2016-11-06, 19:32
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WayneClooney
Jag skrev fel. Det är 84 mål precis som Billingsfors.
Sånt händer! Ja, de har tangerat rekordet.
Citera
2016-11-06, 19:36
Medlem
Citat:
Jag skrev fel. Det är 84 mål precis som Billingsfors.

Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Sånt händer! Ja, de har tangerat rekordet.

Billingsfors släppte dock in dessa målen på färre matcher, 22 matcher mot Falkenbergs 30. Finns dessutom fler exempel på lag som släppt in fler mål per match än vad Falkenberg gjorde detta året. Sen får man ju ha i åtanke att fotbollen idag är något målsnålare än vad den var på 20-30-40-talet.

Hur som helst får Falkenbergs insläppta-mål-facit ses som ett av historiens sämsta.
Citera
2016-11-06, 19:44
Medlem
Vi släppte in 4 mål mer, 7 om man inkluderar skrivbordsmålen, än nykomligen J Södra som slutade 12:a. Galet hur stor skillnad det var mot förra året... och den enda egentliga skillnaden var avsaknaden av Gurra.
Citera
2016-11-06, 19:46
Medlem
Korders avatar
Citat:
Lättare och spela i en klubb utan krav.

Usch ja, den hårda kravbilden i ständigt titeljagande Hammarby är det få som klarar av att hantera.
Citera
2016-11-06, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Usch ja, den hårda kravbilden i ständigt titeljagande Hammarby är det få som klarar av att hantera.
Djurgården kom bonden Sebastian Andersson ifrån.
Citera
2016-11-06, 19:48
Medlem
Korders avatar
Citat:
Djurgården kom bonden Sebastian Andersson ifrån.

Stämmer utmärkt. På vilket sätt är Djurgården relevant till min jämförelse mellan Bajens anfallare och Pekings? Vad var poängen med din kommentar? Hade du en?
Citera
2016-11-06, 19:56
Bannlyst
Citat:
Stämmer utmärkt. På vilket sätt är Djurgården relevant till min jämförelse mellan Bajens anfallare och Pekings? Vad var poängen med din kommentar? Hade du en?
Jag konstaterade att det var lättare för honom att prestera i en klubb utan krav. Vilket även var väldigt tydligt med tanke på målproduktionen i respektive klubb. Sen att du blandar in hammarbyare förstår jag inte.
Citera
2016-11-06, 20:01
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Hur som helst får Falkenbergs insläppta-mål-facit ses som ett av historiens sämsta.
Alltid svårt att bedöma hur man ska jämföra mellan dåtid och nutid, men det där kan vi nog enas om.
Citera
2016-11-06, 20:05
Medlem
Korders avatar
Citat:
Jag konstaterade att det var lättare för honom att prestera i en klubb utan krav. Vilket även var väldigt tydligt med tanke på målproduktionen i respektive klubb. Sen att du blandar in hammarbyare förstår jag inte.

Vadå "jag blandar in"? Det var jag som skrev ursprungskommentaren, och denna handlade om vad just en bajare sagt. Ditt svar hade inget med min kommentar att göra. Gör mig en tjänst och sluta yra.
Citera
2016-11-06, 20:12
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Har sagts mycket inför säsongen. Vem trodde Olunga skulle sluta på 12 mål? vem trodde Östersund skulle överreska på det här sättet? jag tror nog de flesta tyckte S.Andersson var en märklig värvning

Korder själv tyckte ju att det var en märklig värvning och gav honom 2,5 i betyg, så jag förstår inte riktigt vad han försöker komma fram till.
Citera
2016-11-06, 20:15
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Korder själv tyckte ju att det var en märklig värvning och gav honom 2,5 i betyg, så jag förstår inte riktigt vad han försöker komma fram till.

Oj vad du vinklar vad jag skrev. Här är vad jag skrev ordagrant; "Lite märklig ersättare till Kamara med tanke på hur olika de är i spelstilen, men gemensamt är väl i alla fall att de har en "physical presence" på planen. Inte ett drömförvärv, men under förutsättningarna får man vara nöjd. Kan förhoppningsvis tända till lite mer än han gjorde i Djurgården - han har ändå visst målsinne."

Helt rimligt.
Citera
2016-11-06, 20:19
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Vadå "jag blandar in"? Det var jag som skrev ursprungskommentaren, och denna handlade om vad just en bajare sagt. Ditt svar hade inget med min kommentar att göra. Gör mig en tjänst och sluta yra.

Tyvärr kunde jag inte hitta inlägget du hänvisar till, men hittat att värvningen ifrågasattes av pekingsupportar, bajare, gnagare djurgårdare o malmöiter, säkert fler än så också men slutade titta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in