2016-11-07, 23:45
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plong91
Personligen plockar jag ut en månadslön om Trump vinner detta.
Spännande natt framför mig.

Räknar iskallt med att förlora mina pengar såklart.
En klen tröst är väl att börsen inte halverar lika fullständigt vid det scenariot.
Själv plockar jag ut 12k om Trump segrar. Är också fullt beredd på förlust. Hade kunnat köpa tillbaka mitt bet redan nu då oddsen sjunkit, men vet att jag skulle gräma mig i all framtid om en Trumpseger kom imorgon, så det måtte ligga kvar.
2016-11-07, 23:46
Bannlyst
Många här i tråden och runt om verkar vara säkra på en hillary seger. Ungefär exakt likadant lät det dagarna innan brexit. Tänk på att missnöjesröster alltid är underskattade i polls, allting kan hända på valdagen.

Skulle nog tippa trump som en knapp favorit med tanke på det extremt lilla försprånget hillary har just nu i pollsen.
2016-11-07, 23:51
Medlem
saggesalivs avatar
Visst skulle det vara sådär ironiskt skrattretande om Killary tar elektorerna men Trump tar "popular vote". Mardrömsscenario som jag föreställt mig under gångna vecka, folket sa till, men systemet slog tillbaka.
2016-11-07, 23:52
Medlem
Eoppoyzs avatar
Kommer Fox News ha någon direktsändning på internet? Jag vill slippa svenska propaganda-tv och alla Hillary-fanatiker i de andra amerikanska medierna, även om de tenderar att vara betydligt seriösare än de svenska medierna.
2016-11-07, 23:52
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
Tjaba jag kommer ihåg från tidigare val att det är ett valdistrikt/countie nån stans i New England? där alla regristerade väljare (runt 20 pers) , samlas vid Midnatt och då efter 12 slaget röstar och sedan stänger vallokalen då alla registrerade har röstat. Sedan räknas rösterna och media brukar vara dja kvicka att publisera detta som en.....sen Poll. Nån som vet nått mer om detta?
I New Hampshire är det tillåtet där färre än 100 valberättigade bor. Du tänker förmodligen på Dixville Notch eller möjligtvis Hart's Location.

Edit: I år verkar även Millsfield göra samma sak. 6 timmar till de sätter igång och röstar.
Senast redigerad av sm910dif 2016-11-08 kl. 00:00.
2016-11-07, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Själv plockar jag ut 12k om Trump segrar. Är också fullt beredd på förlust. Hade kunnat köpa tillbaka mitt bet redan nu då oddsen sjunkit, men vet att jag skulle gräma mig i all framtid om en Trumpseger kom imorgon, så det måtte ligga kvar.

Ha ha! Samma för mig.
Senast redigerad av IstvanEsteban 2016-11-08 kl. 00:00.
2016-11-07, 23:55
Medlem
Citat:
Visst skulle det vara sådär ironiskt skrattretande om Killary tar elektorerna men Trump tar "popular vote". Mardrömsscenario som jag föreställt mig under gångna vecka, folket sa till, men systemet slog tillbaka.

pga hur läget ser ut är det här nästan en omöjlighet. Det är väldigt mycket mer sannolikt att det blir tvärt om, att Hillary vinner popular vote men Trump vinner electoral college.
2016-11-07, 23:57
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Även om Trump lyckas ta Ohio och Florida så har han väl ändå en riktigt tuff väg att gå? Michigan har det ju rapporterats om i veckan som gått att Trump fått ökat stöd i, om Trump tar både Flroida & Ohio tillsammans med Michigans 16 elektorer så lär väl vägen därvidare vara hyfsat lätt för honom?

Tror ni att vi kommer få se Brexit-liknande resultat som går emot polls och MSM? Eller är det raka vägen för den lilla lögnaren att statuera in på sina klackar till vita huset?

Om det stämmer att Trump har 3 gånger så många negrer bakom sig än tidigare republikanska kandidater så kan bara valfusk rädda Hillary.

Det är väldigt få negrer som röstar när det är två vita kandidater och om Trump har så pass många bakom sig bland dessa få negrer så är pedofilkärringen helt körd utan valfusk.
2016-11-07, 23:59
Medlem
Avon.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Om det stämmer att Trump har 3 gånger så många negrer bakom sig än tidigare republikanska kandidater så kan bara valfusk rädda Hillary.

Det är väldigt få negrer som röstar när det är två vita kandidater och om Trump har så pass många bakom sig bland dessa få negrer så är pedofilkärringen helt körd utan valfusk.

Tänk om det blir negrerna som räddar världen från ett tredje världskrig.
2016-11-08, 00:02
Medlem
Shamdons avatar
Engelska The Telegraphs (en timme efter oss) hållpunkter för valvakan ser ut som följer:

Timeline | US election day and night

00:01 ET (05:01 GMT, Tuesday 8th)
The first results are announced - possibly in Dixville Notch, New Hampshire

06:00 ET (11:00 GMT)
Polling stations open in east coast states and election day proper underway

18:00 ET (23:00 GMT)
The first polls close in Indiana and Kentucky, two traditionally Republican states

19:00 ET (00:00 GMT, Wednesday 9th)
Polling stations start to close in the battleground states of battleground states of Florida and Virginia, as well as Georgia, South Carolina and Vermont. The first state projections will be made based on exit polls

19:30 ET (00:30 GMT)
Polls close in the traditionally Republican West Virginia, as well as two other swing states: Ohio and North Carolina

20:00 ET (01:00 GMT)
Polls close in a host of states. Two of them, Pennsylvania and Michigan, are big target states. Other states where polls close are: Alabama, Connecticut, Delaware, District Of Columbia, Illinois, Kansas, Maine, Maryland, Massachusetts, Mississippi, Missouri, New Jersey, North Dakota, Oklahoma, Rhode Island, Tennessee and Texas

21:00 ET (02:00 GMT)
Another flurry of activity when polls close in Colorado, Louisiana, Minnesota, Nebraska, New Mexico, New York, South Dakota, Wisconsin, Wyoming. Colorado and Wisconsin are both swing states.

22:00 ET (03:00 GMT)
Poll closes in two swing states, Iowa and Nevada, plus Arizona, Montana and Utah. Utah could be interesting because Mormon and ex-CIA operative Evan McMullin has polled well.

23:00 ET (04:00 GMT)
Earliest possible time the election will be “called” for either candidate by US TV networks. It's also the time the polls close in California, a Democrat state with the most electoral college votes of any state (55), as well as Hawaii, Idaho, Oregon and Washington.
2016-11-08, 00:05
Medlem
Ska jag kolla på svensk TV blir det väl 4:an för där har de Marcus Oscarsson, något så ovanligt som en svensk politisk kommentator som inte hejar öppet på Hillary och förfasar sig över Trump!
2016-11-08, 00:07
Medlem
Inhalators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IstvanEsteban
Ha ha! Samma för mig.
Mig också

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem