2016-11-08, 09:08
Medlem
Fiskfjolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Marcus Oscarsson är en sund person som sätter en ära i att vara opartisk och objektiv. Till skillnad från TV 4:s övriga PK-maffian.

Ja all heder till honom. Som sagt har övriga av hans kollegor, särskilt fjäskapan Jesper Börjesson är inte blyg för att säga saker som "Om det värsta skulle hända, att Trump vinner valet" m.m.

Ang vem som vinner valet så tror jag tyvärr att det är Hillary som vinner valet.
2016-11-08, 09:09
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Skärpa, pengar och ett namn. Vilket Oscarsson givetvis förstår

Hans affärsmässiga skärpa är dock rätt ifrågasatt
2016-11-08, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Krig mot Ryssland. HAH! Säkert...

Nja, krig o krig.
Hon har lovat att göra en no fly zone över Syrien, vilket skulle innebära att man skulle skjuta ner syriska och ryska stridsplan.
Sen har jag för mig att Putin sa under en presskonferans att om Clinton blir president så skulle det få allvarliga militära konsekvenser, då det även finns andra löften mot Ryssland som hon vill införa, bla sanktioner.

Att peta pinne på den arga björnen är ingenting man vill göra under den oroliga situationen vi har i världen idag.
Den självgoda och maktgalna Putin skulle aldrig vika sig för väst.

Sen är det fan skrämmande att Clinton och Trump är dom bästa kandidaterna som det amerikanska folket kan rösta fram.
2016-11-08, 09:10
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja i alla fall om man skall lyssna på Putin. Han har sagt att om Clinton vinner så kommer det att leda till krig. Han syftar framför allt på situationen i Syrien, där Clinton håller fast vid linjen att stå på "de goda" jihadisternas sida.

Trumf däremot har öppnat för ett samarbete med Putin i kampen mot jihadism och terror. Över huvud taget står Trumf närmare Putin ideologiskt än Clinton. Så risken för en konfrontation med Ryssland är som det ser ut i nuläget betydligt större med Clinton i Vita huset än Trumf.

För allt som Putin säger är sant!
2016-11-08, 09:11
Medlem
Trump ligger runt 30% nu, men senaten är nästan exakt 50/50.

http://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/?ex_cid=2016-senate-forecast

Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Svårt att dra fler svarta väljare när republikanska delstater gjort precis allt de kan för att dessa inte ska få rösta överhuvudtaget, de senaste 15-20 åren.

http://www.salon.com/2016/11/07/north-carolina-obama-coalition-crumbling-ncgop-celebrates-voting-suppression-efforts-in-a-press-rele ase/

https://en.wikipedia.org/wiki/Voter_suppression_in_the_United_States
Salon är en väldigt partisk källa. Att kräva ID och dylikt är inte rasistiskt. Ren BS. Är det rasistiskt när banken frågar om ID?

Dessutom är voter fraud ett riktigt problem.

http://projectveritasaction.com/video/undercover-video-shows-it%E2%80%99s-still-very-easy-commit-voter-fraud-new-hampshire

http://projectveritasaction.com/rigging-election-video-ii-mass-voter-fraud.html

Detta är inte substanslösa spekulationer om valfusk. Det kommer rakt från åsnans mun.
2016-11-08, 09:11
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellobbq
Nja, krig o krig.
Hon har lovat att göra en no fly zone över Syrien, vilket skulle innebära att man skulle skjuta ner syriska och ryska stridsplan.
Sen har jag för mig att Putin sa under en presskonferans att om Clinton blir president så skulle det få allvarliga militära konsekvenser, då det även finns andra löften mot Ryssland som hon vill införa, bla sanktioner.

Att peta pinne på den arga björnen är ingenting man vill göra under den oroliga situationen vi har i världen idag.
Den självgoda och maktgalna Putin skulle aldrig vika sig för väst.

Sen är det fan skrämmande att Clinton och Trump är dom bästa kandidaterna som det amerikanska folket kan rösta fram.

USA har större militär kapacitet än nästkommande 17 länder (inklusive Ryssland). De kan gott peta ordentligt med pinnen innan det händer något.
2016-11-08, 09:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Trump är hes och trött. Han repeterar sig. Repeterar. I oändlighet. Verkligen. Jag har studerat trump och jag vet vad jag talar om. Tro mig, han repeterar sig. Det har han läst att man ska göra i Göbbels gamla böcker. Fåren kan bara ledas genom upprepningar av lögner om och om igen. Om och om igen. Fåren. Ledas, repetera.

Det handlar lite också om att medierna har fel ibland och att inte alltid folk säger vad dem röstar på vid valundersökningar. Som vid Brexit.
2016-11-08, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
USA har större militär kapacitet än nästkommande 17 länder (inklusive Ryssland). De kan gott peta ordentligt med pinnen innan det händer något.

Spelar som ingen roll då båda har tillräckligt med kärnvapen att utrota mänskligheten.
Men det händer ju säkert aldrig.....................
2016-11-08, 09:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Jag trodde Obama redan hade förbjudit alla vapen?
http://editorialcartoonists.com/cartoons/HodinR/2013/HodinR20130123_low.jpg

Nästa år
Är det något bra o förbjuda vapen?
2016-11-08, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Inte en väpnad konflikt i alla fall.

Men om den obehärskade amerikanska fascisten Donald Trump, som saknar allt omdöme, vinner så riskerar vi alla ett kärnvapenkrig.

Vilka länder har han hotat?
Medlem
Z2361s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Krigshöken Hillary Clinton och hennes pedofilring lär knappast vinna. Opinionsundersökningarna är riggade. Trump leder med +5 i verkligheten. När trump har vunnit ska jag citera detta inlägg längre fram i tråden.

Klockan är 08:24 den 8 november 2016.

Du har ungefär 50% chans att få rätt så att..

Jag är tyvärr lite för oinsatt jämfört med vad jag hade velat vara. Jag såg halva 3:e valdebatten tror jag. Hillary var lugn och vältalig, Trump mer som en lugn papegoja.

Men sen kom ju mer skandaler kring Hillary och opinionen svängde igen..

Den ena kandidaten är värre än den andra och enligt aftonbladet blir det kris vilken som än vinner
Medlem
RadioDDR1s avatar
En lathund som kan vara bra att ha koll på inför vakan.

Tider för kvällen/natten/morgonen:
00.00 Vallokalerna stänger i Indiana och Kentucky, båda republikanska fästen. De första vallokalsundersökningarna kommer.
01.00 Vallokalerna stänger i Florida, Virginia, Georgia, South Carolina och Vermont.
05.00 Den tidigaste tiden som de amerikanska tv-stationerna beräknas utse Trump som vinnare
06.00. Tidpunkten då Hillary Clinton erkänner förlusten.
Kandidaterna håller vinnar- och förlorartal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in