2016-11-07, 15:25
Medlem
xblazes avatar
Har inte en blekaste var jag ska posta den här tråden, flytta gärna.

Nu är det så att jag har köpt min brors skoldator (Macbook Pro) för arbete, men när jag ska uppdatera iMovie (eller andra appar för den delen) så kommer jag till stället där man skriver sitt apple-id och lösenord, saken är bara den att jag kan inte sudda ut hans gamla skol-email, den är liksom grå och man kan inte ändra? Någon som vet hur jag löser det här?
Citera
2016-11-07, 17:08
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xblaze
Någon som vet hur jag löser det här?
Öppna App Store-appen. Under menyn "Affär" väljer du "Logga ut".

Om du inte kan logga ut där heller så får du kolla inne i Systeminställningarna så du har adminrättigheter från det konto du använder. Passa på att kolla in under iCloud inne i Systeminställningarna också.
Citera
2016-11-07, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon

Öppna App Store-appen. Under menyn "Affär" väljer du "Logga ut".

Om du inte kan logga ut där heller så får du kolla inne i Systeminställningarna så du har adminrättigheter från det konto du använder. Passa på att kolla in under iCloud inne i Systeminställningarna också.
Det kommer inte hjälpa något

Appen är kopplad till Apple-IDt som har köpt/laddat ner appen, och kräver därmed samma Apple-ID för att kunna uppdateras
Citera
2016-11-07, 20:36
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Det kommer inte hjälpa något
Tror vi tänker att TS behöver hjälp med olika saker. Du förmodar att han ska fortsätta använda skolans appar och Apple-ID.

Jag förmodar att han vill logga ut skolans-ID och logga in med ett eget Apple-ID och kunna installera och hantera sina egna program.
Citera
2016-11-07, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon

Tror vi tänker att TS behöver hjälp med olika saker. Du förmodar att han ska fortsätta använda skolans appar och Apple-ID.

Jag förmodar att han vill logga ut skolans-ID och logga in med ett eget Apple-ID och kunna installera och hantera sina egna program.

"men när jag ska uppdatera iMovie (eller andra appar för den delen)"
Citera
2016-11-08, 05:45
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Programvara: Mac OS
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto