Citat:
Jag skriver i denna tråden då och då. Jag är född i Malmö men har flyttat för över 20 år sedan, jag besöker Malmö då och då och ser med sorg och bedrövelse vad som håller på att hända med Malmö.
Det som ske i Malmö är en katastrof för staden, ursprungliga Malmöbor flyr staden medan den fylls på med invandrare, brottsligheten ökar dramatiskt och stora delar av Malmö är nu "förlorade"!
Visserligen rapporterar media om problemen, men både politiker och media och professionella tyckare verkar ha blivit mer och mer immuna mot förfallet i Malmö och försöker lyfta fram Malmö som en livskraftig stad. Visst Malmö växer, men det är med lånade pengar. Och fortsätter utvecklingen av kriminaliteten utan att något görs, så kommer Malmö inom något decennium att vara en stad där ingen kan känna trygghet.
Denna tråden ger ett perspektiv på hur våld och kriminalitet snabbt utvecklas i Malmö. PK-media rapporterar inte sådant, tråden behövs för att dokumentera det som händer och väcka opinion
Det som ske i Malmö är en katastrof för staden, ursprungliga Malmöbor flyr staden medan den fylls på med invandrare, brottsligheten ökar dramatiskt och stora delar av Malmö är nu "förlorade"!
Visserligen rapporterar media om problemen, men både politiker och media och professionella tyckare verkar ha blivit mer och mer immuna mot förfallet i Malmö och försöker lyfta fram Malmö som en livskraftig stad. Visst Malmö växer, men det är med lånade pengar. Och fortsätter utvecklingen av kriminaliteten utan att något görs, så kommer Malmö inom något decennium att vara en stad där ingen kan känna trygghet.
Denna tråden ger ett perspektiv på hur våld och kriminalitet snabbt utvecklas i Malmö. PK-media rapporterar inte sådant, tråden behövs för att dokumentera det som händer och väcka opinion
Ja - jag är den förste att säga, att Malmö inte är något paradis. Samtidigt låter det på dig som att "min åsikt inte räknas" efter som jag inte är infödd "malmöit". Men jag har bott här i cirkus 20 år.
Trådens rubrik är "...hur pass illa är det" och jag ville nyansera det lite. Det är inte helvetet på jorden.
Det är en rolig och händelserik stad. Jag anar att ni kommer att läsa i detta med raljanta kommentarer -"ja, den är HÄNDELSERIK" - men jag försöker få fram alla fördelarna med att bo här.
Samtidigt vet jag att här händer en massa skit. Jag är inte en sån som vill bo i Rosengård som någon slags försök att uppnå helgonstatus eller att försöka säga "Jag Är En God Människa". Det är det ändå ingen som gör, förutom folk vars landsmän också bor där, därför att området är ganska trist och som svensk känner man sig nog lite utstött eller udda och man vil ju bo nånstans där man känner sig hemma. Samma skäl varför det bor folk med arabiskt ursprung i Rosengård.
Sedan får man tänka på, att skjutningar sker mellan gäng. Däremot kan kriminalitet som rån etc hända vem som helst, och det är ett problem i alla större städer. Jag har kompisar som blivit rånade och misshandlade i både Umeå,och Linköping.