2016-11-08, 13:09
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bddt
Inte nedlagt.
Naivt att skylla på Hillary att 11-12 kvinnor kliver fram med mycket liknande berättelser om den bevisligen otrogne Donald.

Fascinerande hur två parallella universa kan dela på en och samma forumtråd. Något för kvantfysikerna att gräva vidare i.
Medlem
LasseKroners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhalator
Är du så lågbegåvad att du inte förstår att det är hans strategi?

Är hans strategi att framstå som en svagbegåvad? Utveckla gärna din teori.

Nej jag är rätt det motsatta
Medlem
237s avatar
Citat:
Självmål där!
På kompetens vinner Hillary.
Du kan lita på att kvinnor kan. Du lever kvar på 1800 talet

Nu menar jag inte antal år man suttit inom politiken, utan faktisk kompetens.

Hillary kvoterades in på Harvard, det var så hennes karriär började. Män fick stå tillbaka bara för att det skulle se bättre ut i könsfördelningen.

Så nej, jag lever allt i 2016.

Du är däremot jäkligt rolig om du tror att kompetens = antal år vid en tjänst. Med den logiken tycker du ju att George Bush är bättre President än Obama. DÄR har du ett självmål, din röding
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseKroner
Jag har analyserat flera tal av Trump nu och jag är nu helt övertygad att han är svagt lågbegåvad alternativt lärt sig prata med en retarderad befolkning. Missförstå mig inte, jag är ingen Hillary anhängare alls. Men se bara hur han upprepar korta meningar, hur han får folk att exempelvis skrika "build the wall" som i en hockey match.

Dom få politiska resonemang han faktiskt har utvecklat har varit närmast parodiska som tex sjukförsäkringar.

Hans sätt att prata är en försäljningstaktik. Genom att upprepa enkla, kraftfulla budskap så sätter det sig i skallen på folk. Varför tror du att han säger "We´re gonna MAKE AMERICA GREAT AGAIN?" hela tiden?

Den här videon förklarar läget jävligt bra:
https://www.youtube.com/watch?v=LibRNYJmZ-I

Trump har ett "enkelt" språk för att det går hem hos folket. Stora meningar och ord får dig att framstå som överklass.
2016-11-08, 13:10
Medlem
Gomens avatar
https://www.youtube.com/watch?v=fVlXX9_npTY

Trump intervjuas nu på Fox news.
2016-11-08, 13:11
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Inte nedlagt.
Naivt att skylla på Hillary att 11-12 kvinnor kliver fram med mycket liknande berättelser om den bevisligen otrogne Donald.
http://static.ow.ly/docs/File%20Stamped%20Dismissal%20of%20Jane%20Doe%20SDN Y%20Complaint%2011-4-16%20filed_5vIx.pdf

Du tänker bara köra på varenda talking point och myt du har snappat upp hela kvällen utan att bry dig om sanningen?
Medlem
Popshuv1ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
En sammanställning av de senaste opinionsundersökningarna och det faktum att FBI-storyn är överspelad.

Lägg därtill det jag redan påpekat om ett förmodat mkt högt valdeltagande (tack Trump) som demokraterna brukar och särskilt i detta fall kommer att tjäna på med tanke på deras väljarbas.

Om vi ska räkna i procent uppskattar jag vinsten till betryggande 55 för Hillary Clinton.

Hur ställer du dig till att vissa instut över-samplar demokrater (med upp till 35% i vissa fall) men ändå bara visar att Hillary har en 3-5% ledning? Är inte det fulspel? Och varför leder hon med så pass lite när dom frågar många fler demokrater?

Hur kommer det sig att Trump drar många gånger fler folk till sina rallies än Hillary?
Förutom när Hillary bjuder in Obama, Springsteen och Bon Jovi då. Då var det ju faktiskt fler där.

Tänk även på att Trump har haft rallies 4-5 gånger per dag och ÄNDÅ drar storpublik varje gång.

Hillary visar sig väldigt sällan själv på sina rallies (det är mest artister och Obamas som sköter det där) men ändå drar hon knappt några folk.

Tyder inte det på att folk är mer entusiastiska när det kommer till Trump?

Hur ställer du dig till att det höga valdeltagandet är pga ett högt antal "independents" (en grupp Trump väntas vinna stort)?

Lägg ihop allt det här och ge mig lite underlag för din uppskattning att Hillary tar hem det med 55%.
Medlem
Saxat från "fria Tider":

Enligt den senaste mätningen, som publicerades för bara någon timme sedan, hamnar Trump på 45 och Hillary på 43,4 procent. Det är det starkaste stödet för Trump sedan mätningarna inleddes i juni då Clinton hade ett stort övertag. Den libertarianske utmanaren Gary Johnson får i samma mätning hela 7,6 procent.

De flesta andra institut visar emellertid en ledning för Hillary Clinton. Enligt Fox News och CBS News är övertaget för den demokratiska kandidaten fyra procentenheter, skriver Real clear politics.

En erkänd mätning från Los Angeles Times och University of South California går dock mot strömmen och visar en ledning för Trump på hela fem procentenheter.

Det är för en svensk betraktare förvirrande och motstridiga besked.

Webb vs. telefon

Den största förklaringen till att det skiljer så pass mycket mellan Trump och Hillary i mätningarna är metoden de genomförs på. Hillary är starkast i telefon*intervjuer medan Trump leder i webbpaneler.

Fenomenet liknar det som Sverige*demokraterna brukar drabbas av. Ofta visar undersökningar genomförda med webbpaneler, som Nyheter Idag/Sentio och Metro/Yougov, ett högre stöd för SD än andra mätningar.
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Ni som påstår att media och opinionsinstituten medvetet fuskar och ger Hillary bättre opinionssiffror än hon verkligen har, vad har de att vinna på det om Trump till slut vinner valet? Kommer man inte behöva förklara sig om de verkliga valresultaten skiljer sig markant mot opinionsundersökningarna?

Spelar de inte ett högt spel genom att fuska? Det verkliga valresultatet kommer ju ut så småningom i alla fall.
Medlem
Fizzlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popshuv1t
Jo, precis.

Nämnde det här: (FB) USA:s presidentval 2016 / Valvaka

Har fortfarande inte fått ett enda svar på min fråga trots flera försök.
Inte ens Hillarys anhängare kan ge ett svar på vad som pekar på en vinst för Hillary

Komsikt är vad det är!

Video som förklarar varför Trump vinner. Han är lååångt mycket skickligare än vad man ger honom cred för. Landslide incomming

https://www.youtube.com/watch?v=LibRNYJmZ-I
2016-11-08, 13:12
Medlem
Inhalators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseKroner
Är hans strategi att framstå som en svagbegåvad? Utveckla gärna din teori.

Nej jag är rätt det motsatta

Tror du att majoriteten av den amerikanska befolkningen svarar bäst på långa invecklade tal om ideologisk filosofi och sakliga, rationella argument - eller känsloargument som spelar på människors drömmar och visioner om den starke mannen som har kraften att ena nationen, stärka ekonomin och hålla elakingarna undan?

Fatta att människor är emotionella varelser.
2016-11-08, 13:12
Medlem
ConservativeAlphas avatar
Oavsett vem som vinner idag så har Trump och den alternativa-högern vunnit samt skakat om västvärldens politikgrundvalar för gott. Det vi ser nu är bara början på något större och mäktigare inom den politiska sfären, en rörelse som enbart kommer växa sig större för var dag som går.

Året 2016 kommer att sätta djupa spår under många år framöver, det här är vändningen då den nuvarande politiken kastas omkull och istället växer det fram en helt ny. Gäller inte enbart USA utan hela den västerländska civilisationen.

Om det leder till något gott vet bara framtiden men en sak är säker. Det här valet har satt igång starka krafter, så stora att de inte går att stoppa.

---

Acta Non Verba.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in