingen Farage, men egentligen behöver USA inte det. De behöver en konservativ som faktiskt är konservativ. Någon som inte låtsas vara en företrädare för den vite konservative mannen, utan faktiskt är det.

Vi har Farage, Putin och Trump att hoppas på just nu och det är bättre att de är lojala än att de är brillianta.

Sedan tror jag inte att Trump är så äkta som han ger sken av, men att rösta på honom är en självklarhet. Finns inget alternativ.
Senast redigerad av CryoPod 2016-11-08 kl. 13:22.
2016-11-08, 13:20
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Du kommer säga exakt samma sak om det amerikanska presidentvalet imorgon

Nja nu är det ju ett faktum att Hillary vinner så det lär jag inte behöva göra.
2016-11-08, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Jag ska till bästa pizzerian i stan och köpa hem ett par pizzor som sedan förtärs enligt slize-metoden. Värms i mikron under natten. Klassiskt presidentvalvaka-käk!
Låter inte dumt!

Själv tänkte jag satsa på lite beef jerky, root beer, lite jordnötter kanske, men fler alternativ mottages gärna!

Kanske svänger förbi bolaget och plockar upp ett par King of beers också ;D
Medlem
Bara-Robins avatar
Länk till valresultat för olika valdistrikt i realtid önskas kom.
Medlem
JustZlatans avatar
Ganska ironiskt att alla "fredsälskare" röstar på Hillary när det är hon som tar emot blodspengar från Saudi och har startat krig i Mellanöstern.
Senast redigerad av JustZlatan 2016-11-08 kl. 13:23.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in