2016-11-08, 09:16
Medlem
javeliners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Ryssland och Kremlin tror att Hillary vill starta krig emot dem, samt tidigare sagt att det har varit väldigt nära det senaste året, dessutom vill Hillary införa ett flygförbud i Syrien, vilket enligt Ryssland skulle vara en krigsförklaring. Så det är nog inte så omöjligt som du försöker påskina.

Man säger ofta att det är världens mäktigaste post som nu skall tillsättas. Jag anser att det är fel. Vladimir Putin är bra mycket mäktigare enligt mig. Han behöver inte ta saker via senat/representathus.

Störst chanser för krig mellan USA/Ryssland finns om Clinton vinner.

Om Trump vinner kan det bli intressant hur relationen med Putin kommer bli. Tror de kommer ha stor respekt för varandra samt gemensamt utrota Islamiska staten/allt övrigt drägg på denna planet.
Senast redigerad av javeliner 2016-11-08 kl. 09:18.
2016-11-08, 09:21
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellobbq
Vilka länder har han hotat?

När han blev breefad av militära experter så frågade han två gånger:

"Om vi har kärnvapen, varför använder vi dem inte?"

Vi talar här om en karl som har så dålig självbehärskning att han inte ens är betrodd att sköta sitt eget twitter konto!
2016-11-08, 09:22
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellobbq
Vilka länder har han hotat?
Iran till exempel. Kina, Mexiko. En demagog som Trump lever på hat, hot och krig. Måste finnas en fiende, om där inte finns en uppfinner han den.
2016-11-08, 09:23
Medlem
grey.eagles avatar
Så här ser kartan ut nu efter att hillary vart utrikeminister.

http://www.breitbart.com/national-security/2016/11/07/hillary-clinton-world-map/

Vad tror vi efter 4 år till med henne, om hon nu tar det.
2016-11-08, 09:23
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
om den obehärskade amerikanska fascisten Donald Trump, som saknar allt omdöme, vinner så riskerar vi alla ett kärnvapenkrig.

Källa förutom Aftonbladet??
2016-11-08, 09:25
Medlem
bddts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av javeliner
Man säger ofta att det är världens mäktigaste post som nu skall tillsättas. Jag anser att det är fel. Vladimir Putin är bra mycket mäktigare enligt mig. Han behöver inte ta saker via senat/representathus.

Störst chanser för krig mellan USA/Ryssland finns om Clinton vinner.

Om Trump vinner kan det bli intressant hur relationen med Putin kommer bli. Tror de kommer ha stor respekt för varandra samt gemensamt utrota Islamiska staten/allt övrigt drägg på denna planet.

Nää javeliner, det är överdrivet naivt att inbilla sig att två narcissistiska psykopater ska kunna tillföra världen något. Allt kommer ta flera år bakåt om Trump vinner - både i USA och världen. Mycket oroad för hans bakåtsträvanden med miljö och energipolitik.

Vadslagningsfirmor är "lynhurtiga" och registrerar överraskande snabbt förändringar i förväntan. Förväntningar baserar sig i sin tur på och värdering av all tänkbar information. Här är en länk till intressant sammanfattning av de viktigaste bettingfirmorna.

http://www.oddschecker.com/politics/us-politics/us-presidential-election-2016/winner
2016-11-08, 09:25
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Källa?

Citat:
Vi talar här om en karl som har så dålig självbehärskning att han inte ens är betrodd att sköta sitt eget twitter konto!

Källa?
2016-11-08, 09:26
Avstängd
PK-befriads avatar
Citat:

Nu får du lägga fram en källa för det citatet. Jag tror inte han uttryckte sig exakt så, det låter som en fantasifull tolkning av en bedräglig PK-person.
2016-11-08, 09:29
Medlem
cerealtubemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z2361
Du har ungefär 50% chans att få rätt så att..

Jag är tyvärr lite för oinsatt jämfört med vad jag hade velat vara. Jag såg halva 3:e valdebatten tror jag. Hillary var lugn och vältalig, Trump mer som en lugn papegoja.

Men sen kom ju mer skandaler kring Hillary och opinionen svängde igen..

Den ena kandidaten är värre än den andra och enligt aftonbladet blir det kris vilken som än vinner

Det blir väl nästan halva röstberättigade befolkningen som inte stödjer vinnaren? och Trumpen har även lovat att han inte accepterar valresultatet. Karusellen fortsätter vem som än vinner.

Har Trumpen någon chans?

Reinfeldts omdöme. Det har varit mycket hat under valkampanjen Han som inte ser några problem i om dissidenter misshandlas.
2016-11-08, 09:29
Medlem
Citat:

Du tror alltså på fullaste allvar på Aftonbladets ord om att Trump inte får använda sin Twitter? Givetvis gör han precis som han vill i det fallet. Men fortsätt du att svälja vänstermedias uppenbara lögner
2016-11-08, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Källa?

Källa?

http://www.expressen.se/nyheter/trumps-twitterforbud--stoppas-av-sin-stab/
2016-11-08, 09:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av toastenflink
Finns det något samband mellan SD-röstare och dom som vill att Trump ska vinna?
Känns lite som samma folk?

Ser kul ut hur en del desperat greppar halmstrån när valet redan är klart.

Säger inte att Clinton är så mycket bättre val men det är ju som sagt redan klart.

Kanske lite samma här att man hoppas och vill så mycket men det händer så lite?
Som SD dvs.

Ja. Halva västvärlden är på väg att vakna upp och har insett hur korrupt det hela politiska systemet är. Godheten kommer segra även i detta val, precis som i Brexit.
Du och andra kommer bli minst lika förvånade när Trump vinner. Kanske går det upp ett ljus hur mycket propaganda och subjektivitet media och etablissemanget sysslar med efter detta val så kan vi se om du har lika mycket förtroende då.

Folk i allmänhet börjar bli emot PK-ism feminism och annat skadligt. Verktyg som antirasism, social justice, feminism och victim blaming är bara politiska verktyg för att kontrollera. Hillary är ondskan personifierad och personligen en av de största grunderna till flyktingströmmen från MENA.

De som tror på och gillar Hillary har inte grävt djupt nog och köpt allt MSN basunerat ut.

Trump the way baby!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in