2016-11-07, 19:24
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krexus
Tyskarna är stenhårda med sitt dubbförbud. Men det är bra att dom tillåter dubbdäck på "spritresorna"

Vilka spritresor?
Citera
2016-11-07, 23:48
Medlem
Krexuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Vilka spritresor?
Från färjan fram till bordershopen 😐 ölresa kanske du vill kalla det istället? Vad jag vet så åker man väl inte dit för att köpa Bullens Pilsnerkorv precis.
Citera
2016-11-07, 23:52
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Från färjan fram till bordershopen 😐 ölresa kanske du vill kalla det istället? Vad jag vet så åker man väl inte dit för att köpa Bullens Pilsnerkorv precis.

Tyska myndigheter tillåter inte att man kör dubbat mellan färjan och Bordershop...vilket är vad tråden handlar om.

Citat:
Tyskarna är stenhårda med sitt dubbförbud. Men det är bra att dom tillåter dubbdäck på "spritresorna"
Citera
2016-11-07, 23:57
Medlem
Krexuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Tyska myndigheter tillåter inte att man kör dubbat mellan färjan och Bordershop...vilket är vad tråden handlar om.
My bad. Såg att dom har uppdaterat undantaget fr o m 2016-10-06
Citera
2016-11-08, 00:01
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
My bad. Såg att dom har uppdaterat undantaget fr o m 2016-10-06

Inga problem...då är vi helt överens...
Citera
2016-11-08, 00:22
Medlem
Nån som vet hur den praktiserande verkligheten är på polisen i Tyskland om man åker dubbat som svenne och bara ska handla sprit i shopparna?
Är det nått tullarna bryr sig om eller får utfärda böter för?
Citera
2016-11-08, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashing-king
Nån som vet hur den praktiserande verkligheten är på polisen i Tyskland om man åker dubbat som svenne och bara ska handla sprit i shopparna?

Vad jag vet så har man skitit i det i bra många år nu, så mellan färjan och Bordershop kan man köra ostört, men bör inte susa iväg längre än så.
Citera
2016-11-08, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Vad jag vet så har man skitit i det i bra många år nu, så mellan färjan och Bordershop kan man köra ostört, men bör inte susa iväg längre än så.
Att dom inte brytt sig tidigare vet jag, tänkte mer nu efter undantagsändringen som gjorts i oktober. Om det blivit mer intresse att utfärda böter efter det.
Citera
2016-11-09, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashing-king

Jag har sett de kolla däcken på avåkande (från färjan) bilar. Men kommer skam till sägandes inte ihåg om det var tullen eller polizei...
Citera
2021-11-14, 19:41
Medlem
Tönnes avatar
Bump!!
Någon som vet hur hårda dom är nuförtiden?
Ska ta andra sprutan inom ett par veckor och sen är det 2 veckors karens innan vaccinpasset blir godkänt.
Vi är då inne i december och jag har bara dubb till bilen. :/
Moment 22 med andra ord.

Frågan är om dom faktiskt bryr sig på färjan nu för tiden?
Citera
2021-11-14, 22:00
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tönne
Bump!!
Ska ta andra sprutan inom ett par veckor och sen är det 2 veckors karens innan vaccinpasset blir godkänt.
Moment 22 med andra ord.

Nja, det är ju faktiskt inte tillåtet med dubbdäck, så risken finns ju alltid.
Men i december brukar det ju inte vara vinterväglag, inte här i skåne iaf, så du kan väl vänta och lägga på dubbdäcken tills efter du kommit hem igen.
Är det däremot vinterväglag när du kommer till Puttgarden, så måste du vinterdäck enligt lag.
Citera
2021-11-14, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tönne
Bump!!
Moment 22 med andra ord.

Vad jag vet så var det tidigare dispens på dubbdäck mellan färjan och Bordershop Puttgarden, just för taxfreeturisternas skull. Om det ändrats sedan 2013 vet jag inte, så ring/maila tullen eller Bordershop och kolla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in