2016-11-08, 08:50
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toastenflink
Men då borde ju SD-anhängare sluta rösta på SD?
Fler röster ger ju mer inflytande i politiken. Förstår inte riktigt ditt resonemang?

Alltså att både Trump och SD-väljaren är i opposition mot den rådande makten.
Man ska dock ha klart för sig att Trump och SD inte är detsamma som Trump och SD-väljaren.
Det är bara min spekulation, om det är så som är fallet låter är jag inte helt säker på.
Det finns dock säkert många fler som inte rösta på SD som även är emot det den rådande makten.
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av philz93
Kan handla om att få fler svarta väljarna att rösta på Hillary Clinton. Högre valdeltagande bland de svarta när Obama var en av kandidaterna.
Svårt att dra fler svarta väljare när republikanska delstater gjort precis allt de kan för att dessa inte ska få rösta överhuvudtaget, de senaste 15-20 åren.

http://www.salon.com/2016/11/07/north-carolina-obama-coalition-crumbling-ncgop-celebrates-voting-suppression-efforts-in-a-press-rele ase/
Citat:
“North Carolina Obama Coalition Crumbling”: NCGOP celebrates voting suppression efforts in a press release
https://en.wikipedia.org/wiki/Voter_suppression_in_the_United_States
Citat:
Voter suppression in the United States:
Medlem
Demokrateran ligger än så länge bra till men en nagelbitare är ju valet. Om nu Trumpförlorar vilket är högst troligt så skall det bli kil att höra hans förklaring. Kanske får väljarna en släng av sleven för att dom inte förstod sitt eget bästa. Tydlinge dröjer det till frampå natten innan dom säkra prognoserna kommer och USA;s medborgare och världen kan andas ut. Så dom där otrevliga slogans Trumpanhängarna använder sig av där journalister skall hängas i träd lär bara minska chansen för republikanerna att växa. Ett politiskt parti som ju vill bli ett mångkulturellt parti, om inte annat för sin egen överlevnad. Visst kan man säga att media hanterar Trump illa genom att mest projektera på alla hans dåliga sidor. Men å andra sidan så är han ju en person som inbjuder till narr och förakt och själv borde insett att som politiker så är man inte sin egen herre över situationen. Så frågan är nog om man skall fira med en demokratisk flaska dyr skumpa eller en republikans dunk med rödsprit i natt.
2016-11-08, 08:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Hur gick det förra valet. (Vet att det är svårt att dra slutsatser, men ändå)

2012
33 Obama
29 Romney

2016

Trump 32
Clinton 25
Senast redigerad av 89Spartan 2016-11-08 kl. 08:55.
2016-11-08, 08:52
Bannlyst
Om Hillary vinner försvinner väl vapenlagarna väl? Det låter väl väldigt klokt menar jag på. Såg det på nyheterna igår.

Hur står det mellan dom idag?
2016-11-08, 08:54
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Alltså att både Trump och SD-väljaren är i opposition mot den rådande makten.
Man ska dock ha klart för sig att Trump och SD inte är detsamma som Trump och SD-väljaren.
Det är bara min spekulation, om det är så som är fallet låter är jag inte helt säker på.
Det finns dock säkert många fler som inte rösta på SD som även är emot det den rådande makten.

Det är ju dock solklart att det är de amerikanska mediebolagen som lyft fram Trump hela vägen. Det har dom ju själva delvis erkänt
2016-11-08, 08:54
Medlem
Blackslayers avatar
När träder den nya presidenten in? Direkt efter alla röster osv är klara eller hur är det där?
2016-11-08, 08:55
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Om Hillary vinner försvinner väl vapenlagarna väl? Det låter väl väldigt klokt menar jag på. Såg det på nyheterna igår.

Hur står det mellan dom idag?
Jag trodde Obama redan hade förbjudit alla vapen?
http://editorialcartoonists.com/cartoons/HodinR/2013/HodinR20130123_low.jpg
Citat:
Ursprungligen postat av Blackslayer
När träder den nya presidenten in? Direkt efter alla röster osv är klara eller hur är det där?
Nästa år
2016-11-08, 08:55
Medlem
Overminds avatar
Tror ni att nästa finanskris kommer utlösas om Tramp Stamp vinner? Hoppas Hillary vinner.
2016-11-08, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooo
Marcus Oscarsson på tv4 tror det kommer bli mycket jämnt 50-50 sa han nyss.

Marcus Oscarsson är en sund person som sätter en ära i att vara opartisk och objektiv. Till skillnad från TV 4:s övriga PK-maffian.

Här kan man läsa en intervju med Oscarsson i senaste Cafe, där han pratar om valet.
http://www.cafe.se/marcus-oscarsson-intervju/

Citat:
– Jag tror att Trump skulle kunna bli en bättre president än vad många tror. Jag tror att han har lyckats dölja sina goda egenskaper väldigt väl. Det är lite typiskt Sverige, och USA också, att tycka att Trump är ”galen”. Man kan inte vinna ett primärval mot 16 motkandidater om man är galen eller dålig. Däremot måste han sluta med en del av de här clownerierna.

– Vilken kandidat var det förresten folk sa så där om förut: ”Han kan inte vinna, han är en Hollywoodpajas?”

– Reagan, mumlar en prematur ingenjör.

– Exakt. USA:s nästan mest populära president genom tiderna.

– Vem tror du vinner då?

– Jag tror att det blir väldigt, väldigt spännande. Och jag tror att Trump har mycket större chanser än vad folk tror.

Folk förväntar sig att jag bara ska såga Trump när jag får den frågan, säger Marcus när den sista åhöraren lämnat lokalen. Men jag tycker det är fel. Det är viktigt för en kommentator att vara objektiv. Och jag tror inte på att Trump är dum i huvudet. Han vann ju primärvalet. Han krossade Jeb Bush, som satsade 130 miljoner dollar.

Citat:
När man väl kliver in i Ovala rummet och vet att man är USA:s president och har hela världen på sina axlar, då tror jag att man skärper till sig. Och så finns det ju kontrollinstanser: kongressen, högsta domstolen, Pentagon och ministrarna. Många är arga för det här med muren mot Mexiko, men de har ju ett allvarligt problem med enorm illegal invandring från Mexiko. Vi har själva gränskontroller i Skåne. Hade vi haft hela vår landsgräns mot Turkiet tror jag att det hade varit stort stöd för en mur i Sverige också. Man får ta på sig den andra personens glasögon. Dessutom har Trump en history av att typ vara demokrat. Jag tror fortfarande att han är mer för aborträtten än vad många andra republikaner är. Jag tror inte att han är så som han verkar. Jag tror att ganska få personer är ondskefulla. Men ska han som person vara en förebild för USA:s unga så har han helt klart en del att förbättra – plus att stora delar av hans politik är okänd, vilket skapar stor osäkerhet om hur han faktiskt skulle agera som president.
2016-11-08, 08:58
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Tror ni att nästa finanskris kommer utlösas om Tramp Stamp vinner? Hoppas Hillary vinner.

Alla som sparar pengar i fonder och aktier bör ju definitivt inte rösta på Trump. Att världens mäktigaste yrke tillsätts en kolerisk stolle är knappast något marknaden älskar
2016-11-08, 08:59
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Nej , men troligtvist ett krig mot Ryssland om Hillary vinner.

Krig mot Ryssland. HAH! Säkert...

Citat:
Ursprungligen postat av udon
Alla som sparar pengar i fonder och aktier bör ju definitivt inte rösta på Trump. Att världens mäktigaste yrke tillsätts en kolerisk stolle är knappast något marknaden älskar

Håller med! Se upp ni pengagiriga jävlar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in