Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-07, 23:08
Medlem
Angående spelbolagen styrs valoddsen uteslutande av köp och sälj-kurser av fria spelare på Betfair. Betfair är bara mellanhanden, marketmakern, likvididetsgaranten eller kalla det vad ni vill.

Dvs folk ställer ut odds, bokar eller layar olika sidor som finnes till köp eller sälj.

Sedan kopierar andra bolag betfairs priser men drar av en marginal så de vinner på alla tecken. De vill sedermera ha en jämn bok på alla sidor men iom att betfair är benchmarken får många spelbolag en oproportionerlig risk ibland på större event på vissa tecken pga de viktar boken efter betfair och inte inkomna pengar pga de ej vill sticka ut gentemot andra bolag och utsätta sig för arbitragemöjligheter.

Sov nu, valet är oklart och kan gå hur som helst. New Hampshire kommer först, vi får hoppas på goda siffror där. Sen rider Don the madman Trump på Monster-vote-tsunamivågen genom natten och surfar in i the White House.
2016-11-07, 23:09
Medlem
En ntressant vinkel i smmanhanget verkar ju var resonemanget att Det kunde varit värre om republkanerna hade fått fram en slug politiker med rätt retorik och ett tv-mässigt uppträdande och utseende och som verkligen var fascist utan att visa det som ju Trump gör. Nu vet man ju Trump psykiska svagheter och kan säkert hantera det inom partiet, man har ju stoppat eller begränsat hans nattliga twittrande t.ex. så han inte skämmer ut sig i parti och minut genom uttalanden utan verklighetsförankring. En svagare president,om han vinner, har nog inte USA haft tidigare vilket inte bådar gott för den vanlige amerikanen eller för nationens tillväxt. Det går ju inte att konstant luga världens ledare rakt upp i ansiktet, en metod Trump ju använder flitigt i affärslivet och i sin kampanj. Inte heller kan han fatta egna beslut som i affärslivet vilket ju är en tröst om galenpannan skulle vinna.
En svag president är USA inte i behov av så demokraterna får lägga på ett kol och vinna den här för USA och världen viktiga matchen. Annars får ju Putin som han vill, en nickedocka till president som han kan dupera och därmed skapa nya konflikter och oro i vår del av världen. För en vakca sedan tyckte Trump FBI var en sund organisation, idag är den manipulerad av demokratera. En sådan virrpanna borde inte få gå lös inom politiken. Han verkar totalt rudis över sakernas tillstånd och kommer inte att tillföra något positivt för USA som nation om han vinner. Redan nu har han skadat USA rejält den gamle mannen. Kanske en tidig och odiagnostiserad demens kanske kan förklara hans synnerligen konstiga uppträdande och uttalanden, demens ligger tydligen i släkten.
2016-11-07, 23:13
Medlem
freeriderXIIs avatar
Det som kännetecknar fascismen är att man är emot demokratin det är inte Trump.

Jag tror inte heller att han vill ha ett korporativt styrt samhälle och ekonomi.
2016-11-07, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
En ntressant vinkel i smmanhanget verkar ju var resonemanget att Det kunde varit värre om republkanerna hade fått fram en slug politiker med rätt retorik och ett tv-mässigt uppträdande och utseende och som verkligen var fascist utan att visa det som ju Trump gör. Nu vet man ju Trump psykiska svagheter och kan säkert hantera det inom partiet, man har ju stoppat eller begränsat hans nattliga twittrande t.ex. så han inte skämmer ut sig i parti och minut genom uttalanden utan verklighetsförankring. En svagare president,om han vinner, har nog inte USA haft tidigare vilket inte bådar gott för den vanlige amerikanen eller för nationens tillväxt. Det går ju inte att konstant luga världens ledare rakt upp i ansiktet, en metod Trump ju använder flitigt i affärslivet och i sin kampanj. Inte heller kan han fatta egna beslut som i affärslivet vilket ju är en tröst om galenpannan skulle vinna.

Är du dum på riktigt? Trumf är precis motsatsen till allt det du skriver. Dessutom är det där med hans Twitterkonto en bluff. Han har inte stängts av från Twitter.

Han postade för 37 minuter sedan senast:
https://twitter.com/realDonaldTrump?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5E serp%7Ctwgr%5Eauthor

Skulle han mot förmodan ha avråtts av sin egen stab så hade de väl inte gått ut och sagt det till pressen.
2016-11-07, 23:19
Medlem
kristofferGs avatar
Aftonbladet skriver att valet är klart. Hillary vinner med utklassningssiffror. Hur kan de sitta på info som ingen annan (förutom CNN) sitter på? Hur kan de vara så säkra?
2016-11-07, 23:20
Medlem
Men om Donald inte vinner så tycker jag att han har gjort ett jävla bra jobb. Sjukt mycket Rallys senaste 2-3 veckorna. Riktigt tempo.
2016-11-07, 23:24
Medlem
Jag följer noga TV4:s nyhetsrapporteringar angående USA-valet och man märker ganska snabbt och tydligt det faktum att Donald Dump inte har en chans emot Hillary, som jag förövrigt anser vara en ganska lugn och stabil kvinna med en gedigen politisk erfarenhet!

Jag vill inte vara någon partypooper men vakna folket! Ser ni inte vad Trump är? En djävulens betjänt... Visst han har cash, men i vita huset har han fan ingenting å göra! Dessutom vore det fräscht med en kvinna vid makten någon gång, jag menar det är ju ändå 2016.

Förövrigt så har Trump en urlöjlig frisyr och om inte det är anledning nog till att direkt ogilla den mannen så vet jag inte vad!
2016-11-07, 23:26
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekanom
Jag följer noga TV4:s nyhetsrapporteringar angående USA-valet och man märker ganska snabbt och tydligt det faktum att Donald Dump inte har en chans emot Hillary, som jag förövrigt anser vara en ganska lugn och stabil kvinna med en gedigen politisk erfarenhet!

Jag vill inte vara någon partypooper men vakna folket! Ser ni inte vad Trump är? En djävulens betjänt... Visst han har cash, men i vita huset har han fan ingenting å göra! Dessutom vore det fräscht med en kvinna vid makten någon gång, jag menar det är ju ändå 2016.

Förövrigt så har Trump en urlöjlig frisyr och om inte det är anledning nog till att direkt ogilla den mannen så vet jag inte vad!
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Massmedia, så som vi har sett de, och som antas styra "den stora massan" (vilket de gör) trycker ner hennes odds, och upp Trumps. (fastän minst 2/3 inte litar på media)
Som sagt!

Vem är den auktoritära fascisten som vill tysta opposition, kollaborerar med media, saknar konkurrens inom partiet och låter partiet rigga valet mot den konkurrens som fanns (Bernie), och får hjälp ovanifrån?
Senast redigerad av heis 2016-11-07 kl. 23:32.
2016-11-07, 23:29
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Men hur kan man vara obunden?? Måste man inte registrera sig?

Man är registrerad men inte för ett parti. Hur det fungerar varierar mellan olika stater, men partiregistrering handlar om rätt att få rösta i olika partiers primärval.

Man kan oftast registrera sig som vad som helst. Vill man att det skall stå SS Totenkopf, så får myndigheter acceptera det. I valet får man sedan ändå rösta hur man vill, på Josef Stalin exempelvis. Du har säkert sett exitpolls där man pratar om registrerade för ett parti, som säger sig ha röstat på ett annat partis kandidat.

Jag skulle gissa att obundna vanligen betyder alla som inte är demokrater eller republikaner.
2016-11-07, 23:30
Medlem
Vet någon vilken tid dem första resultaten kommer börja rulla in?
2016-11-07, 23:31
Medlem
Trump hade tagit detta om han inte hade retat upp majoriteten av alla latinos. Med bara lite annan retorik hade han i grunden kunde han ha haft samma politik i immigrationsfrågan och dessutom deras röster. T o m halvdöda latinos hankar sig iväg för att rösta mot honom. http://www.aftonbladet.se/nyheter/usavalet2016/article23870029.ab
Problemet med Trump är att han inte verkar kunna tänka strategiskt utan bara kör på.
2016-11-07, 23:31
Medlem
Blir spännande imorgon:

Börjar Trump leda North Carolina och Florida så öppnar sig valet ganska mycket i hans väg.

Men glöm inte Trump kan leda med 4% i en stat i början, vänta då istället till siffrorna kommer från den största staden, leder Trump även då så kan man ta den staten i hans ryggsäck.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in