Citat:
Ursprungligen postat av
RosaRosaRosaRosa
En sammanställning av de senaste opinionsundersökningarna och det faktum att FBI-storyn är överspelad.
Lägg därtill det jag redan påpekat om ett förmodat mkt högt valdeltagande (tack Trump) som demokraterna brukar och särskilt i detta fall kommer att tjäna på med tanke på deras väljarbas.
Om vi ska räkna i procent uppskattar jag vinsten till betryggande 55 för Hillary Clinton.
Hur ställer du dig till att vissa instut över-samplar demokrater (med upp till 35% i vissa fall) men ändå bara visar att Hillary har en 3-5% ledning? Är inte det fulspel? Och varför leder hon med så pass lite när dom frågar många fler demokrater?
Hur kommer det sig att Trump drar många gånger fler folk till sina rallies än Hillary?
Förutom när Hillary bjuder in Obama, Springsteen och Bon Jovi då. Då var det ju faktiskt fler där.
Tänk även på att Trump har haft rallies 4-5 gånger per dag och ÄNDÅ drar storpublik varje gång.
Hillary visar sig väldigt sällan själv på sina rallies (det är mest artister och Obamas som sköter det där) men ändå drar hon knappt några folk.
Tyder inte det på att folk är mer entusiastiska när det kommer till Trump?
Hur ställer du dig till att det höga valdeltagandet är pga ett högt antal "independents" (en grupp Trump väntas vinna stort)?
Lägg ihop allt det här och ge mig lite underlag för din uppskattning att Hillary tar hem det med 55%.