Citat:
Ursprungligen postat av
maximon
De du ser som utbildning ser jag som indoktrinering.
Jo jag vet att du tror på någon annan slags "verklighet" än den som går att beskriva vetenskapligt. Kanske dags att du och andra tossiga FE:are kavlar upp armarna och författar er egna alternativa fysikbok? Jag är ohyggligt nyfiken på hur den skulle se ut, du kanske skulle börja med att vetenskapligt förklara varför en sten faller till marken?
Citat:
Ursprungligen postat av
maximon
Hur många av dessa tester har du själv varit med och gjort?
En hel del. För att nämna några så har jag bland annat mätt gravitation i vakuum, mätt avståndet till månen, riktat antenner mot geostationära satelliter, mätt avståndet till satelliter, flugit från Sydney till Johannesburg, studerat stjärnhimlen på norra respektive södra halvklotet samt konstaterat att man ser längre bort högre upp.
Edit: Om du menar hur många "tester" jag gjort för att verifiera den vetenskapliga fysiken och kemin (det du kallar indoktrinering) så handlar det om hundratals olika experiment, allt från att mäta accelerationer och krafter till att verifiera att det teoretiska avståndet till en geostationär satellit stämmer med vad man praktiskt kan mäta upp. Så jag är väldigt övertygad om att teori och verklighet stämmer väl överens.